eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronika(Ponownie) odkryto, że ładowanie pulsacyjne robi dobrze › Re: (Ponownie) odkryto, że ładowanie pulsacyjne robi dobrze
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED.77-254-193-21.dynamic.inetia.pl
    !not-for-mail
    From: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: (Ponownie) odkryto, że ładowanie pulsacyjne robi dobrze
    Date: Fri, 19 Apr 2024 10:47:28 +0200
    Organization: A.P.Z.
    Message-ID: <uvtb31$2av5b$1@news.icm.edu.pl>
    References: <almarsoft.7812129503297782699$marico@news.chmurka.net>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Fri, 19 Apr 2024 08:47:29 -0000 (UTC)
    Injection-Info: news.icm.edu.pl;
    posting-host="77-254-193-21.dynamic.inetia.pl:77.254.193.21";
    logging-data="2456747"; mail-complaints-to="u...@n...icm.edu.pl"
    User-Agent: Mozilla Thunderbird
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <almarsoft.7812129503297782699$marico@news.chmurka.net>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:790819
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 18.04.2024 o 11:06, Marek pisze:
    > https://hackaday.com/2024/04/16/why-pulse-current-ch
    arging-lithium-ion-batteries-extends-their-useful-li
    fespan/
    > Ktoś mi zarzucił, że wrzucam linki bez komentarza więc tym razem
    > wyjątkowo komentarz będzie.
    >
    > Domyślam się, że celem takiego ładowania jest  w miarę krótki czas
    > ładowania przy zachowanej na niskim poziomie  degradacji aku.
    > Faktycznie te dwa wykluczające się cele są pożądane w niektórych
    > przypadkach np. przy ładowaniu auta (większość chce szybko ale
    > jednocześnie chce też aby bateria służyła jak najdłużej), to czy ten sam
    > efekt mniejszej degradacji nie uzyska się po prostu lądując wolniej?
    > W komentarzach padło wiele zarzutów wobec producentów, że nie produkuje
    > się takich ładowarek a w odpowiedzi  padły argumenty o planowanym
    > postarzaniu, komplikacji układów ładowania PWM a przynajmniej o braku
    > zainteresowania producentów tym, by baterie były trwałe (bo w końcu ich
    > biznesem jest ich sprzedaż w jak największych ilościach).
    > A jak komuś nie zależy na szybkości ładowania? Czyli czy lądując wolniej
    > uzyskamy ten sam efekt wydłużonej trwałości? Czy lądując PWM *zawsze*
    > będzie lepiej niż lądując np. 1/5C?
    >
    > Swoją drogą trudno mi sobie wyobrazić ładowanie auta z mocami kW
    > modulowanymi 2kHz PWM 50/50%, da się opanować poziom zakłóceń...
    > akustycznych? Przecież wszystko będzie grało...
    >
    Podstawowym problemem jest temperatura, która najbardziej "niszczy"
    ogniwa + oczywiście kryształkowanie dla kwasowych i zmiany chemiczne dla
    pozostałych ogniw, stąd kierunek dla PWM. Akustyka tutaj raczej nie
    wchodzi w grę bo mamy tam nawet 150kHz i raczej tego nie słychać :)
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: