  • 1. Data: 2018-04-20 15:58:28
    Temat: 116 praw jazdy odebranych jednego dnia w godzinach 6-22
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    https://www.bankier.pl/wiadomosc/Policjanci-zatrzyma
    li-116-praw-jazdy-w-wyniku-ogolnoeuropejskiej-akcji-
    konroli-predkosci-4104133.html

    Kaskadowa kontrola polega na tym, że na tej samej drodze jest kilka
    patroli kontrolujących prędkość. To ma sens, bo lubiący za szybką jazdę
    mają tendencję do dociskania gazu zaraz po minięciu patrolu myśląc, że
    jak już był, to znaczy, że dalej już nie będzie.

  • 2. Data: 2018-04-20 16:07:08
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2018-04-20 15:58, Poldek wrote:

> [...]
    > mają tendencję do dociskania gazu zaraz po minięciu patrolu myśląc, że
    > jak już był, to znaczy, że dalej już nie będzie.

    Yhm, tak. Widzialem w stolicy te pomiary w ostatni poniedzialek. Kilka
    patroli, wszystkie rozstawione tam gdzie najlatwiej zlapac jelenia,
    a prewencja zerowa - czyli, na przelotowkach. Np. na Wislostradzie
    przy pomniku sapera, gdzie jest przejscie podziemne. Bo tak najprosciej.

    Widocznie w miejscach czestych potracen pieszych ustrzelic kogos z
    lasera nie jest juz takie proste.

    --

    memento lorem ipsum

  • 3. Data: 2018-04-20 17:05:48
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-04-20 o 16:07, elmer radi radisson pisze:

> [...]
    > a prewencja zerowa - czyli, na przelotowkach. Np. na Wislostradzie
    > przy pomniku sapera, gdzie jest przejscie podziemne. Bo tak najprosciej.

    Jeżeli w tych miejscach jest najprościej, to masz na myśli, że
    najprościej zmierzyć tam prędkość i zatrzymać do kontroli?
    Czy też chodzi ci o to, że tam najwięcej kierujących przekracza
    dozwoloną prędkość?

    > Widocznie w miejscach czestych potracen pieszych ustrzelic kogos z
    > lasera nie jest juz takie proste.

    W sensie, że tam wszyscy jadą zgodnie z przepisami?

  • 4. Data: 2018-04-20 17:28:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >jazdę mają tendencję do dociskania gazu zaraz po minięciu patrolu
    >myśląc, że jak już był, to znaczy, że dalej już nie będzie.

    "Dla porównania we wtorek, kiedy kontrole odbywały się normalnie,
    policjanci w całej Polsce zatrzymali 58 dokumentów."

    Dzieki kaskadzie mieli dwa razy wieksza "skutecznosc",
    czy tym tym razem mieli dwa razy wiecej patroli ... a w nastepne dni
    dwa razy mniej :-)
    Zaraz - akcja byla w poniedzialek, nastepny dzien to byl wtorek :-)

    "Podczas kaskadowych pomiarów prędkości policjanci skontrolowali ponad
    22 tys. kierowców, prędkość przekroczyło ponad 11 tys. z nich; "

    22 tys razy nacisneli spust radaru, czy 11 tys kierowcow zatrzymano i
    skontrolowano bez wyraznego powodu ?

    "W poniedziałek polska policja uczestniczyła w działaniach
    kontrolno-prewencyjnych w ramach akcji "Kaskadowy pomiar prędkości",
    która została przeprowadzona we wszystkich państwach Unii
    Europejskiej. Działania były prowadzone w godzinach 6 - 22,
    koordynowała je Europejska Organizacja Policji Ruchu Drogowego
    TISPOL."

    Cos mi sie kojarzy ... Blitz-Marathon ...

    J.

  • 5. Data: 2018-04-20 19:59:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

> [...]
    > najprościej zmierzyć tam prędkość i zatrzymać do kontroli?
    > Czy też chodzi ci o to, że tam najwięcej kierujących przekracza

    Naprawde nie zrozumiałes zarzutu o zerowej prewencji?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Bóg ukrył piekło w samym sercu raju,

  • 6. Data: 2018-04-20 22:31:53
    Od: wowa <w...@g...pl>

> [...]
    > tendencję do dociskania gazu zaraz po minięciu patrolu myśląc, że jak już
    > był, to znaczy, że dalej już nie będzie.

    Jak obserwuję, to w tym roku już nie ma łapanek kierowców, zaczęło się
    polowanie z nagonką :( W jednej wsi potrafią trzy radary postawić.
    Wojtek

  • 7. Data: 2018-04-20 22:40:15
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-04-20 o 15:58, Poldek pisze:

> [...]
    > mają tendencję do dociskania gazu zaraz po minięciu patrolu myśląc, że
    > jak już był, to znaczy, że dalej już nie będzie.

    Z jednej strony 50km/h w mieście to faktycznie dużo za dużo. Jeśli
    skupiać się wyłącznie na takich piratach to ok. Jeżdżę szybko, nie
    przepisowo w tym sensie a mimo to nierzadko ktoś mnie wyprzedza z dużą
    różnicą prędkości.

    Nie wspomniano co zrobiono w przypadku przekraczających prędkość rzędu
    70/50 - pewnie też im też dokopali. Ciekawe jest to, że policja ma
    gdzieś wszelkie inne wykroczenia jak brak kierunkowskazu prawego na
    rondzie lub włączanie na nim lewego. Na byle rondzie co kilka sekund
    można namierzyć delikwenta i zarobić kasę (200zł). Mimo to olewają to -
    nie rozumiem czemu.

    Druga sprawa - czy policja widząc gościa jadącego prawym pasem w mieście
    70/50 zatrzymała jadącego w tym czasie lewym pasem 40/50?, Przypuszczam,
    że nie było takiego przypadku. Policja ma jobla na puncie przekraczania
    dozwolonej prędkości. Mają gdzieś wszystko inne. Wkurza mnie sytuacja
    np. gdy ktoś ciągnie lewym pasem na ekspresówce a inni wyprzedzają go z
    prawej trąbiąc.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 8. Data: 2018-04-20 22:59:26
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-04-20 o 22:40, Marek S pisze:

    > Z jednej strony 50km/h w mieście to faktycznie dużo za dużo.

    miało być o 50km/h ponad limit

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 9. Data: 2018-04-20 23:13:10
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-04-20 o 22:59, Marek S pisze:

    > miało być o 50km/h ponad limit

    Przecież to od drogi zależy.

  • 10. Data: 2018-04-21 06:49:47
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 20-04-2018 o 23:13, kk pisze:

    > Przecież to od drogi zależy.

    Dokładnie.
    120/70 na trzypasmowej, bezkolizyjnej drodze to jest kompletnie nic.
    80/30 w okolicach Starego Rynku to faktycznie mocne przegięcie.