  • 1. Data: 2018-06-05 21:26:14
    Temat: 5 beepów przy podłączonym dysku USB
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Od niedawna mam dysk zewnętrzny

    Seagate Backup Plus Hub 6TB USB 3.0

    Włączam komputer, system wstaje, podłączam ten dysk i wszystko działa.

    Więc robię inaczej - najpierw podłączam dysk, a potem włączam komputer
    -> na samym wstępie z płyty dobywa się 5 beepów. Potem system wstaje i
    wszystko wygląda całkiem normalnie. Ale skąd te beepy? Wyszukałem, że to
    usterka CPU...
    Komputer Esprimo.

  • 2. Data: 2018-06-06 10:05:43
    Temat: Re: 5 beepów przy podłączonym dysku USB
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-06-05 o 21:26, Poldek pisze:

> [...]
    > -> na samym wstępie z płyty dobywa się 5 beepów. Potem system wstaje i
    > wszystko wygląda całkiem normalnie. Ale skąd te beepy? Wyszukałem, że to

    Zamiast dysku podepnij w to gniazdo pena?

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2018-06-06 11:04:03
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-06-06 o 10:05, RadoslawF pisze:

    > Zamiast dysku podepnij w to gniazdo pena?

    Akurat nie mam pena, ale mam czytnik kart USB 3.0. Podpiąłem i przy
    uruchamianiu komputera nie beepuje. Sprawdzałem z pustym czytnikiem i z
    włożoną kartą i nie beepuje.
    Do sąsiedniego gniazda USB 3.0 mam wpięty kabel USB 3.0 do monitora-huba
    USB 3.0. Więc podłączyłem dysk do huba w tym monitorze i przy
    uruchamianiu komputera beepuje.
    Może BIOS ma kłopot z wielkością/formatem dysku 6TB?
    Sformatowanie tego dysku coś by dało?
    Trochę za długo by trwało ponowne wgranie wszystkich backupów, żebym
    eksperymentował w ciemno.

  • 4. Data: 2018-06-06 11:59:46
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > -> na samym wstępie z płyty dobywa się 5 beepów. Potem system wstaje i
    > wszystko wygląda całkiem normalnie. Ale skąd te beepy? Wyszukałem, że to

    Jak masz ustawiony BIOS w sekcji kolejności uruchamiania?

    > Komputer Esprimo.

    A ja mam Mitsubishi - do czego jest bezpiecznik nr 15? ;)

    Podaj model płyty głównej.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2018-06-06 14:00:20
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-06-06 o 11:59, Adam pisze:

    > Jak masz ustawiony BIOS w sekcji kolejności uruchamiania?

    > A ja mam Mitsubishi - do czego jest bezpiecznik nr 15?  ;)
    >
    > Podaj model płyty głównej.

    Fujitsu D3162

  • 6. Data: 2018-06-06 18:47:03
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-06-06 o 11:04, Poldek pisze:

    > Akurat nie mam pena, ale mam czytnik kart USB 3.0. Podpiąłem i przy
    > uruchamianiu komputera nie beepuje. Sprawdzałem z pustym czytnikiem i z
    > włożoną kartą i nie beepuje.

    Podejrzewam że chce uruchomić system z USB, dlatego trzeba uruchomić
    z penem, czytnik go nie zastąpi. Jak potrafisz to sprawdź z czego
    masz ustawiony start systemu.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2018-06-06 23:31:11
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-06-06 o 18:47, RadoslawF pisze:

    > Podejrzewam że chce uruchomić system z USB, dlatego trzeba uruchomić
    > z penem, czytnik go nie zastąpi. Jak potrafisz to sprawdź z czego
    > masz ustawiony start systemu.

    Wyłączyłem w BIOSie butowanie z removable media i beepowanie się
    skończyło. Dzięki!

  • 8. Data: 2018-06-10 23:18:52
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-06-06 o 23:31, Poldek pisze:

    > Wyłączyłem w BIOSie butowanie z removable media i beepowanie się
    > skończyło. Dzięki!

    A więc jednak nie tak prędko. Przy pierwszym butowaniu nie beepowało.
    Następnego dnia jednak od nowa zaczęło się beepowanie. Wyłączyłem w
    BIOSie wszystkie opcje, które kojaryły mi się z butowaniem z USB.
    Odpiąłem ten dysk i w to samo gniazdko USB wpiąłem pendrive USB 3.0.
    Komputer włączył się bez beepowania.

  • 9. Data: 2018-06-11 00:30:21
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-06-10 o 23:18, Poldek pisze:

> [...]
    > BIOSie wszystkie opcje, które kojaryły mi się z butowaniem z USB.
    > Odpiąłem ten dysk i w to samo gniazdko USB wpiąłem pendrive USB 3.0.

    Jak rozumiem z HD dalej jest sygnał dźwiękowy?
    Może jakieś ostrzeżenie o za niskim napięciu na USB.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2018-06-11 00:52:17
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-06-11 o 00:30, RadoslawF pisze:

    > Jak rozumiem z HD dalej jest sygnał dźwiękowy?

    Tak, jeżeli ten Seagate Backup jest podłączony przy
    uruchamianiu/restartowaniu komputera, to na samym wstępie, gdy wyświetla
    się napis "Fujitsu" słychać 5 sygnałów z wnętrza obudowy komputera.

    Nie działa wtedy przycisk f2, dający normalnie wejście do ustawień BIOS.

    > Może jakieś ostrzeżenie o za niskim napięciu na USB.

    To jest dysk 3,5 cala z własnym zasilaczem.