  • 1. Data: 2012-09-17 10:07:29
    Temat: 6D - tania pelna klatka od Canona
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Witam!

    Ja czekałem na ten aparat 5 lat temu, teraz już do FF nie wrócę, ale może
    komuś się przyda:

    http://www.canonrumors.com/2012/09/canon-eos-6d-offi
    cial-specs/

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 2. Data: 2012-09-17 10:24:46
    Temat: Re: 6D - tania pelna klatka od Canona
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup
    > Witam!
    > Ja czekałem na ten aparat 5 lat temu, teraz już do FF nie wrócę, ale może
> [...]

    Jest już preview na dpreview.
    Ale fakt, teraz to niech się canon cmoknie.
    Jakoś całkowicie przestały mnie kręcić te lustrzane cegły ;-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 3. Data: 2012-09-17 10:36:24
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "quent" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Jest już preview na dpreview.
    > Ale fakt, teraz to niech się canon cmoknie.
    > Jakoś całkowicie przestały mnie kręcić te lustrzane cegły ;-)

    Eh, gdyby jeszcze ktoś zaczął produkować odpowiedniki 17-40/4 i 24-105/4 do
    małej matrycy :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 4. Data: 2012-09-17 10:39:42
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-09-17 10:07, Ergie pisze:
    > Ja czekałem na ten aparat 5 lat temu, teraz już do FF nie wrócę, ale
    > może komuś się przyda:

    Okazało się, że ani to mniej nie szumi, ani dynamiki więcej, za to dużo
    więcej dźwigania i płacenia, a na dodatek znaleźć równe szkło od
    krawędzi do krawędzi graniczy z cudem.
    Tandeta jaką jest nadużywanie małej go zaczyna być postrzegana jako
    tandeta. Zresztą, mamy instagrama oraz filtry dioramy :)
    I po co było tak czekać, canonku? A może to głos mniejszości, reszta
    fotofetyszopstrykaczy zaraz ruszy do sklepów? No i fotoziutki się
    przesiądą w końcu na ff.

    --
    pozdrawia Adam
    /dojrzałość to czas, gdy już wszystko człowiekowi wisi i to jest fajny czas/

  • 5. Data: 2012-09-17 10:43:50
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup
    > Eh, gdyby jeszcze ktoś zaczął produkować odpowiedniki 17-40/4 i 24-105/4
    > do małej matrycy :-)

    Ja tam czekam na jakieś testy nowych NEXow wraz z 35mm f1.8 :-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 6. Data: 2012-09-17 11:01:13
    Od: "twistedme" <t...@o...pl>

    > Witam!
    >
    > Ja czekałem na ten aparat 5 lat temu, teraz już do FF nie wrócę, ale może
> [...]

    To jakaś tradycja że FF u canona zawsze bez wbudowanej lampy?

    pozdrawiam
    Przemek

  • 7. Data: 2012-09-17 11:08:40
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Janko Muzykant" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Okazało się, że ani to mniej nie szumi, ani dynamiki więcej, za to dużo
    > więcej dźwigania i płacenia, a na dodatek znaleźć równe szkło od krawędzi
    > do krawędzi graniczy z cudem.

    Ale za to jest wizjer, a nie tunelik :-)

    > I po co było tak czekać, canonku?

    Technicznie nie było żadnych przeciwwskazań by taki aparat powstał lata
    temu, po prostu Canon niestety (najpierw faktycznie, a później praktycznie)
    nie miał konkurencji na rynku FF, więc im nie zależało.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 8. Data: 2012-09-17 11:16:46
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "twistedme" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > To jakaś tradycja że FF u canona zawsze bez wbudowanej lampy?

    Nie wiem, czy tradycja, ale tak miały jedynki i tak miało 5d. Natomiast
    amatorskie zawsze miały lampę.

    A po co lampa w aparacie choć trochę ambitniejszym niż najniższa półka?
    Fotografuję od lat i wbudowanej lampy używałem tylko na stareńkim 300 (nie
    300D tylko analogowym) gdy ograniczone fundusze wolałem wydawać na szkła.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 9. Data: 2012-09-17 11:18:12
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Właśnie doczytałem , że AF w tym aparacie ma działać od -3 EV jeśli to
    będzie prawda to będzie prawdziwa rewolucja w świecie Canona. Tego mi
    brakowało na ślubach i w teatrach.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 10. Data: 2012-09-17 11:34:53
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-09-17 11:08, Ergie pisze:

    > Ale za to jest wizjer, a nie tunelik :-)

    Po przesiadce na elektroniczny, z histogramem, zgrubną oceną dynamiki i
    wskazaniem przepaleń niech się schowa głęboko :)
    W lustrzankach wciąż przy robieniu zdjęć dynamicznych (pejzaż) należy
    każdorazowo sprawdzić kadr pod względem przepaleń.

    --
    pozdrawia Adam
    /a patronem mym święty Niedaś i błogosławiona Nieochota.../