  • 1. Data: 2018-11-09 14:54:46
    Temat: 4TB: wd elements vs my passport?
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    czesc,
    prosba o podpowiedz: ktory lepiej wybrac.

    z tego co sie przyjrzalem, elements to uproszczony produkt bez dodatkow,
    my passport procz dodanego softu ma rowniez sprzetowe szyfrowanie
    AES-256. Nie wiem czy passport przypadkiem nie ma krotszej gwarancji
    (2 vs 3 lata?). Czy ktos moze ostatnio porownywal te dyski i dopatrzyl
    sie jakis zalet/wad?

    Czy wszystkie przenosne dyski 2,5" WD obecnie maja przylutowany
    mostek SATA-USB, czy moze ktorys z tych modeli ma wewnatrz
    obudowy polaczenie przez mostek ze standardowym SATA?

    --

    memento lorem ipsum

  • 2. Data: 2018-11-09 20:46:03
    Temat: Re: 4TB: wd elements vs my passport?
    Od: the_foe <t...@c...pl>

    W dniu 2018-11-09 o 14:54, elmer radi radisson pisze:
> [...]
    > mostek SATA-USB, czy moze ktorys z tych modeli ma wewnatrz
    > obudowy polaczenie przez mostek ze standardowym SATA?

    szyfrowanie w passport jest takie jakby go nie było
    https://www.theregister.co.uk/2015/10/20/western_dig
    ital_bad_hard_drive_encryption/

    --
    @foe_pl

  • 3. Data: 2018-11-09 22:07:41
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2018-11-09 20:46, the_foe wrote:

    > szyfrowanie w passport jest takie jakby go nie było
    > https://www.theregister.co.uk/2015/10/20/western_dig
    ital_bad_hard_drive_encryption/

    Na cale szczescie nie jest to funkcja ktora sie dla mnie liczy, jesli
    planowalbym szyfrowanie to raczej Veracryptem a nie cos co sie
    potencjalnie moze uwalic w sprzecie tak ze nie pozwoli na odczytanie
    danych. A tego bym sie w takiej implementacji wlasnie obawial.

    Kluczowe dla mnie jest zeby to bylo solidne 4TB 2,5" na USB 3.0
    i w miare mozliwosci z takich w ktorych uwalony mostek SATA
    mozna swapnac bez lutowania.

    --

    memento lorem ipsum

  • 4. Data: 2018-11-09 23:36:01
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-11-09, elmer radi radisson
    <r...@s...spam.wireland.or
    g> wrote:

    ital_bad_hard_drive_encryption/

    To jest art. sprzed ponad 3 lat. Pewnie już to naprawili, bo google nic
    oczywistego nie pokazuje poza art. właśnie z 2015.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2018-11-11 20:07:38
    Od: the_foe <t...@c...pl>

    <r...@s...spam.wireland.or
    g> wrote:

    ital_bad_hard_drive_encryption/

    > To jest art. sprzed ponad 3 lat. Pewnie już to naprawili, bo google nic
    > oczywistego nie pokazuje poza art. właśnie z 2015.

    wszystkie dyski z SED które mają wbudowany klucz w firmware a user tylko
    hasłem odblokowuje dostęp do tego klucza są podatne na obejście. Dysk
    musiałby tworzyć każdorazowo klucz z podanego hasła a to wymagałoby
    procedury pełnego szyfrowania na nowo całej powierzchni dysku przy
    zmianie/postawieniu hasła. Na dyskach talerzowych nie spodziewałbym się
    tego.

    --
    @foe_pl

  • 6. Data: 2018-11-12 00:40:21
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    g> wrote:

> [...]
    > procedury pełnego szyfrowania na nowo całej powierzchni dysku przy
    > zmianie/postawieniu hasła. Na dyskach talerzowych nie spodziewałbym się

    To jest dysk, urządzenie, które może być użyte w różnych scenariuszach
    (nie tylko w laptopie). Z czysto praktycznego p. widzenia umieszczenie
    tego klucza w obrebie dysku (fizycznego urządzenia) wydaje się
    najrozsądniejsze. Oczywiście można trzymac tez w sejfie na innym
    kontynencie, albo mieć dedykowany token z dedykowanym mechanizmem i
    wieksze koszty i bardziej skomplikowane procedury (zwykle dodatkowa
    podatność), albo jak napisałes, każdorazowo generować, ale kto to wtedy
    kupi lub będzie stosował?

    Klucz ma słuzyć temu, aby mając goły dysk nie dało się go odczytać
    "brutal force". To, że klucz jest zaszyty w elektronice jest dla tej
    klasy zastosowań ok, byleby nie było trywialnym jego odczytanie i byle
    dostep z hasłem był tak zrobiony, że równiez tu brutal force będzie
    niepraktyczne.

