  • 1. Data: 2018-09-20 19:55:16
    Temat: 1080@100Hz
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Kamery sportowe mają takie ustawienie ale ono nie powoduje wcale że na
    urządzeniu końcowym będzie 100Hz, to sa tryby slow motion.

    Ponieważ często używam aparatu do krecenia małych ujęć i *bardzo* by mi
    się przydal tryb 100Hz, ale naprawdę dający na odtwarzaczu 100Hz to
    pytanie: czy jakiś obecny na rynku aparat, najlepiej bezlusterkowiec,
    posiada taki tryb nagrywania?

    Potwarzam, potrafi to kamera sportowa za $20 ale nie o to chodzi. Chodzi
    o to aby rejestrować normalny film z dzwiękiem ze 100Hz. Matryce to
    potrafią, ba, potrafią i 200Hz. Telewizory 100Hz to codzienność,
    monitory moze nie codziennośc ale coraz częściej je widuje. Ale jakoś
    nie widzę takich filmów, zazwyczaj to jest 50Hz i to też nie zawsze.
    Brak zapotrzebowania? Bo technologia raczej nie jest przeszkodą.

    PS. Cięzko to nagrywac kamerą sportową w 100Hz i potem bawić sie w
    przerabianie pliku bo nie ma dzwięku ;) Takie rekodzieło...

  • 2. Data: 2018-09-23 17:01:32
    Temat: Re: 1080@100Hz
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

> [...]
    > się przydal tryb 100Hz, ale naprawdę dający na odtwarzaczu 100Hz to
    > pytanie: czy jakiś obecny na rynku aparat, najlepiej bezlusterkowiec,

    Raczej nie, przynajmniej takiego nie spotkałem. To nie jest standardowa
    częstotliwość video. Istnieje sprzęt do kręcenia do 120 kl./s nie w
    trybie slow motion, ale absolutnie nie amatorski.

    > Potwarzam, potrafi to kamera sportowa za $20 ale nie o to chodzi.

    No właśnie nie bardzo, bo nie idzie tego odtworzyć z częstotliwością 100
    kl/s.

    > Chodzi
    > o to aby rejestrować normalny film z dzwiękiem ze 100Hz. Matryce to
    > potrafią, ba, potrafią i 200Hz. Telewizory 100Hz to codzienność,

    W telewizorach te 100 Hz to częstotliwość odświeżania matrycy, a nie
    liczba wyświetlanych oryginalnych klatek. Służy do wyświetlania zwykłego
    strumienia video.

    A po co Ci aż 100 kl./s?

  • 3. Data: 2018-09-24 00:29:56
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-09-23, Uncle Pete <4...@g...com> wrote:

> [...]
    > trybie slow motion, ale absolutnie nie amatorski.

    > No właśnie nie bardzo, bo nie idzie tego odtworzyć z częstotliwością 100

    A są jakieś istotne różnice, czy to głównie kwestia np. meta-znaczników?

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2018-09-24 16:52:36
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > A są jakieś istotne różnice, czy to głównie kwestia np. meta-znaczników?

    Dokładnie nie wiem, ale podejrzewam, że to jest kwestia zarówno po
    stronie plików, jak i odtwarzaczy i telewizorów, których firmware nie
    pozwala na odtwarzanie video o tak niestandardowych parametrach. Wszak
    nawet przy rozdzielczości 4K standardem jest najwyżej 60 kl./s. Czyli w
    sumie problem softwareowy.

  • 5. Data: 2018-09-25 00:51:59
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-09-24, Uncle Pete <4...@g...com> wrote:

> [...]
    > pozwala na odtwarzanie video o tak niestandardowych parametrach. Wszak
    > nawet przy rozdzielczości 4K standardem jest najwyżej 60 kl./s. Czyli w

    No ale to od strony odtwarzacza. Jak te wszystkie ramki tam są i dla
    slow-motion i 100Hz to jakaś bezstratna konwersja powinna sprawę
    załatwić. Taki ffmpeg potrafi w końcu bez problemu dekompresować pełne
    sekwencje klatek i zapisywac jako pliki... Jeśli już to spodziewałbym
    się jakiejś ekstra stratności przy 100Hz niż filmie spowolnionym, o ile
    faktycznie jest on nagrywany te 100kl/s. Innymi słowy, może wystarczy wziąć kamerę
    sportową za $20 i przekonwertować do 100Hz?

