  • 1. Data: 2013-01-02 18:24:05
    Temat: 18-135 IS od canona
    Od: chwdp <h...@i...yfd>

    witam. mam taki obiektyw od godzinki i sie nim bawie. niech mi ktos
    powie czy to normalne jest ze silniczek od AF kreci sie z predkoscia
    zalezna od aktualnego oswietlenia? na dlugim koncu zauwazylem ze
    silniczek bardzo powoli obraca pierscieniem gdy jest malo swiatla, oraz
    przyspiesza gdy oswietlenie jest dobre. z poczatku wydawalo mi sie ze
    obiektyw jest uszkodzony ale test z przykladaniem latarki do szkla
    potwierdza taka jego wlasciwosc. na kitowym 18-55 nie zauwazylem takiego
    czegos.

  • 2. Data: 2013-01-04 17:23:31
    Temat: Re: 18-135 IS od canona
    Od: Slon <z...@g...com>

    On Wednesday, January 2, 2013 12:24:05 PM UTC-5, chwdp wrote:
> [...]
    >
    > obiektyw jest uszkodzony ale test z przykladaniem latarki do szkla
    >
    > potwierdza taka jego wlasciwosc. na kitowym 18-55 nie zauwazylem takiego

    Napisz jeszcze raz ale poprawnie, to moze sie ktos odezwie.

    Slon

  • 3. Data: 2013-01-04 20:07:35
    Od: chwdp <h...@i...yfd>

    W dniu 2013-01-04 17:23, Slon pisze:

    > Napisz jeszcze raz ale poprawnie, to moze sie ktos odezwie.
    >
    > Slon

    nie trzeba. sprawdzilem w MediaMarkt na innym i dziala tak samo. a czy
    napisalem cos niezrozumiale?
    po prostu predkosc dzialania silniczka AF uzalezniona jest od ilosci
    swiatla ktore wpada do obiektywu.

  • 4. Data: 2013-01-04 20:25:21
    Od: Slon <z...@g...com>

    On Friday, January 4, 2013 2:07:35 PM UTC-5, chwdp wrote:

    > nie trzeba. sprawdzilem w MediaMarkt na innym i dziala tak samo. a czy
    >
    > napisalem cos niezrozumiale?

    Da sie zrozumiec, ale bez wysilku mozna napisac duzo lepeij niz to zrobiles.

    > po prostu predkosc dzialania silniczka AF uzalezniona jest od ilosci
    >
    > swiatla ktore wpada do obiektywu.

    Mam ten obiektyw, bo kupilem go kiedys w duzym kicie z czterema innymi obiektywami
    oraz z dwoma korpusami i oceniam go na bardzo slaby.
    Z tanich transfokatorow, duzo lepszy jest 28-105 trzecia wersja.
    Obecnie mozna go kupic za mniej niz 150 dolarow.
    Optycznie jest lepszy od tego pierwszego, ktory przewaznie jest okolo 100 dolarow
    drozszy.
    Jesli jednak dysponujesz wieksza gotowka, to polecam 24-105 eLke.
    Mozna go znalezc w cenie od 700 dolarow.

    Slon

  • 5. Data: 2013-01-04 21:25:30
    Od: chwdp <h...@i...yfd>

> [...]
    drozszy.
    > Jesli jednak dysponujesz wieksza gotowka, to polecam 24-105 eLke.
    > Mozna go znalezc w cenie od 700 dolarow.

    zarzuciles mi ze niewyraznie pisze, po czym sam napisales nie na temat :D

    obiektyw jest dla mnie poki co wystarczajacy. robie tylko landszafty w
    dobrym swietle. jak bede zmienial to na STM poniewaz chcialbym troche
    pofilmowac.

  • 6. Data: 2013-01-04 22:13:46
    Od: Slon <z...@g...com>

    On Friday, January 4, 2013 3:25:30 PM UTC-5, chwdp wrote:
    obiektywami oraz z dwoma korpusami i oceniam go na bardzo slaby.

    > zarzuciles mi ze niewyraznie pisze, po czym sam napisales nie na temat :D

    Klamiesz.
    Wskaz miejsce gdzie pisalem o twoim niewyraznym pisaniu.
    Pisalem, ze piszesz niepoprawnie i nadal to podtrzymuje.

    Moze z powodu twojej pisowni, wszyscy inni cie olali
    a ja po dwoch dniach litosciwie ci odpisalem,
    podajac swoje opinie na temat tego obiektywu.
    Dodalem tez swoja rade, z ktorej n ie musisz skorzystac.
    Nie ma tez obowiazku odpisywania na temat.

