  • 1. Data: 2002-11-21 07:14:11
    Temat: 1% loss???
    Od: "Tomasz Lam" <l...@s...spambe.mtl.pl>

    Witam!

    Moze ktoś mi odpowie na proste pytanie:

    mam InternetDSL 512kbps, puszczam pinga do najblizszego routera, po godzinie
    odpuszczam i co widzę?

    1% pakietów ZGUBIONYCH. Na trasie modem DSL->Router, czyli praktycznie
    bezpośrednio. Co ciekawe kolega ma IDSL 1Mbps i ma kilka % strat w tym samym
    czasie do TEGO SAMEGO ROUTERA...

    Pytanie: czy to ma prawo tak być, czy uprzeć się i reklamować jako awarię???

    Dodam że prawdopodobnie "dzięki" temu co jakiś czas wybrana strona www nie
    ładuje się, trzeba powtórzyć ENTER lub "przeładować" stronę :(

    TLZ

  • 2. Data: 2002-11-21 11:25:22
    Temat: Re: 1% loss???
    Od: G...@f...onet.pl

    On Thu, 21 Nov 2002 07:14:11 +0000 (UTC) I had a dream that Tomasz Lam
    <l...@s...spambe.mtl.pl> wrote:
> [...]
    >czasie do TEGO SAMEGO ROUTERA...
    >Pytanie: czy to ma prawo tak być, czy uprzeć się i reklamować jako awarię???

    Jeśli łącze w tym czasie nie było ani choć przez kilka sekund przeciążone,
    to nie powinno być strat, choć 1% naprawdę nie jest dużo.
    TPSA ma czasem tak przeciążone rutery i łącza, że 1% to marzenia wielu osób :)

    >Dodam że prawdopodobnie "dzięki" temu co jakiś czas wybrana strona www nie
    >ładuje się, trzeba powtórzyć ENTER lub "przeładować" stronę :(

    Nie. Protokoły mają mechanizmy retransmisji. Choć czasem szybciej rzeczywiście
    jest przerwać coś i uruchomić jeszcze raz, niż czekać na uzgodnienia
    retransmisji.

    --
    Grzegorz Janoszka
    www.consulta.pl odpowiadając POPRAW adres

    Na newsy piszę prywatnie i wyrażam swoje prywatne poglądy, które nie mają
    nic wspólnego z moimi byłymi, obecnymi i przyszłymi pracodawcami.

  • 3. Data: 2002-11-21 17:51:46
    Od: "Pawel Sikora" <p...@p...WYCIEP-TO.pl>

    <G...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
    edu.pl...
    <l...@s...spambe.mtl.pl> wrote:

> [...]
    > to nie powinno być strat, choć 1% naprawdę nie jest dużo.
    > TPSA ma czasem tak przeciążone rutery i łącza, że 1% to marzenia wielu

    Tyle ze tu jest DSLAM niekoniecznie w tym samym miejscu
    co router 'uslugowy' i nie wierze ze PVP pomiedzy ma przepustowosc
    rowna sumie wszystkich VC klientow i gdzies w sieci ATMowej moze
    byc jednak cell loss.... (zwlaszcza jak w podkladzie do tego DSLAMa
    jest np 2xE1 IMA)

    P/

  • 4. Data: 2002-11-21 17:52:58
    Od: c...@-...mediaport.-to-tez-wywal-.pl

    On Thu, 21 Nov 2002 07:14:11 +0000 (UTC), "Tomasz Lam"
    <l...@s...spambe.mtl.pl> wrote:

    >Pytanie: czy to ma prawo tak być, czy uprzeć się i reklamować jako awarię???

    a cos sie równoczesnie na tym kompie dzialo? jakies sciaganie plików
    etc. pewnie router jest nieco obciazony (moze podpiete jest do niego
    paru warezowników itd.)

    >Dodam że prawdopodobnie "dzięki" temu co jakiś czas wybrana strona www nie
    >ładuje się, trzeba powtórzyć ENTER lub "przeładować" stronę :(

    nie trzeba.

    --
    __________ ___ ___ ___ ___ _ ____ ___________________________
    190cm 86kg | _| , | , | '_| ||___ #poznan #fidonet 2:482/64

  • 5. Data: 2002-11-21 20:07:23
    Od: Tomasz Paszkowski <n...@d...kgb.com.ua>

    W artykule <arh793$pc7$1@news.tpi.pl>, Tomasz Lam napisał(a):

> [...]
    > czasie do TEGO SAMEGO ROUTERA...
    >
    > Pytanie: czy to ma prawo tak być, czy uprzeć się i reklamować jako awarię???

    NIE. Zauważ, że routery zazwyczaj najpierw obsługują pakiety przekazywane
    a potem pakiety skierowane do nich !

    > Dodam że prawdopodobnie "dzięki" temu co jakiś czas wybrana strona www nie
    > ładuje się, trzeba powtórzyć ENTER lub "przeładować" stronę :(

    raczej to nie ten powód.

    --
    _ _ _ _ _
    / \ | | / / / \ / \ --- Tomasz Paszkowski ------------------------------
    /_/ \__/ /_/ \_/ \_/ ----------------------------------------------------

  • 6. Data: 2002-11-22 00:23:37
    Od: "Tomasz Lam" <l...@s...spambe.mtl.pl>

    Użytkownik "Tomasz Lam" <l...@s...spambe.mtl.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    samym
    > czasie do TEGO SAMEGO ROUTERA...
    >
    > Pytanie: czy to ma prawo tak być, czy uprzeć się i reklamować jako

    Dodam że zgłosiłem to jako awarię i obecnie status reklamacji jest: w
    trakcie, oddano do przebudowy łacze abonenckie, obecne nie spełnia norm

    Czyli??? Chyba miałem rację?!

    TLZ

  • 7. Data: 2002-11-24 20:24:16
    Od: krzyss <k...@k...com>

    Dnia 2002-11-21 08:14, Użytkownik Tomasz Lam napisał:
> [...]
    >
    > Dodam że prawdopodobnie "dzięki" temu co jakiś czas wybrana strona www nie
    > ładuje się, trzeba powtórzyć ENTER lub "przeładować" stronę :(

    A jestes pewien ze nie jest to problem twojej karty sieciowej ?
    Spotkalem sie z tym juz dwa razy...

    --
    ===---=== krzyss vel Qkill ===---===
    ---===--- www.krzyss.com ---===---