  • 1. Data: 2014-02-16 16:26:25
    Temat: 112 - niby dziala, ale...
    Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>

    Malem wczoraj potrzebe skorzystania z numeru 112. Jadacy przed nami samochod zjechal
    na przeciwny pas i zaliczyl czolowke. Bylismy pierwsi na miejscu, wiec dzwonie:
    kobieta, chyba z policji, odebrala po pierwszym sygnale - duzy plus.
    Mowie, ze byl wypadek, jaki, podaje dokladne namiary, mowie ze jest dwoje rannych, w
    tym jeden zakleszczony. Pani mnie pyta, czy... sa wycieki plynow z samochodow. Tak,
    sa, wylalo sie chyba wszystko co moglo. Pani mowi ze przyjela zgloszenie i ze mam sie
    nie rozlaczac, bo... laczy mnie z pogotowiem. Dwa sygnaly i odzywa się dyspozytor z
    pogotowia. Zaczynam od początku, ze wypadek, gdzie, ze sa ranni. Pan mnie pyta, czy
    przytomni, wiec biegam miedzy autami i się upewniam. Jeszcze musze sie przedstawic i
    pan potwierdza przyjecie zgloszenia. Koniec rozmowy, zastanawiam się co teraz robic,
    gdy dzwoni telefon. Odbieram, a tu strazak, pyta mnie co sie stalo, gdzie sie stalo,
    jaka jest sytuacja, wiec opowiadam po raz trzeci. Cale szczescie ze w tym czasie nie
    trzeba bylo nikogo ratowac, ani reanimowac, ani niczego gasic, i ze nadjechalo sporo
    innych osob, ktore w razie czego moglyby pomoc, bo gdyby czlowiek byl sam, to albo
    ratowalby poszkodowanych albo prowadzil rozmowy, bez ktorych pomoc moglaby nie
    nadejsc.

    W sumie staz i karetki przyjechaly szybko i wszystko skonczylo się (chyba)
    szczesliwie. Tylko dlaczego dzwoniac na jeden numer alarmowy, trzeba i tak wzywac
    wszystkie szluzby z osobna? No i ciekawe jakby sie strazak do mnie dodzwonil, gdybym
    mial numer zastrzezony?

    Ale w sumie i tak jest lepiej niz pare lat temu, gdy w centrum Katowic nie mozna sie
    bylo na 112 wogole dodzwonic, a w stacji pogotowia znajdujacej sie 100 metrow od
    miejsca wypadku, nie chcieli przyjac zgloszenia od goscia, ktory do nich pobiegl.

    Pozdrawiam
    MK

  • 2. Data: 2014-02-16 16:36:48
    Temat: Re: 112 - niby dziala, ale...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 16 Feb 2014 07:26:25 -0800 (PST), Marcin Kiciński
> [...]
    > w tym jeden zakleszczony. Pani mnie pyta, czy... sa wycieki plynow z samochodow.

    Jak sa wycieki to musi straz wezwac, bo tylko oni wladni to
    zebrac/zmyc.
    Co prawda jesli ktos zakleszczony to i tak musi SP przyjechac ... ale
    widac taka procedura.

    >Tak, sa, wylalo sie chyba wszystko co moglo. Pani mowi ze przyjela
    >zgloszenie i ze mam sie nie rozlaczac, bo... laczy mnie z pogotowiem.

    Jakbys powiedzial ze sie pali, to moze by polaczyla najpierw ze straza
    :-)

> [...]
    >Odbieram, a tu strazak, pyta mnie co sie stalo, gdzie sie stalo, jaka
    >jest sytuacja, wiec opowiadam po raz trzeci.

    Czyli pierwsza pani robote odwalila i powiadomila kogo trzeba ..

    > No i ciekawe jakby sie strazak do mnie dodzwonil, gdybym mial numer
    > zastrzezony?

    Dla nich nie ma zastrzezonych.

    J.

  • 3. Data: 2014-02-16 16:38:35
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 16 Feb 2014 07:26:25 -0800 (PST), Marcin Kiciński napisał(a):

    > Malem wczoraj potrzebe skorzystania z numeru 112.

