  • 1. Data: 2002-07-15 18:30:13
    Temat: 1984
    Od: Adam i Agnieszka Gasiorowski FNORD <A...@V...Ci.Uw.EdU.Pl>

    Artykul z Wired News, o Palladium, najnowszym
    planie micro$oft na takie zabezpiecznie tego interneta,
    ze bez bardzo, bardzo bezpiecznie. To _jest_ problem
    polskiego internetu.

    http://www.wired.com/news/antitrust/0,1551,53805,00.
    html?tw=wn_ascii

    --
    O seksie, sekszeniu, seksolatkach...-> news:pl.soc.seks.moderowana <- :8)
    Megatherion 88 (1979 - ? )- legendarny przywodca nazimetali, aresztowany

  • 2. Data: 2002-07-15 22:37:49
    Temat: Re: 1984
    Od: "tm" <t...@p...fm>

    "Adam i Agnieszka Gasiorowski FNORD" <A...@V...Ci.Uw.EdU.Pl> wrote in
    message news:3D330940.E741A692@VeNuS.Ci.Uw.EdU.Pl...

    > Artykul z Wired News, o Palladium, najnowszym
    > planie micro$oft na takie zabezpiecznie tego interneta,
    > ze bez bardzo, bardzo bezpiecznie. To _jest_ problem
    > polskiego internetu.

    O Palladium jest glosno od jakiegos czasu. Oczywiscie eksperci z MS probuja
    zrobic wszystko, zeby przekonac ludzi jakie to bedzie przydatne dla nich
    rozwiazanie - ma nawet chronic przed wirusami :))). Ja widze to tak (chodzi
    oczywiscie o kase - co do tego chyba watpliwosci nie ma) - MS chce zarabiac
    jeszcze wiecej, wiec wpadl na pomysl, jak w koncu ograniczyc
    rozprzestrzenianie sie pirackich kopii swoich programow. Ale w pojedynke
    trudno by bylo, wiec dodatkowo oczywiscie wiele innych firm jest
    przekonywanych, jaki to cudowny srodek na zahamowanie np. nielegalnej
    dystrybucji muzyki, filmow i innych programow. Caly program mowi o wielu
    innych zastosowaniach. Co tak naprawde bedzie robil chip zamontowany w
    naszym pececie - tego nikt do konca nie bedzie pewny. Moze to samo pomysla
    ludzie z duzych firm kupujacy tysiace pakietow od MS..? Choc oni pewnie tez
    zostana przekonani, jak Palladium moze swietnie wplynac na ich przychody :).
    Czy ktos wierzy, ze MS robi to tylko dla dobra uzytkownikow? ;)

    tom

  • 3. Data: 2002-07-15 22:38:36
    Od: Dominik Mierzejewski <d...@n...rangers.eu.org>

    Date: Mon, 15 Jul 2002 18:30:13 +0000 (UTC)
    From: Adam i Agnieszka Gasiorowski FNORD <A...@v...ci.uw.edu.pl>

> [...]
    > planie micro$oft na takie zabezpiecznie tego interneta,
    > ze bez bardzo, bardzo bezpiecznie. To _jest_ problem

    Hmm, chyba trochę przespałeś(/łaś/liście), bo wiadomo o tym od ponad
    trzech tygodni:
    http://www.theregister.co.uk/content/4/25891.html
    http://www.theregister.co.uk/content/4/25852.html
    http://www.theregister.co.uk/content/4/25843.html

    A tu są linki do wszystkich artykułów na ten temat oraz listy czytalników:
    http://www.theregister.co.uk/content/54/26085.html

    --
    "The Universe doesn't give you any points for doing things that are easy."
    -- Sheridan to Garibaldi in Babylon 5:"The Geometry of Shadows"

  • 4. Data: 2002-07-18 11:26:09
    Od: Łukasz Lis <l...@s...pl>

    tm nabazgrał(a):
    (cuach)

    Microszmelc tym małym "cudeńkiem" ratuje się przed coraz popularniejszym
    "wolnym oprogramowaniem" (GNU). Zauważył, że serwerki coraz częścięj stawia
    się na Linuxie ( lub FreeBSD ) zamiast na NT'kach. Chyba nie muszę mówić,
    że ten wynalazek poprostu zabije licencję GNU jeśli rzeczywiście wrzucą go
    na pł. główne, a potem *GULP!* na procesory.

