  • 1. Data: 2013-09-12 18:19:43
    Temat: 8 mln kary dla Play od UOKiK
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    http://www.wprost.pl/ar/416510/Operator-Play-ukarany
    -przez-UOKiK-Musi-zaplacic-ponad-8-mln-zlotych/

    Kara jest wynikiem niezastosowania się do wyroku Sądu Ochrony
    Konkurencji i Konsumentów, który nakazał usunięciu z umów niedozwolonych
    klauzul oraz organicznie prawa konsumentów do dochodzenia odszkodowania
    za brak dostępu do usług telekomunikacyjnych.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 2. Data: 2013-09-13 08:09:32
    Temat: Re: 8 mln kary dla Play od UOKiK
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 12 Sep 2013 18:19:43 +0200, sqlwiel napisał(a):
> [...]
    > klauzul oraz organicznie prawa konsumentów do dochodzenia odszkodowania
    > za brak dostępu do usług telekomunikacyjnych.

    A propos - przechodzilem obok sklepiku play i widze - kolejka.

    Jakas super promocja, tani telefon czy co ?

    J.

  • 3. Data: 2013-09-13 10:43:56
    Od: dizel <x...@x...xx>

    On Fri, 13 Sep 2013 08:09:32 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    -przez-UOKiK-Musi-zaplacic-ponad-8-mln-zlotych/

    >A propos - przechodzilem obok sklepiku play i widze - kolejka.
    >
    >Jakas super promocja, tani telefon czy co ?

    Nowe abonamenty (droższe) i internet LTE którego nie ma wcale na dzień
    dzisiejszy Panie.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2013-09-13 10:48:06
    Od: K <...@...c>

    W dniu 12-09-2013 18:19, sqlwiel pisze:
> [...]
    > klauzul oraz organicznie prawa konsumentów do dochodzenia odszkodowania
    > za brak dostępu do usług telekomunikacyjnych.

    daj znac jak sie 'uprawomocni'

  • 5. Data: 2013-09-14 01:12:27
    Od: A.L. <a...@a...com>

    <j...@p...onet.pl> wrote:

    -przez-UOKiK-Musi-zaplacic-ponad-8-mln-zlotych/

    >A propos - przechodzilem obok sklepiku play i widze - kolejka.
    >
    >Jakas super promocja, tani telefon czy co ?

    Wszedzie sa kolejki. Niezaleznie od miejsca i pory dnia. W tak zwanych
    "salonach" dowolnej firmy. I dowolnego banku.

    Troche to porazajace po doswiadczeniach tu gdzie mieszkam.

    A.L.

    P.S> A personel w wiekszosci nieuprzejmy. Dobrze zeby ktos im
    przypomnial ze ich pensja idzie z mojej kieszeni

  • 6. Data: 2013-09-14 08:24:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-09-14 01:12, A.L. pisze:

    > Wszedzie sa kolejki. Niezaleznie od miejsca i pory dnia. W tak zwanych
    > "salonach" dowolnej firmy. I dowolnego banku.
    >
    > Troche to porazajace po doswiadczeniach tu gdzie mieszkam.

    Rzeczywiście, "tam" za stanie w kolejkach płacą jednym idiotom, a drugim
    idiotom wydaje się, że to naprawdę.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2013-09-14 14:48:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 13 Sep 2013 18:12:27 -0500, A.L. napisał(a):
    > On Fri, 13 Sep 2013 08:09:32 +0200, "J.F."
    >>
    > Wszedzie sa kolejki. Niezaleznie od miejsca i pory dnia. W tak zwanych
    > "salonach" dowolnej firmy. I dowolnego banku.

    Wszedzie to nie - np te mnie zaskoczyly i zwrocily uwage.

    > Troche to porazajace po doswiadczeniach tu gdzie mieszkam.

    Ale to nie jest Minnesota ?

    http://consumerist.com/2012/10/18/at-many-minnesota-
    dmvs-wait-2-months-or-get-in-line-at-4-a-m-for-drive
    rs-license/

    P.S. W sprawie skanowania dokumentow
    http://consumerist.com/2009/05/29/why-is-this-store-
    scanning-my-drivers-license/
    http://consumerist.com/2013/03/18/why-does-target-ne
    ed-to-scan-my-drivers-license-to-sell-me-nicotine-pa
    tches/
    http://consumerist.com/2008/07/15/why-does-target-ne
    ed-all-of-your-drivers-license-data-to-sell-you-wine
    /
    http://consumerist.com/2008/07/15/reader-refuses-to-
    give-drivers-license-with-credit-card-purchase/

    I podobno nie trzeba nosic tony dokumentow
    http://consumerist.com/2010/10/18/walmart-said-i-nee
    ded-wisconsin-drivers-license-to-buy-with-credit-car
    d/

    > P.S> A personel w wiekszosci nieuprzejmy. Dobrze zeby ktos im
    > przypomnial ze ich pensja idzie z mojej kieszeni

    W banku ? Najlepiej nie czekac na innych, tylko samemu po takiej
    nieuprzejmosci spytac jak sie likwiduje konto. To nie Ameryka, tu jest
    Polska, to nie boli :-)

    Zaraz ... a kto nam pisal ze urzedniczka w banku patrzyla na niego
    wilkiem ? W amerykanskim banku ... jakby jej placili za odstraszanie
    klientow ...

    J.