    Miałem kiedyś dokładnie to samo.
    Dzwonię na 112, mówię że się pali i że będę wchodził komuś do chałupy
    sprawdzić co się tam dzieje.
    Podałem w miarę precyzyjnie miejsce no i dyspozytor podziękował i się
    rozłączył.
    No i też mija kilka chwil i dzwoni strażak z komórkowego numeru, że oni już
    jadą, ale nie wiedzą dokąd i jeszcze raz im mówię gdzie i co się dzieje.

    Wychodzi z tego że podstawowa rzecz jaką trzeba podać dysporyztorowi to
    własny numer komórki ;)

  • 4. Data: 2014-02-16 18:13:56
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Marcin Kiciński pisze tak:

    > wiec opowiadam po raz trzeci

    Może to ich nowa procedura, że opowiada o zdarzeniu ten który jest na
    miejscu i wie najlepiej co i gdzie. Bo kiedy dzieci bawiły się w głuchy
    telefon to pierwsze powiedziało zupa a ostatnie... barszcz.

    --
    Piter

  • 5. Data: 2014-02-16 20:27:59
    Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>

    W dniu niedziela, 16 lutego 2014 18:13:56 UTC+1 użytkownik PiteR napisał:

    > Może to ich nowa procedura, że opowiada o zdarzeniu ten który jest na
    >
    > miejscu i wie najlepiej co i gdzie. Bo kiedy dzieci bawiły się w głuchy
    >
    > telefon to pierwsze powiedziało zupa a ostatnie... barszcz.

    Niby tak. Jestem tez w stanie zrozumiec dodatkowa rozmowe z
    dyspozytorem pogotowia, bo dzieki temu mozna przekazac wiecej
    waznych szczegolow dotyczacych stanu poszkodowanych, lub otrzymac
    instrukcje jak im pomoc, jezeli to konieczne. Ale informacja dla
    strazy byla jasna: trzeba ciac. A miejsce wypadku zostalo okreslone
    z dokladnoscia do kilku metrow (nazwa miejscowosci, glowna droga
    wojewodzka, nazwa bocznej ulicy, bo wypadek zdarzyl sie na skrzyzowaniu).

    Ale niech im bedzie, grunt ze szybko przyjechali i zrobili co do
    nich nalezy.

    Pozdrawiam
    MK

  • 6. Data: 2014-02-16 20:34:33
    Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>

    W dniu niedziela, 16 lutego 2014 16:36:48 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > Czyli pierwsza pani robote odwalila i powiadomila kogo trzeba ..

    Pozostaje tylko miec nadzieje, ze po takim powiadomieniu oni już
    jada i tylko sie upewniaja, ze jada dobrze :)

    > Dla nich nie ma zastrzezonych.

    To jak ich w takim razie anonimowo poinformowac o bombie podlozonej
    w Sejmie? ;)

    Pozdrawiam
    MK

  • 7. Data: 2014-02-16 22:50:29
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Dla nich nie ma zastrzezonych.

    Ale w telefonie może być zastrzeżony i choćby nie wiem jak dyspozytor chciał
    to by telefon nie zadzwonił

  • 8. Data: 2014-02-16 23:07:40
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    > Ale w telefonie może być zastrzeżony i choćby nie wiem jak dyspozytor
    > chciał to by telefon nie zadzwonił

    To chyba musi podac wczesniej numer

  • 9. Data: 2014-02-17 06:59:19
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-02-16 16:26, Marcin Kiciński pisze:
> [...]
    miejsca wypadku, nie chcieli przyjac zgloszenia od goscia, ktory do nich pobiegl.

    Przy jakiejś innej okazji czytałem że 112 to lepiej sobie odpuścić bo to
    i tak okrężna droga i karetka może pędzić z drugiego końca powiatu.

    PS. Sorry ale już tyle razy słyszałem jak to "wadza" ogłaszała z wielką
    pompą uruchomienie 112 i nadejście ery wielkiej szczęśliwości.
    Zaraz. Kto to ostatnio się ogrzewał i nabijał słupki. Edward... ;-)

  • 10. Data: 2014-02-17 10:12:10
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 17 Feb 2014 06:59:19 +0100 osobnik zwany z napisał:

    > Przy jakiejś innej okazji czytałem że 112 to lepiej sobie odpuścić bo to
    > i tak okrężna droga i karetka może pędzić z drugiego końca powiatu.

    jedna pani opowiadała drugiej w maglu?

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?