  • 11. Data: 2018-09-30 00:22:58
    Temat: Re: 1080@100Hz
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 9/29/2018 11:56 PM, Animka wrote:
    > Może w komputerze brakuje Ci odpowiedniego sterownika (mp4?)

    Tak, to na pewno brak sterownika odpowiada za to że działa.

  • 12. Data: 2018-09-30 01:23:48
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    > Tak, to na pewno brak sterownika odpowiada za to że działa.

    Ale pisaleś przecież, że głosu nie ma

    --
    animka

  • 13. Data: 2018-09-30 02:22:44
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-09-29, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Posiadając komputer z monitorem 100Hz i po wymuszeniu w pliku informacji
    > o 100Hz film nagrany kamera sportowa w trybie "slow motion" odtwarza się
    > normalnie. Problemem jest brak dzwięku.

    No to póki się coś nie pojawi to slow motion + jakiś przyzwoitszy
    dyktafon (pendrajwofon). Składanie tego razem, nie będzie aż tak
    kłopotliwe szczególnie, że dużo kamer ma w zwyczaju robić "piiip" tuż
    przed rozpoczęciem nagrywania.
    Gorzej jak synchronizacja klatek z dźwiękiem będzie czasowo różna, ale
    to też jest w miarę bezboleśnie do zrobienia.

    --
    Marcin

  • 14. Data: 2018-09-30 04:20:03
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-09-29, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

> [...]

    Gorzej jak synchronizacja klatek z dźwiękiem będzie czasowo różna, ale
    to też jest w miarę bezboleśnie do zrobienia.

    No i mam wrażenie, że z tą kamerą slow-motion to też może nie być tak
    łatwo, bo jeszcze nie tak dawno takie 100/200kl/s wymagało buforowania
    co ogrniczało długość do kilku-kilkunastu sekund. Trochę wątpie aby $20
    kamera umożliwiała ciągły zapis 100-200kl/s w przyzwoitej jakości.

    Ale już np. Gopro Hero6 ma takie tryby:
    1080p120
    1080p240
    2.7K120

    --
    Marcin

  • 15. Data: 2018-09-30 15:00:49
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 9/30/2018 1:23 AM, Animka wrote:
    > Ale pisaleś przecież, że głosu nie ma

    Pisałem jeszcze o tym dlaczego ale zapewne najzwyczajniej w świecie
    zapomniałem sie i użyłem zdania podwojnie zlożonego czy coś z tych
    innych skomplikowanych form. Sorry.

  • 16. Data: 2018-09-30 15:04:40
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 9/30/2018 4:20 AM, Marcin Debowski wrote:
> [...]
    > co ogrniczało długość do kilku-kilkunastu sekund. Trochę wątpie aby $20
    > kamera umożliwiała ciągły zapis 100-200kl/s w przyzwoitej jakości.

    Takie tryby ma nawet kamera za $18. Problem m jest jakość, ale ona jest
    denna nawet w normalnym FHD@50p. Więc dennośc zapisu FHD slowmotion
    wynika z denności ogólnej.

    Jesli weźmiesz przyzwoita kamerę taka jak gopro albo xiaomi to
    slowmotion nie rózni się jakościowo jakoś znacząco od normalnego trybu.
    Pamiętaj że te kamery często już potrafią kompresować 4K@50 więc
    zrobienie FHD@200 nie rózni się znacząco moca obliczeniową. Matryce
    wyrabiają z tego co piszą w datasheetach, da się wyciągać co drugi pixel
    przy 200Hz.

  • 17. Data: 2018-10-01 01:39:22
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-09-30, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Takie tryby ma nawet kamera za $18. Problem m jest jakość, ale ona jest
    > denna nawet w normalnym FHD@50p. Więc dennośc zapisu FHD slowmotion
    > wynika z denności ogólnej.

    Chyba "supersedes" nie dotarł, bo dalej tez o tym pisałem.
    A takie tanie kamerki to są w stanie w ogóle zrzucać na kartę z taką
    prędkością w trybie ciągłym?

