-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Subject: Re: rowy wzdłuż dróg
Date: Thu, 1 Jan 2009 15:32:36 +0100
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 41
Message-ID: <gjika1$bu6$2@inews.gazeta.pl>
References: <gjamc2$628$1@nemesis.news.neostrada.pl> <gjdbo9$npl$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: bgg158.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1230820481 12230 83.28.70.158 (1 Jan 2009 14:34:41 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 1 Jan 2009 14:34:41 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3350
X-Priority: 3
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3138
X-User: robert.tomasik
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:22411
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "wt" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:gjdbo9$npl$1@inews.gazeta.pl...
> Na potrzeby wojenne drzewa były potrzebne. Można było wycinać i na
> podkładach na drodze układać tory.
Znasz przykład takie zastosowani w praktyce? Bo moim zdaniem to nierealne z
następujących powodów:
- Dopuszczalne nachylenie torów kolejowych jest o wiele mniejsze, niż dróg.
- dopuszczalne promienie skrętu są o wiele ciaśniejsze dla dróg.
- Tych drzew jest za mało. Sadziło się je cirkla co jakieś 50 metrów, co
daje jedno drzewo na 25 metrów. Na takim odcinku potrzebujesz pewnie około
50 podkładów, i to obrobionych na klocek.
- Podkłady robi się z twardego drewna, podczas gdy koło dróg, to bywały
różne gatunki drzew, przykładowo u nas sporo Jarzębiny. Nie za bardzo
wyobrażam sobie podkłady kolejowe z Jarzębiny.
- I tak trzeba było przywieść szyny, bo te rosnąć przecież nie rosły, więc
co za problem przywieźć razem z nimi podkłady.
- Jak sobie zbudujemy tor na drodze, to nie mam drogi, a ta choć może w
początkach kolei miała mniejszą zdolność transportową, to jednak potrzebna
bywała.
? Dawniejsze samochody miały za małe
> możliwości przewozowe. Artyleria z odległości większej niż 5 km również
> nie była zbyt groźna dla kolei. Teraz drzewa przenosi się poza rów, żeby
> było miejsce dla pieszych i rowerów. Najgroźniejsze dla samochodów są po
> jazdy jadące z przeciwka i mające prędkość względną nawet powyżej 300
> kilometrów na godzinę.
Z tym, że te samochody z przeciwka nie zawsze jadą z prędkością względną
300 km/h, a przeważnie są o wiele bardziej elastyczne no i mają zdolność
uniknięcia kolizji poprzez ewentualną zmianę prędkości czy kierunku jazdy.
> Taki rów razem z drzewami zabezpiecza również pola uprawne przed
> rozjeżdżaniem.
Nie przesadzajmy. W odniesieniu do asfaltowych czy utwardzonych w inny
sposób dróg to znaczenie chyba jest pomijalne. Kto by jeździł po polu mogąc
jechać asfaltem.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Skuteczność cięcia a liczba noży robota
- napoje gazowane
- Metrologia
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Vitruvian Man - parts 1-6
- Komin do wiaty
- Ryby i kawitacja
- Ekspres do kawy i glony
- popcorn polymer
- Manualny wtrysk paliwa...
- Szafka
- Domowy koncentrator tlenu
- Od słoika po rakiety
- Rewolucja
Najnowsze wątki
- 2024-05-26 O co chodzi?
- 2024-05-26 PJ autobus-tramwaj
- 2024-05-26 Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- 2024-05-26 cena pięciocyfrowa
- 2024-05-26 Re: Jak dobra KE "okrada" złą Rosję "dla Ukrainy"
- 2024-05-25 supercap
- 2024-05-25 Sulzbach => Technischer Rollouter (d/m/w) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Re: znów ten wrocław