  • 1. Data: 2019-02-03 14:26:18
    Temat: 5'25 we współczesnym pc
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Mam stacje dysków 5'25 którą chciałbym umieścić we współczesnym pc który
    nie zawiera już gniazda floppy.

    Rozglądałem się za jakimiś kartami PCI/PCIe ale albo źle szukam albo nie ma.

    Tak sobie myślę, czy np. stacje dysków na USB posiadają w środku
    stosowne złacze?

    Mam jeszcze jakieś opcje?

    PS. Mam do zrzucenia kilkaset obrazów dyskietek 5'25 o wartości
    sentymentalnej. Rozłozyłem starą płytę główną w powietrzu, ale to jest
    średnio wygodne.

  • 2. Data: 2019-02-03 15:12:08
    Temat: Re: 5'25 we współczesnym pc
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-02-03, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > PS. Mam do zrzucenia kilkaset obrazów dyskietek 5'25 o wartości
    > sentymentalnej. Rozłozyłem starą płytę główną w powietrzu, ale to jest

    Z tego co widzę to adapter do złacza 5.25<->3.5 jest czysto mechaniczny:
    https://www.connectworld.net/rrdata/images/jpeg/L116
    7.jpg

    a do 3.5 są adaptery usb:
    https://i.ebayimg.com/images/g/wIgAAOSw24RbCGjW/s-l3
    00.jpg

    Innych opcji nie widzę.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2019-02-03 16:03:04
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 03/02/2019 15:12, Marcin Debowski wrote:
    > Z tego co widzę to adapter do złacza 5.25<->3.5 jest czysto mechaniczny:
    > https://www.connectworld.net/rrdata/images/jpeg/L116
    7.jpg

    Zgadza się.

    > a do 3.5 są adaptery usb:
    > https://i.ebayimg.com/images/g/wIgAAOSw24RbCGjW/s-l3
    00.jpg

    Niestety to dość niefajny problem, zazwyczaj ten adapter usb zgłasza się
    jako urządzenie blokowe w systemie i ma zafiksowany rozmiar na 1.44.
    Przynajmniej zgłasza się tak mój. Nawet jak wypnę stację albo wsadzę
    dyskietkę 720.

    > Innych opcji nie widzę.

    Są inne opcje:

    https://www.archiveteam.org/index.php?title=Rescuing
    _Floppy_Disks

    Tylko to w większosci komercyjny hardware. Szukam czegoś taniego bo też
    i zadanie tylko nostalgiczne.

  • 4. Data: 2019-02-03 22:00:44
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > (...)
    > Tylko to w większosci komercyjny hardware. Szukam czegoś taniego bo też
    > i zadanie tylko nostalgiczne.

    Starych kart I/O teraz nie mam przy sobie, zresztą nie wiem, czy były na
    PCI. Ostatnie chyba na ISA.
    Może Ci podrzucić jakiś stary komp ze złączem Floppy na MB?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2019-02-03 22:29:14
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 03/02/2019 22:00, Adam wrote:
    > Może Ci podrzucić jakiś stary komp ze złączem Floppy na MB?

    Mam, tylko nie mam obudowy. I leży sobie na blacie. Tyle że to troche
    niewygodne i tyle. Z lenistwa szukam lepszej metody.

  • 6. Data: 2019-02-03 23:09:22
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    w artykule <news:q37mf8$gne$1@node2.news.atman.pl> pisze:

    > Mam, tylko nie mam obudowy. I leży sobie na blacie. Tyle że to troche
    > niewygodne i tyle. Z lenistwa szukam lepszej metody.

    Wiele osób ma kompletne kadłubki, może bez dysku i z baterią do wymiany,
    tylko musisz ruszyć d4 i sobie takiego zabrać. Będzie szybciej i zapewne
    taniej niż szukanie brakującego ogniwa w teorii Darwina.

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)

  • 7. Data: 2019-02-03 23:36:46
    Od: Animka <a...@t...nieja.idm.pl>

    > Mam takie ustrojstwo, ale nie srawdzałem zachowań.

    _Floppy_Disks

    > Jest jeszcze jedna możliwośc, ale też może nie byc najtańsza: 5.25 da
    > się dostać na scsi. Można kupić jako urządzenie zewnetzne. Do tego
    > powinno łatwiej być dostać coś na pci/pcie.

    Kupiłam kiedyś w Komputroniku stację na USB nawet szybką (bo w innym już
    komputerze nie niałam stacji dyskietek 1.44) Sformatowałam ze 100
    dyskietek, wlożyłam ponownie do dyskietkowego pojemnika z kluczykiem) i
    dalej zawala mi miejsce w szafie.

    --
    animka

  • 8. Data: 2019-02-03 23:38:36
    Od: Animka <a...@t...nieja.idm.pl>

    W dniu 2019-02-04 o 1:26, JaNus pisze:

    > Nie śledziłem całego wątku (przyznaję bez bicia), ale wydaje mi się,m że
    > najlepszym rozwiązaniem byłoby kupno jakiegoś zabytkowego PC-ta, a nie
    > upieraniem się przy tym, by drajw 5.25" umieścić we współczesnym.

    Zabytkowy PT-t to może juz nie chciać pracować.

    --
    animka

  • 9. Data: 2019-02-04 00:03:47
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>