eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.wwwwww.znanylekarz.pl › Re: www.znanylekarz.pl
  • Data: 2023-08-18 03:01:06
    Temat: Re: www.znanylekarz.pl
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 2023-08-14, Puck <p...@d...one.pl> wrote:
    > On 12 Aug 2023 at 01:18:20 CEST, "Marcin Debowski" <a...@I...zoho.com>
    > A tak bardziej serio: wydaje mi się, że istnieje duży chaos komunikacyjny
    > (potocznie zwany: ,,Agile") w organizacjach tej wielkości. Zespół IT
    > obsługujący obecnie te serwisy to pewnie jakieś 300-400 osób, rozsianych
    > po tuzinie większych i mniejszych zespołów.
    >
    > Hipotetycznie:
    > Ktoś zauważył potrzebę dokładniejszej weryfikacji numerów, ale nie zastanowił
    > się nad migracją istniejących danych, które nie spełniają nowych norm. Taki
    > scenariusz wydaje mi się bardzo prawdopodobny.

    A jest w ogóle możliwość takiej weryfikacji? Musiałaby być jakaś
    centralna, uaktualniana baza wzorców z tych xxx krajów. I jaki miałby
    byc tego sens w przypadku nr telefonu?

    > Ale pomyłka to jedno. Brak obserwacji tego, co się dzieje potem na serwisie,
    > żeby tę pomyłkę zidentyfikować to drugie. A trzecie, czy gdyby komuś takiego
    > buga faktycznie zgłosić, to czy byłaby szansa na poprawę. Bo to też może
    > wymagać komitetu, współpracy pomiędzy zespołami o różnych priorytetach.

    Trochę watpię. Jak widzę w serwisie takie kwiatki to MZ nie jest to
    poprawialne, bo nie wynika z technologii/danych a właśnie z czynnika
    ludzkiego.

    Podobnej klasy petunie dotyczą serwisów odrzucających najzupełniej
    poprawne adresy e-mail. Zapewne ktoś sobie wymyślił, że wszyscy uzywają
    gmaila, outlooka czy innego hotmaila, tak jak kiedyś istniała cała
    "klasa" łebpartaczy którzy robili wszystko pod IE i ekran określonej
    rozdzielczości.

    > Któregoś razu *wewnętrznie* zgłosiłem problem dotyczący bookowania, czyli
    > głównego produktu firmy. Przez kolejne tygodnie, a potem miesiące, ticket
    > był odbijany pomiędzy kolejnymi osobami, spośród których żadna nie miała
    > nawet bladego pojęcia kto może skutecznie zdiagnozować problem.

    Czy tez nie miała zwyczajnie chęci?

    > Innym razem, jako użytkownik, wyszukałem *na mapie* lekarza w mojej
    > okolicy. Kliknąłem pinezkę oddaloną kilkaset metrów od mojego domu,
    > następnie niebieski guzik umawiania wizyty, wybrałem termin, etc. Ku
    > mojemu zdziwieniu, okazało się, że to był tylko ,,chłyt marketingowy"
    > (albo błąd po prostu): lekarz faktycznie pracował w tym miejscu, ale
    > wizyty dostępne miał w innym mieście, oddalonym o 300km notabene, a
    > serwis chciał trochę ,,uprościć" proces ;)

    No to akurat nie wyglada na winę serwisu, tzn spodziewałbym się, że
    lekarz namotał.

    >> To jest oczywiście filtrowanie po IP z kłamliwym komunikatem.
    > Prawdopodobnie, ale jak sam widzisz, to akurat komunikat CloudFronta,
    > ciężko byłoby oczekiwać sensownych i spójnych komunikatów od 3rd party.

    To jest problem systemowy. W ciągu ostanich 10-15 lat jakość tego typu
    usług informatycznych poleciała tak drastycznie w dół, że znakomita
    większość łyka takie kwiatki jako standard. Kłamstwo jest wszędzie i na
    każdym kroku. Będą ci wmawiać, że coś z Twoją
    siecią/komputerem/tesciową/chomikiem jest nie tak i dlatego nie działa,
    podczas gdy sami dają dupy na każdym kroku. Wobec tego faktycznie,
    kłamliwy komunikat przy blokowaniu IP jest w sumie pomijalnym
    szczegółem. Powstała cała "kultura" IT oparta na kłamstwie do czego walnie
    przyczynił się majkrosoft ze swoim wspaniałymi wynalazkami.

    > Poza tym, z tego co rozumiem taka blokada nie jest z powodów ,,biznesowych"
    > jak np. często spotykane geo-blocki na europe z powodów GDRP, ale raczej
    > techniczna -- wycięcie nieobsługiwanych rynków dla zwiększenia bezpieczeństwa
    > być może? Ciężko mi spekulować, nie mam wystarczającej wiedzy na ten temat.

    I nie można zwyczajnie napisac, co wyżej napisałeś (mozna to ująć w
    sposób zrozumiały nawet dla dziadka emeryta)? Czy też taki kłamliwy
    komunikat ma zwiększyć bezpieczeństwo (security through obscurity) bo
    ewentualny atakowacz to przecież idiota i nie będzie wiedział?

    To jest ponownie, brak pewnej kultury, etyki ludzi współcześnie
    nadzorujących takie prace. Zwyczajnie nie warto się wysilac dla 1%
    odrzuconych, czesto ze szkodą dla klienta.

    > Robiłem za to blokowanie ,,back in the day", skierowanie przeciwko botom
    > scrapującym bazę. Nikt wtedy nie martwił się tym, co będzie widniało w
    > zablokowanych requestach. Nie miałbym zatem oczekiwań, że teraz, w tej
    > skali, ktoś będzie zastanawiał się takimi szczegółami.

    Bo obecne środowisko jest takie, że jest to norma. Co więcej, jestem
    przekonany, że jakby się ktoś wychylił i chciał to zrobić porządnie
    to szybko by z roboty wyleciał.

    > Ludzie na górze ogarniają big picture (jakieś górnolotne mierniki typu
    > współczynniki konwersji, ilości bookingów, etc), a osoby na dole realizują
    > zlecone zadania, bez brania większej odpowiedzialności za efekt końcowy,
    > w tym tego typu szczegóły.
    >
    > Such is life, I guess.

    Nie mam cienia watpliwości, że tak właśnie jest, co nie zmienia faktu,
    że efekt końcowy to pardąmła, często śmierdząca, uciążliwa kupa.

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: