  • 1. Data: 2019-05-15 17:53:13
    Temat: 40 niemieckich rozbójników
    Od: p...@g...com

    https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10213989
    691435651&id=1211473824

    https://m.bild.de/news/inland/news-inland/unfall-auf
    -a1-bei-luebeck-autobahn-idioten-wenden-in-der-rettu
    ngsgasse-61919936.bildMobile.html

    Zamiast uczciwie jak wszyscy stać w korku 40-tu patafianow postanowiło
    przycwaniakowac ale zaliczyli wpadkę ;-)
    Cennik proponuje:
    200 Euro, dwa punkty, miesiąc bez prawka

  • 2. Data: 2019-05-15 19:00:19
    Temat: Re: 40 niemieckich rozbójników
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    ungsgasse-61919936.bildMobile.html

    >Zamiast uczciwie jak wszyscy stać w korku 40-tu patafianow

    Jakby tak wszyscy robili, to by korka nie bylo, wiec nie wiem czy
    "przycwaniakowac" to dobre slowo :-P
    A stac jak dlugo ? Bo w Niemczech to moze trwac dzien, dwa, trzy :-P

    Ale ciekawe - podpatrzyli w Polsce i sie spodobalo, czy tacy Niemcy
    ... urodzeni za Odra ? :-)

    >ale zaliczyli wpadkę ;-)

    Zaliczyli, czy "moga zaliczyc" ?

    Bo nie widze jakiejs deklaracji ze policja juz mandaty wystawia.

    >Cennik proponuje:
    >200 Euro, dwa punkty, miesiąc bez prawka

    Za jazde pod prad, za zawracanie na autostradzie, czy za blokowanie
    korytarza ratunkowego ?

    Bo w tej sytuacji bylbym ostrozny z kwalifikacja :-)

    J.

  • 3. Data: 2019-05-16 08:57:51
    Od: p...@g...com

    to juz wiem ze nie czytales do konca :-)

    Im aktuellen Fall war die Polizei tatsächlich auch durch die Videos von Norbert
    Lehmkuhle auf die ,,Geisterfahrer" aufmerksam geworden: Die Social-Media-Mitarbeiter
    der Polizei haben die Hinweise nach Auskunft von Stefan Muhtz direkt an die
    zuständige Dienststelle weitergegeben.

    policjant przeglada (sluzbowo !) fejsbunia i przekazal juz sprawe do wlasciwej
    jednostki ... to jest zycie, siedzisz na fejsie a potem tlusta resortowa emerytura
    :-)

    https://www.focus.de/finanzen/altersvorsorge/beamten
    pensionen-umsorgt-wie-auf-wolke-sieben-so-gut-geht-e
    s-deutschen-beamten-im-ruhestand_id_6941437.html

    ale najlepiej to oplaca sie byc nauczycielem :-)

    Ein Lehrer aus Nordrhein-Westfalen, Besoldungs­gruppe A13, verheiratet, zwei Kinder,
    bekommt vor seiner Pension ein Gehalt von 5062,73 Euro. Sein Ruhegehalt würde bei
    etwa 3372 Euro liegen.

  • 4. Data: 2019-05-16 09:23:53
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-05-16 o 08:57, p...@g...com pisze:
> [...]
    Kinder, bekommt vor seiner Pension ein Gehalt von 5062,73 Euro. Sein Ruhegehalt würde

    Niemcy to naród bez polotu, inwencji i wyobraźni... Czasem to dobre,
    czasem - idiotyczne. Pamiętam, jak kiedyś w Kolonii w niedzielę o 6 rano
    Niemcy (piesi) posłusznie stali na jakiejś lokalnej uliczce na czerwonym
    świetle na przejściu dla pieszych. Uliczka szerokości może ze 3 m - z
    trudem by się tam 2 auta osobowe minęły, ale cierpliwie stoją... Żywego
    ducha nie widać, żadnych aut - dla nich to środek nocy... :-)
    Na tej autostradzie to mogliby z głodu skonać, a się nie ruszyć... Z
    drugiej strony - w takich przypadkach policja powinna rozkręcić fragment
    barier i uregulować ruch awaryjnie umożliwiając zawrócenie. Tylko trzeba
    do tego mieć wyobraźnię i klucze :-)
    T.

  • 5. Data: 2019-05-16 09:59:31
    Od: p...@g...com

    --w takich przypadkach policja powinna rozkręcić fragment barier i uregulować ruch
    awaryjnie umożliwiając zawrócenie. Tylko trzeba do tego mieć wyobraźnię i klucze :-)

    ciekawa koncepcja ale watpie zeby miala szanse na realizacje :-)

  • 6. Data: 2019-05-16 10:04:50
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-05-16 o 09:59, p...@g...com pisze:
> [...]
    >
    > ciekawa koncepcja ale watpie zeby miala szanse na realizacje :-)

    Gdzieś w necie widziałem taki myk, ale w nieco innym wykonaniu -
    otworzyli bramę awaryjną i zjazd na serwisówkę. To chyba u nas gdzieś
    było i to całkiem niedawno.
    T.

  • 7. Data: 2019-05-16 11:04:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Niemcy to naród bez polotu, inwencji i wyobraźni... Czasem to dobre,

    ale predkosc dopuszczalna na autostradach maja najwyzsza na swiecie
    :-)

> [...]
    >ze 3 m - z trudem by się tam 2 auta osobowe minęły, ale cierpliwie
    >stoją... Żywego ducha nie widać, żadnych aut - dla nich to środek

    Cos sie zmienia
    https://www.youtube.com/watch?v=AlA9TuOFKSw

    I tak mozna miec mieszane uczucia - bo z jednej strony bez polotu,
    nikt nie nacisnie przycisku, a z drugiej - przechodza na czerwonym.

    Ba - ostatnio czytam o kryzysie tozsamosci.
    Narzekaja, ze im zanikaja cechy narodowe - punktualnosc.
    Pociagi sie spozniaja !

    https://wiadomosci.onet.pl/politico/niemcy-maja-kryz
    ys-tozsamosci-bo-spozniaja-im-sie-pociagi/pce53gz

    >Na tej autostradzie to mogliby z głodu skonać, a się nie ruszyć... Z

    Ale gdzie ruszyc ? Do przodu sie nie da, do tylu nie wolno i
    niebezpiecznie.
    W dodatku korek jest tam czyms normalnym - i wszyscy wiedza, ze
    predzej czy pozniej ruszy.
    Ba - chyba nawet objezdzac sie nie oplaca, bo siec autostrad
    imponujaca, ale innych drog mniej ... bo i po co, skoro sa autostrady.

    A z glodu ... trzeba miec zaufanie do niemieckiej organizacji, jak
    bedzie dluzej, to policja dowiezie kanapki, cieple napoje, koce ...

    >drugiej strony - w takich przypadkach policja powinna rozkręcić
    >fragment barier i uregulować ruch awaryjnie umożliwiając zawrócenie.
    >Tylko trzeba do tego mieć wyobraźnię i klucze :-)

    Z kluczami moze byc problem - coraz mniej kierowcow wozi.
    Szczegolnie w kraju, gdzie adac dziala sprawnie, a nowe samochody ...
    sa w zasadzie nienaprawialne poza serwisem.

    Chyba, zeby wymoc rozmiar srub/nakretek taki, jak do kół.

    Ale inwencja to chyba faktycznie nie jest mocna cecha szkopskiej
    policji.

    J.