  • 1. Data: 2006-09-03 17:01:28
    Temat: 1984 nadchodzi?
    Od: "Matt Dz." <m...@i...edu.ms-NO-SPAM.please>

    "We Włoszech jest ich kilkaset - szacuje serwis internetowy
    Cybercafe.it. Najwięcej w Rzymie. Nie gwarantują jednak już
    anonimowości, z której użytkownicy korzystali przez ostatnie kilka lat.
    Niełatwo też taką kawiarenkę założyć. Oprócz sprzętu i lokalu właściciel
    musi wystarać się o państwową licencję.

    [...]

    Zgodnie z tzw. prawem antyterrorystycznym, jak nazywają je tutejsi,
    każdy użytkownik kawiarni musi się wylegitymować. Obsługa spisuje imię,
    nazwisko, adres zamieszkania, datę urodzenia oraz często adres
    tymczasowego pobytu we Włoszech. Dane skrzętnie wprowadza do systemu
    monitorującego klientelę. Każdy dostaje swój login i hasło. System
    rejestruje strony przeglądane w sieci i uruchamiane na komputerze
    programy. "

    // http://www.internetstandard.pl/news/news.asp?m=29&id
    =98411

    W pewnym momencie pomysly 'legislatorow' przestaja juz byc zabawne, a
    zaczynaja przypominac grozne szalenstwo...

    ...a tymczasem kto bedzie potrzebowal i tak skorzysta z
    tuneli/anonymizerow/niepotrzebne dodac/skreslic...

    Pozdrawiam,
    Matt Dz.

  • 2. Data: 2006-09-03 17:19:13
    Temat: Re: 1984 nadchodzi?
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Sun, 03 Sep 2006 19:01:28 +0200, w <edf1p4$toc$1@portraits.wsisiz.edu.pl>,
    "Matt Dz." <m...@i...edu.ms-NO-SPAM.please> napisał(-a):

> [...]
    > anonimowości, z której użytkownicy korzystali przez ostatnie kilka lat.
    > Niełatwo też taką kawiarenkę założyć. Oprócz sprzętu i lokalu właściciel

    Z tego co słyszałem we Francji również musisz posiadać licencję na cafe.