  • 1. Data: 2015-11-28 10:40:16
    Temat: 1.3 MultiJet opinie
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

    Czy ktoś z Was użytkuje/użytkował auto z silnikiem 1.3 MultiJet? Szukam
    opinii użytkowników, plusów, minusów. Jak się w praktyce sprawuje tam
    rozrząd na łańcuchu - jest bezobsługowy czy może zdarza się rozciąganie
    łańcucha?

  • 2. Data: 2015-11-28 11:07:03
    Temat: Re: 1.3 MultiJet opinie
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** zhbick pisze tak:

> [...]
    > Szukam opinii użytkowników, plusów, minusów. Jak się w praktyce
    > sprawuje tam rozrząd na łańcuchu - jest bezobsługowy czy może

    Taki 1.3 MultiJet a.d. 2014r może być?

    https://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_Fiorino#Engines_3

    Dwie osoby jeszcze radzi. 3 i 4 to już mocno zmula się. Pozostaje
    bierna jazda w sznurku samochodów. Górki nie widać a on już czuje.
    W zakrętach nie ma mocy żeby skontrować zakręt. Niebezpieczny przy
    włączaniu się do ruchu. Najpierw zmula się i po krótkim namyśle
    ciągnie.

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.

  • 3. Data: 2015-11-28 11:15:36
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

    Użytkownik "PiteR" napisał w wiadomości grup
    .net...

    > Taki 1.3 MultiJet a.d. 2014r może być?
    >
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_Fiorino#Engines_3

    Jak najbardziej

    > Dwie osoby jeszcze radzi. 3 i 4 to już mocno zmula się.

    Potrzebuję do toczenia się drogami powiatowymi/wojewódzkimi dla jednej
    osoby.

    A jak z usterkowością? Wg Google niektórym łańcuch strzelił/rozciągnął
    się a inni widzą same plusy...

  • 4. Data: 2015-11-28 11:33:18
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** zhbick pisze tak:

    > Potrzebuję do toczenia się drogami powiatowymi/wojewódzkimi dla
    > jednej osoby.
    >
    > A jak z usterkowością? Wg Google niektórym łańcuch
    > strzelił/rozciągnął się a inni widzą same plusy...

    Rocznik 2014 za młody na usterki. Dopiero najechane 15 tys km. To
    służbowy ja się nie dotykam. Po za tym nigdy nie jeździ w dłuższe trasy
    żeby był nagrzany parę godzin tylko po mieście max 30 minut za jednym
    razem.

    Tylko raz śmierdziało spalinami w kabinie. Podobno jakś uszczelka pod
    wtryskiwaczem przepuszczała i ON smażył się na silniku. ASO naprawiło
    błyskawicznie, na poczekaniu.

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.

  • 5. Data: 2015-11-28 19:19:53
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Hej,
    Kilka dni temu wypożyczyłem we Włoszech Fiata 500l z tym silnikiem. Jak
    dla mnie i silnik i auto to katastrofa. Zawieszenie jakieś nadpobudliwe,
    auto jest mocno nadsterowne, Sam silnik dla mnie był porażką. Nie lubię
    kręcić obrotami, a w tym aucie nie da się inaczej jeździć - ciągłe
    mieszanie biegami to podstawa - auto nie jest elastyczne. Jeździłem sam
    - trochę po płaskim, trochę po górkach - zrobiłem około 700km. Jechałem
    sam z 1 walizką. Gdybym załadował auto pasażerami i dużą ilością bagażu,
    to chyba by nie ruszyło wcale. Do 110 jest w miarę cicho, później to już
    klęska. Ogólnie 120-130 to chyba maksymalna prędkość z jaką można
    podróżować. Później hałas zagłusza myśli. Pali mało - ja mu dawałem
    dosyć mocno popalić i zeżarł tylko 5,9l.
    Auta i silnika nie chciałbym nawet za darmo.
    Pozdrawiam
    Piotrek, Zgorzelec

  • 6. Data: 2015-11-28 20:47:30
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "zhbick" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > opinii użytkowników, plusów, minusów. Jak się w praktyce sprawuje tam
    > rozrząd na łańcuchu - jest bezobsługowy czy może zdarza się rozciąganie