> [...]
    > zrobienie FHD@200 nie rózni się znacząco moca obliczeniową. Matryce
    > wyrabiają z tego co piszą w datasheetach, da się wyciągać co drugi pixel

    Zgadza się, ale poza wspomnianym wczesniej zhakowaniem za duzo nadziei
    bym nie miał. To już może lepiej jakiś Canon? Dla wielu aparatów jest
    CHDK a niektóre modele oferowały zdaje się slow motion.

    Nb. jak zarzuciłem w google canon "100 fps" to wylazło, że w kwietniu
    Canon mocno się chwalił nową wysokoczułą matrycą cmos 100fps więc może
    jest i nadzieja bo widać, że nad tym pracują. Oby się to wszystko nie
    skończyło jak z 3D.

    --
    Marcin

  • 18. Data: 2018-10-07 18:23:11
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 01/10/2018 01:39, Marcin Debowski wrote:
    > prędkością w trybie ciągłym?

    Mam dwie kamery z "taniej półki".

    Obie to podróbki SJCAM 4000. Najpopularniejszy typ obudowy w tanich
    kamerach.

    Obie potrafią robić FHD@50Hz i robić to aż nie skończy sie karta.

    Kamera za $18 (tyle chodziły i czasem jeszcze chodzą na TomTom) bardzo
    agresywnie podbija kontrast, prawdoodobnie w celu "kompensowania"
    dziadowskiej optyki. Ma ten sam przetwornik i chipset co b) ale software
    jest inaczej skalibrowane. Efektem czego kodek H.264 traci masę pasma na
    kompresje tych podbitych kontrastem detali i obraz jest kiepski. Jednak
    po zatrzymaniu obrazu (statyw) widać że spokojnie wyciąga FHD@50. Czyli
    jest moc obliczeniowa tylko chińczym pomieszał z softem żeby ulepszyć obraz.

    Kamera za 200zł z allegro (typowy ActionCam 4K) generuje obraz znacząco
    lepszy jakościowo, bez sztucznek podbijania kontrastu. Nie jest on
    idealny, ale do kręcenia ujęć na codzień całkowicie się sprawdza,
    generuje lepszą jakość obrazu niż mój Sony A3000 w trybie nagrywania filmów.

    Obie mają identyczny hardware, wliczając przetwornik (Sony).

    Obie mają identyczne firmware w sensie interfejsu użytkownika, róznią
    się detalami takimi jak kod kompresujący.

    Firmware zostało częsciowo zhackowane i można w ograniczonym zakresie
    manipulować jakością na niektórych kamerach.

    Obie cierpią na plastikowe soczewki, choć ta za $18 ma optykę inną i
    wyraźnie gorszą.

    Za 500zł można mieć xiaomi 4K która FHD@50 nagrywa pixel-perfect. A za
    1000zł można mieć xiaomi 4K+ która nagrywa znakomicie 4k@50 (i to 4k to
    nie ściema).

    > Zgadza się, ale poza wspomnianym wczesniej zhakowaniem za duzo nadziei
    > bym nie miał. To już może lepiej jakiś Canon? Dla wielu aparatów jest
    > CHDK a niektóre modele oferowały zdaje się slow motion.

    Amarat z wymienną optyką z trybem FHD@50Hz (wydajność procesora) to
    jednak nie jest tania sprawa. Nawet niektóre współcześnie oferowane
    zabawki nie mają FHD@50. Myslę że aparaty nie mają prorytetów związanych
    z jakością video.

  • 19. Data: 2018-10-07 20:58:16
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 07.10.2018 o 18:23, Sebastian Biały pisze:
    [...]
    > Amarat z wymienną optyką z trybem FHD@50Hz (wydajność procesora) to
    > jednak nie jest tania sprawa. Nawet niektóre współcześnie oferowane
> [...]

    A niektóre wykorzystują wtedy tylko fragment sensora. Trzeba dokładnie
    przeczytać instrukcję przed zakupem.

    P.P.

  • 20. Data: 2018-10-07 21:08:34
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 07/10/2018 20:58, Paweł Pawłowicz wrote:
    > A niektóre wykorzystują wtedy tylko fragment sensora. Trzeba dokładnie
    > przeczytać instrukcję przed zakupem.

    Prawie wszystkie kamery sportowe to robią w celu softwareowej
    stabilizacji obrazu :D