    MZ jest nieporozumieniem oczekiwanie od tego typu rozwiązań jakiejś
    super skutecznej ochrony bo są one obliczone na ochronę przed
    przypadkowym dostępem, np. w przypadku utraty. Zauważ, że nawet przy
    całym niechlujstwie współczesnych producentów SED, to i tak wymagało to
    pracy hakerskiej i sporej wiedzy. Ziutek, jak zarąbie Ci laptopa z
    samochodu czy mieszkania, tego nie odczyta a i nie zapłaci komus aby to
    odczytał. Jego klient takze. A nie-ziutek, znajdzie inne sposoby aby
    dobrać się do Twoich danych, jeśli tylko z jakiegos powodu będzie mu na
    tym mocno zależało.

    Alternatywą (i status quo) jest nieszyfrowany dostęp do wszystkiego.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2018-11-12 00:58:27
    Od: the_foe <t...@c...pl>

> [...]
    > wieksze koszty i bardziej skomplikowane procedury (zwykle dodatkowa
    > podatność), albo jak napisałes, każdorazowo generować, ale kto to wtedy

    trzymasz w głowie przecież - hasło. Z hasła jest generowany klucz.
    Przecież tak działa VeraCrypt. I to jest najlepsza procedura.
    Rozwiązanie z wszytym kluczem zabezpiecza Cię TYLKO przed fizyczna
    podmianką talerzy na inna elektronikę. To znaczy, ze jeśli to wykluczymy
    to szyfrowanie jest nam zupełnie zbędne.
    --
    @foe_pl

  • 8. Data: 2018-11-12 01:24:35
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-11-11, the_foe <t...@c...pl> wrote:

    > trzymasz w głowie przecież - hasło. Z hasła jest generowany klucz.
    > Przecież tak działa VeraCrypt. I to jest najlepsza procedura.

    No i co dalej? Przeszyfrowujesz każdorazowo cały dysk, czy trzymasz
    pierdylion kluczy dla każdego pliku? Woluminu? Kontenera? Partycji? I
    jak to zrobić na sprzętowym poziomie abstrakcji, tak aby dla wszystkich
    OS było to przezropczyste?

    > Rozwiązanie z wszytym kluczem zabezpiecza Cię TYLKO przed fizyczna
    > podmianką talerzy na inna elektronikę. To znaczy, ze jeśli to wykluczymy
    > to szyfrowanie jest nam zupełnie zbędne.

    Zabezpiecza mnie przed przypadkowym dostepem do danych w przypadku
    utraty urządzenia. Niczego więcej od takich urządzeń nie wymagam.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2018-11-12 02:01:16
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-11-12, Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> wrote:
> [...]

    Załapałem o co Ci chodzi. Klucz jest jeden, tylko nie jest wygenerowany
    i już tam jest, a generowany ponownie i ponownie każdorazowo, ale i tak
    zawsze jest ten sam. Tak?

    No ale czy takie coś jest lepsze to kwestia właśnie implementacji. W
    końcu mozna zrobić tak, że klucz będzie w postaci niejawnej a hasło
    będzie służyło do jego odszyfrowania/lokalizacji i już masz podobne
    poziomy bezpieczeństwa.

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2018-11-12 17:31:41
    Od: the_foe <t...@c...pl>

> [...]
    > końcu mozna zrobić tak, że klucz będzie w postaci niejawnej a hasło
    > będzie służyło do jego odszyfrowania/lokalizacji i już masz podobne

    W VC dysk, partycja czy plik jest dzielony na dwie części - dane i
    nagłówek. Nagłówek zawiera informacje potrzebne do rozkodowania danych.
    Przede wszystkim główny klucz, ktory jest generowany zupełnie losowo.
    Kiedy ustalasz hasło np "klucz" ten wyraz jest hashowany. Kaskadowo by
    ograniczyć stosowanie brute-mode. Czyli tworzy kolejny klucz
    zdeterminowany. Zdeterminowany hasłem (w przypadku VC jeszcze możemy
    ustalić liczbę kaskad hashowania). Tym kluczem jest szyfrowany nagłówek.
    Dlatego nie musisz znać żadnych kluczy - nawet ich nie powinienieś mieć.
    Co najwyżej powinno się robić kopię nagłówków bo jak się uszkodzą -
    kaplica.

    WD i jego SED działa następująco. Główny klucz jest zdeterminowany bo
    jest już "zaszyty" na stałe. Raczej wątpliwe, ze gdzies "przypadkiem"
    nie zapisali sobie par klusz-numer seryjny. Ale jak nie jesteśmy
    terrorystami czy nie kolportujemy złośliwych memow na temat Adriana to
    raczej mamy to gdzieś ;) Problem jest taki, ze naszym hasłem nie
    szyfujemy klucza, hasłem owtieramy/zamykamy tylko bramę z dostępem do
    urządzenia. Co gorsza działa to tak, ze ta bramą jest adres w pamięci
    RAM urządzenia. zwykłe 1/0. Dlatego to zabezpieczenie omienie KAZDY
    technik policyjny.

    --
    @foe_pl