  • 1. Data: 2010-02-02 19:52:31
    Temat: -28st, lancuch rozrzadu, diesel - rozwiazanie
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    Niedawno wieszalem post o zerwaniu lancucha rozrzadu.... no i mam wynik....

    po zdjeciu pokrywy zaworow ukazalo sie polamanych 12 z 16 dzwigienek
    zaworowych. gadajac z serwisantem fiata dowiedzialem sie ze multijety w
    dieslach fiatowskich maja taki ficzer zabezpieczajacy ze przy kolizji lamia
    sie dzwigienki zaworowe a zaworom sie nic nie dzieje i nie trzeba zrzucac
    glowicy.

    na ile to bedzie prawda( o calych zaworach) wyjdzie po zlozeniu silnika.

    lancuch rozrzadu jest normalnie zalozony, nie ma sladu uszkodzen na nim ani
    slizgaczach.....

    wymieniam dzwigienki, pompe oleju i olej na rzadszy........ straty wg cen
    aso pompa ok 700pln, 16 dzwigienek po 37pln + robota.

    echhh co za pech.
    sir

  • 2. Data: 2010-02-09 20:24:06
    Temat: Re: -28st, lancuch rozrzadu, diesel - rozwiazanie
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    Michał Gut pisze:
> [...]
    > sie dzwigienki zaworowe a zaworom sie nic nie dzieje i nie trzeba zrzucac

    Jeśli to się okaże prawdą, to konstruktorom Fiata należą się słowa uznania.

    > wymieniam dzwigienki, pompe oleju i olej na rzadszy........ straty wg cen
    > aso pompa ok 700pln, 16 dzwigienek po 37pln + robota.

    To i tak mikre koszty, w porównaniu ze zrzucaniem głowicy. Pytanie tylko
    - ile skasują za robociznę?

    > echhh co za pech.

    Nie przesadzaj, niektórzy mieli gorzej.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 3. Data: 2010-02-09 20:38:19
    Od: Czarek Daniluk <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik Michał Gut napisał:
> [...]
    >
    > wymieniam dzwigienki, pompe oleju i olej na rzadszy........ straty wg cen
    > aso pompa ok 700pln, 16 dzwigienek po 37pln + robota.

    Mówiłem że zawory spotkały się z tłokami.
    A to że połamało tylko dźwigienki to + dla konstruktorów fiata.

    W oplowskich dieslach też łamało tylko dźwigienki ;) Bratu kiedyś w
    1,7DTL zjechało pasek rozrządu to tylko kupił kpl dźwigienek za jakieś
    grosze :)

    Pozdrawiam !!

  • 4. Data: 2010-02-09 20:46:43
    Od: JanuSz <n...@n...com>

    Michał Gut pisze:
> [...]
    >
    > lancuch rozrzadu jest normalnie zalozony, nie ma sladu uszkodzen na nim ani

    To dlaczego połamane są dźwigienki?

  • 5. Data: 2010-02-09 20:50:23
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    JanuSz pisze:

    > To dlaczego połamane są dźwigienki?

    Bo łańcuch się nie zerwał, a zawiódł jego napinacz, który rozluźniając
    całość pozwolił łańcuchowi przeskoczyć parę ogniw?

  • 6. Data: 2010-02-09 21:26:46
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

    > Bo łańcuch się nie zerwał, a zawiódł jego napinacz, który rozluźniając
    > całość pozwolił łańcuchowi przeskoczyć parę ogniw?
    Czyli konstruktorzy fiata nie sa jednak tacy genialni ;)

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 7. Data: 2010-02-09 21:37:31
    Od: raadaar <r...@g...com>

    On Feb 9, 9:26 pm, DoQ <p...@g...com> wrote:

    > Czyli konstruktorzy fiata nie sa jednak tacy genialni ;)
    >
    > Pozdrawiam
    > Pawel

    A może użytkownicy, uzywając gęstego oleju, powodują "chwilowe braki
    napięcia" łańcucha rozrządu przy ekstremalnych temperaturach ?

  • 8. Data: 2010-02-09 21:39:01
    Od: DoQ <p...@g...com>

    raadaar pisze:

    > A może użytkownicy, uzywając gęstego oleju, powodują "chwilowe braki
    > napięcia" łańcucha rozrządu przy ekstremalnych temperaturach ?

    Jakim olejem zalal silnik uzytkownik ow fiata?

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 9. Data: 2010-02-09 21:45:35
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

    > Jeśli to się okaże prawdą, to konstruktorom Fiata należą się słowa uznania.

    To znane rozwiazanie i nie tylko fiat to stosowal/stosuje.

    --
    Karolek

  • 10. Data: 2010-02-09 22:13:22
    Od: Mateusz Mirski <m...@T...pl>

    W dniu 2010-02-09 21:39, DoQ pisze:
    > raadaar pisze:
    >
    > Jakim olejem zalal silnik uzytkownik ow fiata?

    Na to pytanie może odpowiedzieć tylko użytkownik OWEGO fiata.

    --
    M.