eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

Ilość wypowiedzi w tym wątku: 33

  • 21. Data: 2017-07-26 17:49:18
    Temat: Re: 100C
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>


    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:59787108$0$662$65785112@news.neostrada.pl...
    >>Żeby się nie okazało, jak z formatem Video, wybrano ZTCP, najgorszy, VHS,
    >>bo szybko się spopularyzował, za przyczyną, OIDKojarzę, przemysłu,
    >>powiedzmy, erotycznego... Więc, czy zaraz najgorsze?
    >
    > Wynalazcy zdazyli mnie ostudzic - z 10 lat temu "juz zaraz" mialy byc
    > ogniwa paliwowe na alkohol, mielismy ladowac komorki z butelki, a ciagle
    > ich nie ma.
    > Tzn sa, ale jakies eksperymenty.

    Od wielu lat. Już Nowoczesne Zabawki Wojciechowskiego wspominały coś o
    tym...

    > Widac cos w nich jest, ze ciagle nie nadaja sie do powszechnego uzytku.

    Lobby paliwowe? Sponsorzy badań? Ech, jak ja się krzywo patrzę ta taki
    obiektywizm kasiastych... Trudno ocenić prawdziwe powody. Szejkom raczej nie
    na rękę, aby nagle auta na prąd jeździły.

    > Samochod to kolejny problem - ktos tu kiedys liczyl ile powietrza musi
    > takie ogniwo paliwowe polknac na sekunde, zeby te 20kW wyprodukowac.

    I wilgoci nie lubią podobnież... A czasem chciało by się pojechać, gdy
    pada... To już wolę kupić Trabanta od sąsiada, paliwo z olejem, wio, jadę.

    > I trzeba odpowiedni material zrobic, zeby tyle przepuscil.

    Tu już by chyba można zrobić coś na kształt turbinki/sprężarki, jak w
    dieslach, zwłaszcza dwusuwowych (*), która by dopychała wozducha, byle
    teściowa nie trzepnęła bengala, bo się akumulator zepsuje. (chodzi mi o to,
    co w powietrzu krąży, a niekoniecznie musi byc obojętne dla otoczenia).
    Jakby sprężyć, to może i materiał mógłby gorzej puszczać, nadrobimy
    ciśnieniem? Nie myślę dzisiaj prawie, taka pogoda.

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    w odróżnieniu od ludzi, którzy niezdolni są do czystej miłości
    i zawsze muszą mieszać miłość z nienawiścią.
    (C) Zygmunt Freud.


  • 22. Data: 2017-07-26 17:58:39
    Temat: Re: 100C
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:oladlf$686$...@n...news.atman.pl...
    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >> Wynalazcy zdazyli mnie ostudzic - z 10 lat temu "juz zaraz" mialy
    >> byc ogniwa paliwowe na alkohol, mielismy ladowac komorki z butelki,
    >> a ciagle ich nie ma.
    >> Tzn sa, ale jakies eksperymenty.

    >> Widac cos w nich jest, ze ciagle nie nadaja sie do powszechnego
    >> uzytku.

    >Lobby paliwowe? Sponsorzy badań? Ech, jak ja się krzywo patrzę ta
    >taki obiektywizm kasiastych... Trudno ocenić prawdziwe powody.

    Watpie, to byly do komorek, szejkom nie zagrazaja.

    >Szejkom raczej nie na rękę, aby nagle auta na prąd jeździły.

    Ale kto ich bedzie sluchal.

    >> Samochod to kolejny problem - ktos tu kiedys liczyl ile powietrza
    >> musi takie ogniwo paliwowe polknac na sekunde, zeby te 20kW
    >> wyprodukowac.

    >I wilgoci nie lubią podobnież... A czasem chciało by się pojechać,
    >gdy pada... To już wolę kupić Trabanta od sąsiada, paliwo z olejem,
    >wio, jadę.

    >> I trzeba odpowiedni material zrobic, zeby tyle przepuscil.

    >Tu już by chyba można zrobić coś na kształt turbinki/sprężarki, jak w
    >dieslach, zwłaszcza dwusuwowych (*), która by dopychała wozducha,
    >byle teściowa nie trzepnęła bengala, bo się akumulator zepsuje.
    >(chodzi mi o to, co w powietrzu krąży, a niekoniecznie musi byc
    >obojętne dla otoczenia).
    >Jakby sprężyć, to może i materiał mógłby gorzej puszczać, nadrobimy
    >ciśnieniem? Nie myślę dzisiaj prawie, taka pogoda.

    Trzeba bedzie, ale ja o samym materiale elektrody.
    Jakos trzeba przepchnac przez nia potrzebna ilosc tlenu/powietrza.

    No, przez filtr powietrza w samochodzie przechodzi kilkukrotnie
    wiecej.
    Ale wicher tam jednak musi wiac.

    J.


  • 23. Data: 2017-07-26 18:17:40
    Temat: Re: 100C
    Od: "re" <r...@r...invalid>



    Użytkownik "Pszemol"

    ...
    Ja nie pytam o ładowanie akumulatora za dużym prądem, za dużym
    napięciem - ja pytam o rodzaje akumulatorów litowych które są przez
    fabrykę PRZEWIDZIANE do ładowania dużym prądem, np. 100C lub więcej.
    ---
    Próbowałeś użyć wyszukiwarki ?