  • 8. Data: 2013-09-14 17:59:02
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sat, 14 Sep 2013 14:48:01 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >
    >Ale to nie jest Minnesota ?
    >
    >http://consumerist.com/2012/10/18/at-many-minnesota
    -dmvs-wait-2-months-or-get-in-line-at-4-a-m-for-driv

    Nie. Tu gdzie meiszkam nie czeka sie. Dzisiaj odnawialem rejestarcje,
    zajelo mi to 10 minut

> [...]
    e/
    >http://consumerist.com/2008/07/15/reader-refuses-to
    -give-drivers-license-with-credit-card-purchase/

    Skanowanie dokumentow jest nielegalne, i nikt nie moze tego wymagac.
    Jedynym przypadkiem gdy w sklepie wymagaja dokumentu tozsamosci, to a)
    kupowanie alkoholu i papierosow, b) pobieranie w aptece leku dla kogos
    c) placenie karta kredytowa ktora ma nieczytelny lub wytarty podpis,
    albo nieczytelny numer kodowy, albo jest jakos zniszczona.

    Inne rewelacje jak te powyzej miedzy urbam legends wloze.

    Acha, jak idzie o alkohol i papierosy - w niektorych sklepach wymagaja
    okazania dokumentu OD WSZYSTKICH, ze wzgledu na zdarzajace sie tu i
    owdzie procesy o dyskryminacje.

    W Polsce zas skanowanie dowodu osobistego jest LEGALNE. Gdy ostatnio w
    "salonie" Czolowego Operatora protestowalem przeciwko skanowaniu
    dowodu osobistego, sprawa zakonczyla sie wezwaniem pzrez personel
    ochroniarza.

    >I podobno nie trzeba nosic tony dokumentow
    >http://consumerist.com/2010/10/18/walmart-said-i-ne
    eded-wisconsin-drivers-license-to-buy-with-credit-ca
    rd/

    Mieszkam w Wiscopnsin, kupuje w WalMart, place karta, nigdy niczego
    ode mnie nei chcieli. Facio nie napisal CO kupowal. Jezeli kupowal
    alkohol i papierosy, to a) musi okazac prawo jazdy, b) jezeli prawo
    jazdy jest spoza stanu, sprzedawca nie jest w stanie zweryfikowac ze
    prawo jazdy jest autentyczne. Na ogol w takich przypadkach wola
    managera, ale moze odmowic jezeli ma watpliwosci a managera pod reka
    nie ma.

    W "salonach" roznych

    >W banku ? Najlepiej nie czekac na innych, tylko samemu po takiej
    >nieuprzejmosci spytac jak sie likwiduje konto. To nie Ameryka, tu jest
    >Polska, to nie boli :-)

    W banku uprzejmi, tylko strasznie nieefektywni. Byle g...na sprawa i
    czekanie godzine. Uprzejmi w ZUS. Nieupzrejmi w wiekszosci innych
    "salonow", zwlaszcza tych od internetu i telefonow komorkowych. Co nei
    znaczy ze nei mozna znalezc i upzrejmych i kompetentnych i sprawnych.
    Ale raczej nei w Srodmiesciu i okolicach

    >Zaraz ... a kto nam pisal ze urzedniczka w banku patrzyla na niego
    >wilkiem ? W amerykanskim banku ... jakby jej placili za odstraszanie
    >klientow ...

    Ja pisalem?... Za patrzenie wilkiem grozi zlikwidowanie konta. Co
    czasem sie zdarza, ale z roznych innych powodow.

    A.L.

  • 9. Data: 2013-09-14 17:59:29
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sat, 14 Sep 2013 08:24:32 +0200, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    >Rzeczywiście, "tam" za stanie w kolejkach płacą jednym idiotom, a drugim
    >idiotom wydaje się, że to naprawdę.

    A cos ciekawego do powiedzienia masz?...

    A.L.

  • 10. Data: 2013-09-15 01:20:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 14 Sep 2013 10:59:02 -0500, A.L. napisał(a):
> [...]
    > albo nieczytelny numer kodowy, albo jest jakos zniszczona.
    > Inne rewelacje jak te powyzej miedzy urbam legends wloze.

    To mi nie wyglada na urban legends
    http://blogs.knoxnews.com/silence/archives/2007/06/b
    ig_brother_bee_1.shtml

    > Acha, jak idzie o alkohol i papierosy - w niektorych sklepach wymagaja
    > okazania dokumentu OD WSZYSTKICH, ze wzgledu na zdarzajace sie tu i
    > owdzie procesy o dyskryminacje.

    Ale nie tylko ogladaja, ale skanuja kod.

> [...]
    > "salonie" Czolowego Operatora protestowalem przeciwko skanowaniu
    > dowodu osobistego, sprawa zakonczyla sie wezwaniem pzrez personel

    No i ?
    Wezwales policje, zawiadomiles giodo ?

> [...]
    > ode mnie nei chcieli. Facio nie napisal CO kupowal. Jezeli kupowal
    > alkohol i papierosy, to a) musi okazac prawo jazdy, b) jezeli prawo

    Czyli nikt od ciebie nic nie chcial, czy abstynentem jestes ?

> [...]
    > prawo jazdy jest autentyczne. Na ogol w takich przypadkach wola
    > managera, ale moze odmowic jezeli ma watpliwosci a managera pod reka

    I co wtedy ?
    Bo mi sie wydaje ze to dyskryminacja mieszkancow innych stanow, i za
    to Wallmart powinien zaplacic :-)

    > W "salonach" roznych

    A to tym bardziej "prosze mi uprzejmie powiedziec jak sie wypowiada
    umowe" :-)

    > W banku uprzejmi, tylko strasznie nieefektywni. Byle g...na sprawa i
    > czekanie godzine.

    Bywa.

    > Ja pisalem?...

    Ja ja, to znaczy Ty, calkiem niedawno zreszta :-)

    > Za patrzenie wilkiem grozi zlikwidowanie konta.

    I co wtedy ? Bo pisales ze nie tak latwo otworzyc w USA konto :-P

    J.