  • 1. Data: 2014-09-18 17:05:35
    Temat: 125 ccm na 'B'
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    Witajcie.

    No i co?
    Jakoś nie widzę zalewu "stodwudziestekpiątek" na ulicach. Powiem nawet,
    że wcale nie widzę dużej ilości jednośladów pomimo wspaniałej pogody. Na
    alledrogo też oferta nic się nie zmieniła. Nie słychać nic też o
    zwiększeniu ilości wypadków...
    To co - nikt nie korzysta ze zmian w przepisach? A może się mylę -
    znacie kogoś, kto bez 'A' jeździ jednośladem 50-125 ccm?

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 2. Data: 2014-09-18 18:08:15
    Temat: Re: 125 ccm na 'B'
    Od: fifak <f...@o...pl>

    W dniu 2014-09-18 17:05, LEPEK pisze:
> [...]
    > To co - nikt nie korzysta ze zmian w przepisach? A może się mylę -
    > znacie kogoś, kto bez 'A' jeździ jednośladem 50-125 ccm?

    no nie wiem bo sprzedawcy nie przewidzieli i jak na razie to wszystko w
    ilości kilku sztuk zostało wykupione z okolicznych sklepó a zamówienia
    do końca roku są złożone i "jadą" do nas, więc wylew na ulice może
    nastąpić z początkiem przyszłego sezonu

  • 3. Data: 2014-09-18 19:59:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik LEPEK g...@w...pl ...

> [...]
    > To co - nikt nie korzysta ze zmian w przepisach? A może się mylę -
    > znacie kogoś, kto bez 'A' jeździ jednośladem 50-125 ccm?

    Tak, kumpel własnie kupił.
    Przyznam, ze tez sie zastanawiam :)

  • 4. Data: 2014-09-18 20:18:45
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > To co - nikt nie korzysta ze zmian w przepisach? A może się mylę -
    > znacie kogoś, kto bez 'A' jeździ jednośladem 50-125 ccm?

    Poczekaj do wiosny.

  • 5. Data: 2014-09-19 00:07:37
    Od: Poldek <p...@i...pl>

    LEPEK wrote:
> [...]
    > To co - nikt nie korzysta ze zmian w przepisach? A może się mylę -
    > znacie kogoś, kto bez 'A' jeździ jednośladem 50-125 ccm?

    Wylew 125-tek będzie dopiero w przyszłym sezonie.
    Wzrost wypadków też będzie powolny, stopniowy w miarę postępowania
    wylewu. Podagadajmy o tym za 10 lat - ok?

  • 6. Data: 2014-09-19 00:09:55
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

> [...]
    > że wcale nie widzę dużej ilości jednośladów pomimo wspaniałej pogody. Na
    > alledrogo też oferta nic się nie zmieniła. Nie słychać nic też o

    Jakoś 30mln uprawnionych do kierowania motorowerami 50ccm nie
    spowodowało hekatomby, to i 15mln uprawnionych do kierowania 125ccm jej
    nie spowoduje :-)

  • 7. Data: 2014-09-19 02:15:45
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2014-09-19 00:09, Tomasz Pyra pisze:

    > Jakoś 30mln uprawnionych do kierowania motorowerami 50ccm nie
    > spowodowało hekatomby, to i 15mln uprawnionych do kierowania 125ccm jej
    > nie spowoduje :-)

    Problemem jest atrakcyjność pojazdu. Motorower jest śmieszny, a 125ccm
    ma już cechy prawdziwego motocykla.

    Tak samo karta rowerowa uprawnia do powożenia zaprzęgiem konnym, ale
    jakoś nie widzę gimbazy palącej się do jeżdżenia furmankami.

  • 8. Data: 2014-09-19 07:28:19
    Od: dddddddd <f...@e...com>

> [...]
    >
    > Tak samo karta rowerowa uprawnia do powożenia zaprzęgiem konnym, ale
    > jakoś nie widzę gimbazy palącej się do jeżdżenia furmankami.

    po pierwsze gimbaza nie będzie miała uprawnień na 125. Po drugie nie
    wiem jakich super-umiejętności nabywasz, że nagle nie powodujesz
    wypadków? bo przejeździsz parę godzin zgodnie z ograniczeniami? Bo
    dokładnie omówisz trasę egzaminu z instruktorem?
    IMO zapis o konieczności posiadania kat B przez 3 lata jest dobrym
    zapisem (lepszym byłby tylko zapis o konieczności przejechania
    100.000km, ale to byłoby ciężko zweryfikować).
    Ja kat. A zrobiłem po kilku latach intensywnej jazdy samochodem i IMO
    przez to motocyklem jeżdżę tak naprawdę wolniej- jako że autem jeżdżę
    szybko i spotkało mnie trochę sytuacji wymagających ostrego hamowania,
    to na motocyklu jakoś ciężko jechać szybciej wiedząc że przy pierwszym
    ostrym hamowaniu pewnie się wyłożę, a jak akurat będę przejeżdżał obok
    auta to to zacznie zmieniać pas...
    No, ale ja to 10 lat nie miałem jak mi ojciec pierwszy raz dał prowadzić
    auto (na jakimś opuszczonym lotnisku gdzieś na pomorzu), niewiele
    później kuzyni złożyli mi 'komarka', a jak miałem z 15 lat kupiłem sobie
    WSK125 (odkładałem na nią chyba ze 2 lata :)

    Łukasz

  • 9. Data: 2014-09-19 07:30:34
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-09-19 07:28, dddddddd pisze:

> [...]
    > wypadków? bo przejeździsz parę godzin zgodnie z ograniczeniami? Bo
    > dokładnie omówisz trasę egzaminu z instruktorem?

    ^^^ tu mowa oczywiście o kursie na kat. A

    Łukasz

  • 10. Data: 2014-09-19 09:30:38
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    > W dniu 2014-09-19 00:09, Tomasz Pyra pisze:

    > Problemem jest atrakcyjność pojazdu. Motorower jest śmieszny, a 125ccm
    > ma już cechy prawdziwego motocykla.

    Ci dla których motocykl jest taki atrakcyjny, to w znakomitej większości
    sobie zrobili kat A (albo nawet jeździli bez).

    A ilość ludzi którzy by chętnie kupili motocykl, ale powstrzymuje ich
    brak prawa jazdy myślę że jest znikoma.

    Może gdyby były jakieś wypożyczalnie takich motocykli, no to może by się
    pojawiło trochę takich okazjonalnych jeźdźców.