    --

    Pozdrufka,
    Łukasz Lis

  • 5. Data: 2002-07-18 13:16:01
    Od: "Hanz2k" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    > że ten wynalazek poprostu zabije licencję GNU jeśli rzeczywiście wrzucą go
    > na pł. główne, a potem *GULP!* na procesory.

    Nie sądze aby to poszło w tą stronę. Najwyżej Palladium będzie współpracować
    z wyłącznie z Windowsami. Wyobrażasz sobie sytuację gdzie na takim PC nie
    można zainstalować innego systemu niż Windows? Wtedy producenci a raczej po
    prostu klienci powiedzą nie. Zobacz że maszyny dedykowane pod określony
    system występują śladowo na rynku. Palladium to opcja, nie standard.

  • 6. Data: 2002-07-18 15:27:20
    Od: Łukasz Lis <l...@s...pl>

    Hanz2k nabazgrał(a):

    > Palladium to
    > opcja, nie standard.

    Hehe, opcja wymagana przez przyszłe wersje WinXP. W takim razie M$ kopie
    grób dla swojego najnowszego produktu ;).

    --

    Pozdrufka,
    Łukasz

  • 7. Data: 2002-07-18 19:21:38
    Od: Jacek Zapala <j...@i...pl>

    "Hanz2k" <h...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    > z wyłącznie z Windowsami. Wyobrażasz sobie sytuację gdzie na takim PC nie
    > można zainstalować innego systemu niż Windows?

    Taki właśnie będzie następny krok - maszyna, na której działać będą
    TYLKO windowsy. (Takie coś nawet już istnieje, nazywa się xbox). Do
    odpalania unixów będziesz musiał kupić peceta starego typu. To
    spowoduje, że wielu (ogromna większość) ludzi wybierze takiego peceta,
    na którym może uruchomić windowsy.

    Mały popyt na stare maszyny spowoduje, że staną się kosmicznie drogie
    albo nierozwijane. Albo jedno i drugie.

    Obym się mylił.

    Jacek

  • 8. Data: 2002-07-18 19:21:43
    Od: MSZ <m...@k...pmp.com.pl>

    tm napisał(a), dnia 2002.07.16 00:37:

    [...]

> [...]
    > zostana przekonani, jak Palladium moze swietnie wplynac na ich przychody :).
    > Czy ktos wierzy, ze MS robi to tylko dla dobra uzytkownikow? ;)

    Będzie tak samo jak z przesławną aktywacją WinXP. Dla "hołoty"
    aktywacja, dla klientów z umowami typu MOLP czy Select - wersja bez
    tego. Miałem okazję taką instalować.

    --
    I think I'm a clone now /---------------R-E-K-L-A-M-A-----------------
    there's always two of me | Ukulturalnij się! Zaprasza www.filharmonia.pl

  • 9. Data: 2002-07-18 19:26:34
    Od: "tm" <t...@p...fm>

    "Hanz2k" <h...@p...onet.pl> wrote in message

    > system występują śladowo na rynku. Palladium to opcja, nie standard.

    Opcja w przypadku MS ? ;) W sumie seria Windows to tez taka opcja - nikt nie
    zmusza :).

    tom

  • 10. Data: 2002-07-18 19:26:46
    Od: "DooMiniK" <b...@p...wp.pl>

    Użytkownik <h...@p...onet.pl> wyplodzil(-a):

> [...]
    > gdzie na takim PC nie można zainstalować innego systemu niż Windows?
    > Wtedy producenci a raczej po prostu klienci powiedzą nie.

    A co w tym było by takiego dziwnego ?!?
    Czy nie drażni Ciebie, że jest problem ze znalezieniem dobrej klawiatury bez
    klawiszy "Windows" ?

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    b...@i...pl