  • 1. Data: 2019-12-02 14:09:18
    Temat: 90% wypadków z pieszymi to wina kierowców
    Od: "T." <k...@i...pl>

    KGP podało liczbę wypadków na przejściach dla pieszych. 90 proc. wynikło
    z winy kierowców!

    Od początku 2019 roku do 1 grudnia na przejściach dla pieszych doszło do
    prawie trzech tysięcy wypadków - poinformował dziś Polską Agencję
    Prasową podinsp. Radosław Kobryś z Biura Ruchu Drogowego Komendy Głównej
    Policji. W wyniku tych zdarzeń zginęło 190 osób.

    Od 1 stycznia do 1 grudnia 2019 roku na przejściach dla pieszych w całej
    Polsce doszło do 2864 wypadków (to o 210 mniej niż w 2018 roku). Według
    policyjnych danych w tych wypadkach zginęło 190 osób (mniej o 31 niż
    2018 r.), a 2790 zostało rannych (mniej o 168 niż w 2018 r.).

    Według wstępnych danych policjantów, którzy byli na miejscu, sprawcami w
    2560 przypadkach byli kierowcy. To prawie 90 procent zdarzeń -
    poinformował Kobryś.

    Dalej:

    https://niezalezna.pl/300026-podano-statystyki-wypad
    kow-za-2019-rok

    T.

  • 2. Data: 2019-12-02 14:15:12
    Temat: Re: 90% wypadków z pieszymi to wina kierowców
    Od: "BaX" <n...@g...com>

    Użytkownik "T." <k...@i...pl> napisał w wiadomości
    > KGP podało liczbę wypadków na przejściach dla pieszych. 90 proc. wynikło z
    > winy kierowców!

    Jeżeli to jest wina kierowcy

    https://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/lubelskie-
    piesza-wpatrzona-w-telefon-potracona-na-pasach,98841
    6.html

    to ciężko żeby statystyki pokazywały co innego.

    /ta statystyka uwzględnia zapewne też winę kierowcy który potrącił pieszego
    /pijanego/ wbiegającego na czerwonym swietle./

  • 3. Data: 2019-12-02 14:40:52
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Za to na przejazdach kolejowych i przejsciach przez tory kolejarze nigdy nie są
    winni. W jednym i w drugim przypadku tacy sami ludzie i zupełnie różna interpretacja
    tych co oceniają czyja była wina. Najlepiej określił by to mój znany wszędzie na
    świecie kuzyn kogut. Powiedział by że coś jest w tym nie ten teges.

  • 4. Data: 2019-12-02 18:47:53
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello T.,

    > KGP podało liczbę wypadków na przejściach dla pieszych. 90 proc. wynikło
    > z winy kierowców!

    Jeśli winnym wypadku, w którym pijany pieszy wbiega na czerwonym
    świetle prosto pod kola samochodu zostaje uznany kierujący samochodem,
    to noc dziwnego, że masz takie dziwne statystyki.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 5. Data: 2019-12-02 19:04:44
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-12-02 o 14:09, T. pisze:
    > KGP podało liczbę wypadków na przejściach dla pieszych. 90 proc. wynikło
    > z winy kierowców!

    Czyli Najsztub jest tym wybrańcem należącym do 10% ;-)

    Ciekawe czy też jest wybrańcem w kwestii jeżdżenia bez PJ i ważnego
    przeglądu technicznego.

    Wybaczcie ale to było silniejsze ode mnie :-)

  • 6. Data: 2019-12-02 19:57:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.12.2019 o 14:09, T. pisze:

    > Według wstępnych danych policjantów, którzy byli na miejscu, sprawcami w
    > 2560 przypadkach byli kierowcy. To prawie 90 procent zdarzeń -
> [...]

    Coś się tu nie zgadza. Zawsze było koło 60%, wychodzi na to, ze kulsony
    nawet statystyki wstecz fałszują na komendę krzywoustego...

    --
    Shrek

  • 7. Data: 2019-12-03 12:11:14
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 2 Dec 2019 19:57:20 +0100, w
    <5de55e8f$0$17348$65785112@news.neostrada.pl>, Shrek <...@w...pl> napisał(-a):

    > Coś się tu nie zgadza. Zawsze było koło 60%, wychodzi na to, ze kulsony
    > nawet statystyki wstecz fałszują na komendę krzywoustego...

    Źródło też jakieś zjebano-fejkowe, no ale może chociaż copy&paste im wyszło.

  • 8. Data: 2019-12-03 17:21:57
    Od: adam <a...@a...pl>

    Wypadek na przejściu - wina kierowcy
    Przyłożenie w dupę auta,które zajechało ci drogę - wina tego co z tyłu

    To takie stereotypy, policjantom nie chce się analizować sytuacji,
    często nie mają na to czasu. W ten sposób powstają statystyki, które
    niekoniecznie są prawdziwe.

    Pomijając skrajne przypadki - nie ma wypadku pieszego, do którego ten
    pieszy choć w małym stopniu by się nie przyczynił. Elementarnej
    ostrożności uczyli mnie już w pierwszej klasie.

  • 9. Data: 2019-12-03 18:49:53
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, December 3, 2019 at 5:22:00 PM UTC+1, adam wrote:
    > Elementarnej ostrożności uczyli mnie już w pierwszej klasie.

    Czasy sie zmienily, teraz takimi duperelami szkola sie nie przejmuje, wazniejsze
    uczyc "tolerancji"... :(

  • 10. Data: 2019-12-04 10:11:49
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 03-12-2019 o 18:49, WS pisze:

    > Czasy sie zmienily, teraz takimi duperelami szkola sie nie przejmuje, wazniejsze
    uczyc "tolerancji"... :(

    A szczególnie religii i uwielbienia dla indoktrynacji....