  • 1. Data: 2010-11-20 09:33:39
    Temat: 1.9D DW8 ciezko pali i klekocze
    Od: "yoytek" <y...@o...pl>

    Witam.
    Od paru dni mam problem
    Silnik 1.9D DW8
    przebieg 131.000
    Olej wymieniony 3tys km temu ( Elf 10W40 )
    Filtr paliwa wymieniony 5 dni temu ( Bosch )

    Autko od paru dni pomimo ze nie ma mrozu ciezko pali.
    krece - niby zapala, puszczam kluczyk -gasnie.
    albo krece 4-5sek i dopiero jak slysze ze zapalil to puszczam.

    Po odpaleniu strasznie klekocze przez 10-20 sek :/

    swiece ?

    paliwo leje od 2 lat tylko na Shelu.

    musze sprawdzic jeszcze czy kopci po rozruchu i na jaki kolor.

    tydzien temu spawali mi wydech srodkowy - bo sie dziurka zrobila i glosniek
    chodzi.
    wydaje mi sie ze to po tym spawaniu ...
    bo spawali w sobote a ja zauwazylem problemy w poniedzialek rano.

    ale czy spawanie moglo uszkodzic swiece ?
    aku oczywiscie przy spawaniu byl odlaczony

  • 2. Data: 2010-11-20 10:02:56
    Temat: Re: 1.9D DW8 ciezko pali i klekocze
    Od: macko <k...@i...pl>

    On 20 Lis, 09:33, "yoytek" <y...@o...pl> wrote:
> [...]
    >
    > ale czy spawanie moglo uszkodzic swiece ?
    > aku oczywiscie przy spawaniu byl odlaczony

    Obstawiam elektroniczny sterownik pompy wtryskowej. Podczas spawania
    mógł się uszkodzić (może tylko bezpiecznik)

    pzdr. macko

  • 3. Data: 2010-11-20 14:26:35
    Od: "Czarek" <c...@g...com>

> [...]
    > albo krece 4-5sek i dopiero jak slysze ze zapalil to puszczam.
    >
    > Po odpaleniu strasznie klekocze przez 10-20 sek :/

    Na 99% tak. Swiece możesz w prosty sposób sprawdzić. Wykręć, podaj prąd i
    zobaczysz czy robią się czerwone. Sugeruję trzymanie ich kombinerkami jeśli
    nie chcesz boleśnie poparzyc sie:)

  • 4. Data: 2010-11-21 15:27:55
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 2010-11-20 14:26, Czarek pisze:

    > Na 99% tak. Swiece możesz w prosty sposób sprawdzić. Wykręć, podaj prąd
    > i zobaczysz czy robią się czerwone. Sugeruję trzymanie ich kombinerkami
    > jeśli nie chcesz boleśnie poparzyc sie:)

    Nie prościej skorzystać z omomierza?

    Pozdrawiam
    Paweł
    DoQ --[ES9J4]-- mail: p...@g...com

  • 5. Data: 2010-11-22 08:42:17
    Od: "Czarek" <c...@g...com>

    Użytkownik "DoQ" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > Nie prościej skorzystać z omomierza?

    Ja się go ma to z pewnością

  • 6. Data: 2010-11-23 11:14:52
    Od: "Marek P." <q...@a...pl>

    > Ja się go ma to z pewnością

    Najprościej to przyłożyć kabelek z +12V. Jak zaiskrzy to sa ok. Wykręcania
    nie polecam bo możesz z połówką w głowicy zostać. Po co niepotrzebnie
    ryzykować.

  • 7. Data: 2010-11-23 13:01:22
    Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>

    On 22 Lis, 08:42, "Czarek" <c...@g...com> wrote:
    > Użytkownik "DoQ" <p...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:icbaj6$8r7$1@mx1.internetia.pl...

    > Ja się go ma to z pewnością

    Wiesz to że grzeje to jeszcze nie znaczy że grzeje prawidłowo - grzać
    powinna końcówka, a jeśli ktoś ją kiedyś za mocno dociągnął to może
    grzać tuż przy końcu i d... zbita ;) omomierzem tego nie sprawdzisz.

    Czyli - najlepszy sposób na weryfikację - wykręcenie i sprawdzenie
    organoleptycznie jak się rozgrzewa :)

    Pozdrawiam !

  • 8. Data: 2010-11-23 13:41:00
    Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>

    On 23 Lis, 13:01, Czarek Daniluk <c...@c...com> wrote:

> [...]
    > grzać tuż przy końcu i d... zbita ;) omomierzem tego nie sprawdzisz.
    >
    > Czyli - najlepszy sposób na weryfikację - wykręcenie i sprawdzenie

    Tfu źle napisałem - grzać powinna końcówka świecy, a jak ją ktoś
    przeciągnął to może grzać ale sam początek - i tego bez wykręcania nie
    sprawdzisz.

    Pozdrawiam !

  • 9. Data: 2010-11-26 07:15:22
    Od: "yoytek" <y...@o...pl>

    2 z 4 swiec byly spalone
    zalozone nowe 4 i pali jak nowka salonowa :)