  • 1. Data: 2013-09-09 14:03:11
    Temat: 2-takt vs 4-takt,- pytanie teoretyczne
    Od: p47 <k...@w...pl>

    Jaka jest przyczyna, że zdecydowana większość produkowanych obecnie
    najmniejszych silników do jednośladów (tj. takie o poj.ok 50ccm) to
    4-suwy, mimo, ze 2-takty konstrukcyjnie są prostsze, osiągi maja lepsze,
    w wykonaniu powinny być tańsze a ich być może nieco większe koszty
    eksploatacji (choć niekoniecznie,- bo odpada konieczność regulacji
    zaworów) MZ to nie argument?

  • 2. Data: 2013-09-09 15:57:10
    Temat: Re: 2-takt vs 4-takt,- pytanie teoretyczne
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    p47 napisał(a):
> [...]
    > w wykonaniu powinny być tańsze a ich być może nieco większe koszty
    > eksploatacji (choć niekoniecznie,- bo odpada konieczność regulacji

    Normy emisji spalin, a dokladniej ich czystosci - 2T maja zdecydowanie
    gorsze spaliny.
    --
    zbigi i stopka zastepcza

  • 3. Data: 2013-09-09 22:27:21
    Od: N1 <s...@v...pl>

    W dniu 2013-09-09 15:57, zbigi pisze:
    > Normy emisji spalin, a dokladniej ich czystosci - 2T maja zdecydowanie
    > gorsze spaliny.
    Ale ładniej pachną :-)

  • 4. Data: 2013-09-10 01:41:02
    Od: p47 <k...@w...pl>

    > Normy emisji spalin, a dokladniej ich czystosci - 2T maja zdecydowanie
    > gorsze spaliny.

    Myślałem o tym, ale przecież, choć w mniejszości, to jednak 2-takty są
    wciąż produkowane, a więc nie ma zakazu. Czy zatem uważasz, że
    producenci, np chińscy, mają aż tak wielką świadomość ekologiczną, że
    dobrowolnie sami z siebie zdecydowali się produkować sprzęt drożej,
    bardziej skomplikowany i o gorszych osiągach, byle tylko spaliny były
    mniej szkodliwe?! - przypominając sobie atmosferę w Pekinie (szczególnie
    w takie wilgotniejsze poranki, a takich tam większość) to trudno mi w to
    uwierzyć..

  • 5. Data: 2013-09-10 08:22:41
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Mon, 09 Sep 2013 22:27:21 +0200) ktos podajacy sie za N1
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > Ale ładniej pachną :-)

    Pod warunkiem, ze na nim siedzisz. Jazda za 2T przez kilkadziesiąt
    kilometrow potrafi zmęczyć.

    Piotr Klimek
    Yamaha DT125R, Suzuki DRZ400S/SM
    http://bikepics.com/members/piko/

  • 6. Data: 2013-09-10 11:03:09
    Od: Jacot <jacot@bez_riders.pl>

    Ojtam, moda i tyle;)
    Kiedys glowna role przy tych malych motocyklach odgrywal nizszy koszt
    wytworzenia i lepsze parametry jezdne.
    Dla Chinczyka to ma male znaczenie, a liczy sie to, co sie lepiej
    sprzeda. Ja to mialem wybor miedzy Komarem a Pegazem ale gdyby wtedy w
    zblizonej cenie byl jakis 4T (a nie w 6-10 razy wyzszej jak wowczas
    Honda ze "zrzutow";) to z pewnoscia wolalbym 4T, bo nawet wtedy
    wszystkie dzieci wiedzialy, ze 4T jest bardziej meskie;)

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 7. Data: 2013-09-10 11:19:13
    Od: Jacot <jacot@bez_riders.pl>

    zbigi <z...@w...pl> wrote:

    Szlag mnie trafi... na atmanie nie ma Twoich postow.

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 8. Data: 2013-09-10 20:07:01
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Użytkownik "p47" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > w wykonaniu powinny być tańsze a ich być może nieco większe koszty
    > eksploatacji (choć niekoniecznie,- bo odpada konieczność regulacji

    Dwusuwy:
    1. Większe jednostkowe zużycie paliwa, zwł. w warunkach nieustalonych
    2. Mniejsza jest czystość spalin
    3. Większe zużycie oleju silnikowego
    4. Większy hałas (trudniejszy do wyeliminowania)
    5. Prostota rozrządu tłokowego daje symetrię w rozrządzie, co nie jest
    optymalne, a przepustnica obrotowa (jak w silniku P63 w Trabancie) zwiększa
    hałas
    6. Nierównomierne obroty przy małych obciążeniach.

    To podstawowe różnice.
    T.

  • 9. Data: 2013-09-10 20:51:44
    Od: N1 <s...@v...pl>

    W dniu 2013-09-10 08:22, Piotr Klimek pisze:
    > Pod warunkiem, ze na nim siedzisz. Jazda za 2T przez kilkadziesiąt
    > kilometrow potrafi zmęczyć.

    Jazda przez kilka kilometrów za czterosuwem "biorącym olej" bardziej męczy

  • 10. Data: 2013-09-11 07:20:10
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-09-10 20:07, Tomek pisze:

    > Dwusuwy:
    > 1. Większe jednostkowe zużycie paliwa, zwł. w warunkach nieustalonych
    > 2. Mniejsza jest czystość spalin

    Ale mamy XXIw., robi sie wtryski do 2-t.

    pozdr
    newrom