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2018-09-25 12:22:57
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

> [...]
    > faktycznie jest on nagrywany te 100kl/s. Innymi słowy, może wystarczy wziąć kamerę
    sportową za $20 i przekonwertować do 100Hz?

    Należałoby spróbować w VirtualDubie, sam jestem bardzo ciekaw, ale nie
    mam takiej kamerki. I podejrzewam, ze szlag trafi fonię, ponieważ inna
    będzie długość nagrania.

  • 7. Data: 2018-09-25 13:35:26
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-09-25, Uncle Pete <4...@g...com> wrote:
> [...]
    >>

    > Należałoby spróbować w VirtualDubie, sam jestem bardzo ciekaw, ale nie
    > mam takiej kamerki. I podejrzewam, ze szlag trafi fonię, ponieważ inna

    Szlak nie trafi, ale zwróciłeś uwagę na coś istotnego, o czym nie
    pomyślałem: jak się robi w zwolnionym tempie, to zwykle jest to z
    oczywistych względów bez fonii, więc trzeba by nagrywać osobno.

    Mam projektor, który wyrabia 720p/120Hz i mam parę kamer z trybem slow
    motion, ale nie mam za bardzo czasu się w to bawić. No chyba, że na
    szybko coś wyguglam.

    O np. tu coś jest:
    https://www.blurbusters.com/faq/real-time-120fps-vid
    eo/

    ffmpeg -i slowmo120.mp4 -r 120 -vf "setpts=(1/4)*PTS" -an realtime120.mp4

    Czyli wystarczy chamskie wymuszenie 120 klatek i ustawienie
    odpowiedniego "timestamp".

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2018-09-29 20:52:18
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 9/24/2018 12:29 AM, Marcin Debowski wrote:
    > A są jakieś istotne różnice, czy to głównie kwestia np. meta-znaczników?

    Posiadając komputer z monitorem 100Hz i po wymuszeniu w pliku informacji
    o 100Hz film nagrany kamera sportowa w trybie "slow motion" odtwarza się
    normalnie. Problemem jest brak dzwięku.

  • 9. Data: 2018-09-29 20:58:33
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 9/23/2018 5:01 PM, Uncle Pete wrote:
    > A po co Ci aż 100 kl./s?

    Obraz jest maślano płynny. Przy kręceniu ujęc sportowych to jest jak
    róznica miedzy VHS a DVD. Na pokazie widziałem film nagrany w 200Hz i
    puszczony na TV z taką matrycą. Mozna patrzeć w to godzinami. Nie, film
    był naprawde 200Hz, to nie wewnętrzny engine przeliczający klatki
    pośrednie. Natywne 200Hz.

    Innymi słowy dzisiaj wolałbym mieć 100Hz niż 4K sądząc po wrażeniach
    przy oglądaniu. Mam tv robiący 100Hz z 50Hz ale to nie to samo, na wielu
    ujęciach można pokazać dokładnie w których miejscach ekranu engine
    działa a które olał bo nie dał rady. Olewa prawie zawsze kiedy ruch nie
    jest oczywisty.

    Trzeba czekać aż ktoś zhackuje firmware do xiaomi :D

  • 10. Data: 2018-09-29 23:56:57
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    > Posiadając komputer z monitorem 100Hz i po wymuszeniu w pliku informacji
    > o 100Hz film nagrany kamera sportowa w trybie "slow motion" odtwarza się
    > normalnie. Problemem jest brak dzwięku.

    Może w komputerze brakuje Ci odpowiedniego sterownika (mp4?)

    --
    animka