  • 1. Data: 2018-04-07 22:49:24
    Temat: 1. szkło 2. pytania od telefonu
    Od: Majka <k...@g...com>

    Witam, mam do Was dwa pytania, o zupełnie rożne rzeczy:

    1. Szkło ochronne na ekran. Używacie?
    Mam wątpliwości:
    co się z nim robi, jeśli ochroni ekran telefonu ale samo ulegnie zniszczeniu?
    Jest popękane, pajęczyna na wyświetlaczu.
    Jak to się wtedy usuwa? Skrobanie? Na ciepło? Chemicznie?

    2. Mam nowy telefon. I nie rozumiem po co pyta się mnie:
    gdy chcę wyświetlić np. zdjęcie, i mam pytanie czy ma telefon do tego użyć GALERIA
    czy ZDJĘCIA.
    Wybieram cokolwiek, bez zaznaczania, by telefon tak robił zawsze.
    Co wybrać na stałe? bo różnic nie widzę.
    Telefon zadaje podobne pytania z wyborem również w innych sytuacjach.
    Jak wy ustalacie ze swoimi smartfonami?

    Z góry dziękuję za pomoc,
    Majka

  • 2. Data: 2018-04-07 23:38:23
    Temat: Re: 1. szkło 2. pytania od telefonu
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 07.04.2018 o 22:49, Majka pisze:
> [...]
    > co się z nim robi, jeśli ochroni ekran telefonu ale samo ulegnie zniszczeniu?
    > Jest popękane, pajęczyna na wyświetlaczu.

    Mechanicznie (opis poniżej).

    > Skrobanie?

    Tak, szlifierką ;-)

    > Na ciepło?

    Może być piekarnik ;-)

    > Chemicznie?

    Telefon do mocnego kwasu ;)

    Na poważnie:Szkło ochronne w rzeczywistości nie jest samym szkłem ale
    jest dwuwarstwowe - składa się ze szkła (od wierzchu) i elastycznej
    folii przylegającej do wyświetlacza. Gdy popęka, to tylko wierzchnia
    szklana warstwa, (folia pozostaje ciągła) i aby je zdjąć podważasz na
    brzegu żyletką/nożykiem i odklejasz od wyświetlacza.

> [...]
    czy ZDJĘCIA.
    > Wybieram cokolwiek, bez zaznaczania, by telefon tak robił zawsze.
    > Co wybrać na stałe? bo różnic nie widzę.

    To co dla ciebie jest wygodniejsze.

    > Telefon zadaje podobne pytania z wyborem również w innych sytuacjach.
    > Jak wy ustalacie ze swoimi smartfonami?

    To co dla mnie jest wygodniejsze.

    > Z góry dziękuję za pomoc,

    PS. Mam nadzieję, że żarty powyżej Cię nie uraziły ;-)

    --
    Czarek

  • 3. Data: 2018-04-08 08:18:36
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 07.04.2018 o 22:49, Majka pisze:
    > Witam, mam do Was dwa pytania, o zupełnie rożne rzeczy:
    >
    > 1. Szkło ochronne na ekran. Używacie?
    jakiekolwiek. obojętnie czy szyba, czy folia, ochroni ekran lepiej niż
    brak. o usuwanie sie niemartw. jak przyjdzie na to czas, samo w
    większości zejdzie.

    > 2. Mam nowy telefon. I nie rozumiem po co pyta się mnie:
    > gdy chcę wyświetlić np. zdjęcie, i mam pytanie czy ma telefon do tego użyć GALERIA
    czy ZDJĘCIA.
    jeśli nie wiesz, to znaczy że cokolwiek zrobisz to będzie dobrze. Ja
    fotki przeglądam programem QPIC. bo galeria na ekranie pokazywała
    pierdylion minaturek, wydobytych z różnych katalogow. a ja chcę mieć
    fotki rodzinne, pracowe, dokumentujące coś technicznego - osobno. Jak
    daje seniorom poglądac fotki wnuków, to nie zobaczą fotki pokazujacej
    numer częśći do auta którą muszę kupić. ale czy znasz kogoś kto swoje
    fotki przerzuca do osobnych katalogów?
    > Jak wy ustalacie ze swoimi smartfonami?
    pierwsze co robię to root. brzmi strasznie? i tak ma byc. następnie
    odinstalowuje dublujące się programy - czyli albo galeria albo zdjęcia.
    Potem te których nie uzywam. Dalej instaluje firewalla i większości
    programów odcinam dostęp do netu.
    A jak mam możliwość/chęć to wyalam soft producenta i instaluje
    alternatywny.

    ToMasz

  • 4. Data: 2018-04-09 14:06:09
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

    Użytkownik "Majka" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Witam, mam do Was dwa pytania, o zupełnie rożne rzeczy:
    >
    > 1. Szkło ochronne na ekran. Używacie?

    Używam folii ochronnej na ekran plus etui. Sprawdza się (trzeci rok) - folia
    chroni przed piaskiem a etui przed upadkami, porysowaniem przez klucze itp

    > Mam wątpliwości:
    > co się z nim robi, jeśli ochroni ekran telefonu ale samo ulegnie
    > zniszczeniu?

    pęka, odkleja się, odłazi

    > Jak to się wtedy usuwa? Skrobanie? Na ciepło? Chemicznie?

    zazwyczaj na krawędziach po pewnym czasie odłazi: wówczas odrywa się to jak
    grubą folię - to co jeszcze nie popękało wówczas się kruszy (chwytasz za
    krawędź tej folii i ciągniesz)

    > 2. Mam nowy telefon. I nie rozumiem po co pyta się mnie:
    > gdy chcę wyświetlić np. zdjęcie, i mam pytanie czy ma telefon do tego użyć
    > GALERIA czy ZDJĘCIA.

    dostępnych jest wiele aplikacji do tych samych zadań, przy odtwarzaniu
    filmów też często pyta, której aplikacji do tego użyć. To już zależy od
    preferencji użytkownika -ja wolę mieć wybór, gdyż niektóre filmy źle się
    odtwarzają w jednej a dobrze w drugiej itp