    > obiektyw jest dla mnie poki co wystarczajacy. robie tylko landszafty w
    >
    > dobrym swietle. jak bede zmienial to na STM poniewaz chcialbym troche
    >
    > pofilmowac.

    Nadal piszesz niepoprawnie.

    Skoro jestes zadowolony z gownianego dzialania obiektywu,
    to nie ma sensu dopytywac sie o jego zle dzialanie.
    Do filmowania sa specjalne obiektywy, ale z pewnoscia
    nie bedzie cie na nie stac.
    Kupisz znow jakas tandete i znow bedziesz dopytywal.

    Na koniec - jest szansa, ze dzieki mnie,
    moze ktos inny wezmie jeszcze udzial w tym watku.
    Oby tylko nie jakas menda, ktora ci nie pomoze w twoim problemie
    a napisze tylko dlatego, zeby sobie ulzyc piszac na moj temat.

    Slon

  • 7. Data: 2013-01-04 22:40:37
    Od: chwdp <h...@i...yfd>

    > Klamiesz.
    > Wskaz miejsce gdzie pisalem o twoim niewyraznym pisaniu.
    > Pisalem, ze piszesz niepoprawnie i nadal to podtrzymuje.

    niewyraznie a niepoprawnie w tym przypadku uznaje za tozsame.

    > Moze z powodu twojej pisowni, wszyscy inni cie olali

    bo zapewne nie ma zbyt wielu uzytkownikow tego szkla na tej grupie

> [...]
    > Do filmowania sa specjalne obiektywy, ale z pewnoscia
    > nie bedzie cie na nie stac.
    > Kupisz znow jakas tandete i znow bedziesz dopytywal.

    jakbys nie zauwazyl to nie dopytywalem o opinie o nim i o to czy jest
    gowniany tylko o to czy pracuje poprawnie.
    masz taki obiektyw podobno, jakbys chcial sprawdzic to zajelo by ci to
    mniej niz minute, ale wolales potrolowac.

    > Na koniec - jest szansa, ze dzieki mnie,
    > moze ktos inny wezmie jeszcze udzial w tym watku.
    > Oby tylko nie jakas menda, ktora ci nie pomoze w twoim problemie
    > a napisze tylko dlatego, zeby sobie ulzyc piszac na moj temat.

    jest szansa ze te "mendy" sie odezwa, no ale sam sobie na to pracujesz.
    ja w kazdym razie eot-uje.

  • 8. Data: 2013-01-04 23:04:14
    Od: Slon <z...@g...com>

    On Friday, January 4, 2013 4:40:37 PM UTC-5, chwdp wrote:

    > niewyraznie a niepoprawnie w tym przypadku uznaje za tozsame.

    Mozna pisac niepoprawnie i zrozumiale,
    mozna tez pisac zupelnie poprawnie i niezrozumiale.
    Skoro tego nie rozrozniasz, to klania sie wtorny analfabetyzm.
    W razie czego, sluze linkami.

    > bo zapewne nie ma zbyt wielu uzytkownikow tego szkla na tej grupie

    Mylisz sie, to obiektyw o ktorym wielokrotnie na tej grupie pisano.
    Pisano zas dlatego, ze jest w miare tani i dosc uniwersalny.

    > jakbys nie zauwazyl to nie dopytywalem o opinie o nim i o to czy jest
    >
    > gowniany tylko o to czy pracuje poprawnie.

    Nie ma obowiazku odpisywania dokladnie na pytania.
    Zastanoe sie tylko dlaczego uwazasz:
    "niewyraznie a niepoprawnie w tym przypadku uznaje za tozsame".
    a gowniane nie uwazasz, za dzialanie niepoprawne?
    Niepoprawne dzialanie, to jest wlasnie gowniane.

    > masz taki obiektyw podobno, jakbys chcial sprawdzic to zajelo by ci to
    >
    > mniej niz minute, ale wolales potrolowac.

    Obiektyw taki mam, ale jest na tyle gowniany,
    ze juz go nie chce przypinac nawet do aparatu.
    W minute, to nawet nie zdazylbym go przyniesc z sasiedniego pomieszczenia.
    Zeby trollowac, to trzeba miec z kim, a ty doskonale wczules sie w role.

    > jest szansa ze te "mendy" sie odezwa, no ale sam sobie na to pracujesz.

    Nie musisz dziekowac i byc wdziecznym, ze jestem lepszy od grupowych mend,
    ktore cie calkowiecie olali.

    > ja w kazdym razie eot-uje.

    Tak trzymaj.

    Slon