    Miałem przez kilka dni zastępczego Fiata Idea z tym silnikiem. Silnik
    oszczędny, ale za słaby do tego samochodu.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 7. Data: 2015-11-30 00:01:18
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2015-11-28 o 10:40, zhbick pisze:
> [...]
    > opinii użytkowników, plusów, minusów. Jak się w praktyce sprawuje tam
    > rozrząd na łańcuchu - jest bezobsługowy czy może zdarza się rozciąganie

    jestem zaskoczony wypowiedziami kolegów bo mam w jednym z punciaków ten
    silnik i wychodzi na to, że jakiś wyjątkowy egzemplarz mam bo nie mam
    problemów z mocą, przyspiesza dynamicznie.
    Mam go w punciaku z 2004r. z przebiegiem teraz chyba 250kkm ale z czasu
    pracy centralki od poduszek wyliczyłem, że powiniem mieć 400-450kkm teraz.

    Rozrząd na łańcuchu jest ok ale profilaktyzcnie lepiej wymienić
    wcześniej (zwłaszcza jak kupujesz używkę). Ja miałem zarżniętą pompę
    oleju i wytarty ślizgacz od napinacza łańcucha co wskazuje na ostre
    kręcenie licznika.
    Jak nie chcesz kłopotów przy -30 stopniach to uzywaj oleju który w tej
    temperaturze zachowuje rozsądną gęstość. Mnie przeskoczył łańcuch kiedyś
    - podejrzewam, że przez 10w40 przy -30.
    Plusem tej awarii jest to, że po takim dzwonie łamią się specjalnie
    zaprojektowane(osłabione) dzwigienki zaworowe które po wymianie bez
    zdejmowania głowicy zreanimowały silnik.

    oszczędność w punto 1.3 w wersji van (pusty tył) jest ok 6l przy mojej
    ciężkiej nodze to norma, a ponoć spokojnie da się zjechać do 5l w cyklu
    mieszanym.

    upierdliwości:
    -żaden mechanik nie potrafi zdjąć obudowy filtra bez jej połamania....
    -pompa wysokiego cisnienia(paliwa) po ok 5 latach zaczyna cieknąć. Zimą.
    Aż się silnik nie rozgrzeje. Padają zawsze. regeneracja bodaj ze 300
    -za małe straty ciepła->wiecznie niedogrzany w zimie.
    -jak masz nienaprawioną pompę wysokiego to odpala rano ciężko. trzeba na
    2-3 razy. Jak jezdzil i cisnienie trzyma to odpala zawsze od razu.
    -...w sumie tyle.

    plusy:
    -moje turbo od 2008 do dzisiaj dziala jak marzenie a jezdze nim bez
    szacunku - jak beznyniakiem
    -żwawy (dla mnie). Vmax 170 w punto wyciąga i bez problemu trzyma.
    -dużo części i dużo silników na rynku wtórnym bo montowane są bodaj od
    2003 roku do teraz z delikatnymi zmianami i wersjami. Tanie naprawy.
    -jezdzi dobrze i jak na moje traktowanie jest nad wyraz wytrzymały:)))

    Na wyścigi sie nie nadaje ale po mieście jezdzi sie swietnie bo dobrze
    ciagnie od prawie samego dołu i dynamicznie przyspiesza. Mógłby być
    cichszy, ale dramatu nie ma.

  • 8. Data: 2015-11-30 08:50:45
    Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>

    W dniu poniedzialek, 30 listopada 2015 00:01:25 UTC+1 uzytkownik sirapacz napisal:

    > jestem zaskoczony wypowiedziami kolegow bo mam w jednym z punciakow ten
    > silnik i wychodzi na to, ze jakis wyjatkowy egzemplarz mam bo nie mam
    > problemow z moca, przyspiesza dynamicznie.

    Porownaj mase wlasna tego Punto i 500l i cie oswieci ;)

    Pozdrawiam
    MK

  • 9. Data: 2015-11-30 19:29:32
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    heh 200kg roznicy. wazy prawie tyle co moje doblo:) a nie wygląda