  • 24. Data: 2017-07-26 18:21:49
    Temat: Re: 100C
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.07.2017 o 16:44, Zenek Kapelinder pisze:
    > Jak sie nie da jak sie da. Po zamarznietej wodzie da sie chodzic. Tam chodzic. Pod
    Stalingradem szyny na zamarznietej wodzie polozyi i kolej jezdzila.

    No i tutaj jest podobnie jak z tą zamarźniętą wodą - da się ładować i
    100 razy szybciej niż rozładowujesz, pod warunkiem, że bardzo wolno
    rozładowujesz:P

    Shrek


  • 25. Data: 2017-07-26 18:54:57
    Temat: Re: 100C
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    re <r...@r...invalid> wrote:
    >
    >
    > Użytkownik "Pszemol"
    >
    > ...
    > Ja nie pytam o ładowanie akumulatora za dużym prądem, za dużym
    > napięciem - ja pytam o rodzaje akumulatorów litowych które są przez
    > fabrykę PRZEWIDZIANE do ładowania dużym prądem, np. 100C lub więcej.
    > ---
    > Próbowałeś użyć wyszukiwarki ?
    >
    >

    Naucz mnie... pokaż co Ty znalazłeś!


  • 26. Data: 2017-07-26 19:14:09
    Temat: Re: 100C
    Od: "re" <r...@r...invalid>



    Użytkownik "Pszemol"

    > ...
    > Ja nie pytam o ładowanie akumulatora za dużym prądem, za dużym
    > napięciem - ja pytam o rodzaje akumulatorów litowych które są przez
    > fabrykę PRZEWIDZIANE do ładowania dużym prądem, np. 100C lub więcej.
    > ---
    > Próbowałeś użyć wyszukiwarki ?
    >
    >

    Naucz mnie... pokaż co Ty znalazłeś!
    ---
    Ja nie szukam


  • 27. Data: 2017-07-26 22:12:27
    Temat: Re: 100C
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 25 Jul 2017 19:17:48 -0000 (UTC), Pszemol
    <P...@P...com> wrote:
    > Kto produkuje aku dziś najszybciej ładujące się?

    Nanotech, 10C. Trwałość 1 rok.

    --
    Marek


  • 28. Data: 2017-07-27 00:25:39
    Temat: Re: 100C
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2017-07-26 o 11:30, HF5BS pisze:
    > To nie lepsze by były ogniwa paliwowe, czy z wymiennym elektrolitem?
    > Tak, że mam aku, jak trzeba, to zjeżdżam na stację i tankuję, ale
    > elektrolit, stary odciągają i sobie gdzieś-tam podładowują i
    > następnemu chętnemu sprzedają.
    >
    Chyba coś żeś w maliny pojechał tym swoim pomysłem. Wprawdzie nie wiem,
    jak wygląda ta kwestia w akumulatorach litowo-cośtam'owych, ale w
    przypadku ołowiowych (jak wiem) cykl przemian związanych z roz~ i
    naładowaniem - obejmuje nie tylko elektrolit, ale też i elektrody:
    osadzają się na nim sole podczas ładowania, zaś przy rozładowaniu
    wędrują na drugą stronę. Więc żadne tankowanie elektrolitu nie "dopełni"
    rozładowanego aku!
    Natomiast można by wymieniać na stacji całego grzmota, pudło z
    elektrolitem i elektrodami. Tylko że wchodziła by w paradę delikatna
    kwestia odpowiedzialności za niszczący sposób używania aku, czyli tego,
    że stacja "paliw" nie miała by pewności (klient takoż), czy do wymiany
    nie dokłada: oddaje sprawne bateria, w zamian za mocno już wyeksploatowane.

    --
    Nie interesujesz się polityką? To lekkomyślne chowanie głowy w piasek!
    Wszak polityka interesuje się tobą i tak, a rządzący też się interesują,
    głównie zawartością twojego portfela. Dlatego zachowaj czujność!


  • 29. Data: 2017-07-27 01:28:28
    Temat: Re: 100C
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 25 Jul 2017 19:17:48 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):

    > Czy ktoś siedzący w modelarstwie orientuje się jak są aktualnie na rynku
    > najszybciej ładujące się akumulatory?
    >
    > Wiem, że niektóre baterie akumulatorów do modeli samolotów i dronów ładuje
    > się prądem 100x większym niż wynika to z pojemności akumulatora...

    A nie są to czasem kondensatory elektrolityczne, tzw. superkondensatory?

    One owszem - bardzo szybko się ładują, bardzo szybko rozładowują, ale
    jednak są znacznie cięższe i większe niż klasyczne akumulatory.
    Do tego sądzę że liniowo im się zmienia potencjał wraz z rozładowaniem, co
    też nie jest wygodne.


  • 30. Data: 2017-07-27 04:48:50
    Temat: Re: 100C
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2017-07-27 o 01:28, Tomasz Pyra pisze:
    > A nie są to czasem kondensatory elektrolityczne, tzw.
    > superkondensatory?
    >
    No, nie każdy elektrolityczny jest superkondensatorem,
    tylko nieliczne ;-)
    Sądzę, że Pszemol faktycznie mógł usłyszeć właśnie o nich. Użycie
    takiego do modelu, który miałby dość długo latać - najlepszym pomysłem
    chyba nie jest, ale mają szereg innych zastosowań, z których na
    największą uwagę zasługuje chyba KERS (patrz Wikipedia)

    --
    Nie interesujesz się polityką? To lekkomyślne chowanie głowy w piasek!
    Wszak polityka interesuje się tobą i tak, a rządzący też się interesują,
    głównie zawartością twojego portfela. Dlatego zachowaj czujność!

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: