  • 1. Data: 2019-08-21 02:23:23
    Temat: A dziadek mawiali coby wziąć ATMegę
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    Satelita KRAK-SAT
    STM w kółko się resetuje, nic mu nie można wysłać. Akumulator
    rozładowany i nie może się naładować. Czy te STMy nie mają watchdoga?

    https://kraksat.space/master-charts?fbclid=IwAR2dpp9
    qGqxnKyKlbSZdWk4ECbVq8EFsjOAFgXNOER-n0AgAOsAxP7AhlzQ

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 2. Data: 2019-08-21 08:46:02
    Temat: Re: A dziadek mawiali coby wziąć ATMegę
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Wed, 21 Aug 2019 02:23:23 +0200, Pawel "O'Pajak" napisał(a):

> [...]
    >
    > https://kraksat.space/master-charts?fbclid=IwAR2dpp9
    qGqxnKyKlbSZdWk4ECbVq8EFsjOAFgXNOER-n0AgAOsAxP7AhlzQ

    Znaczy się na ARM-ach zmajstrowali?
    A nie mogli na M750?

  • 3. Data: 2019-08-21 09:11:58
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Pawel "O'Pajak" wrote:

    > STM w kółko się resetuje, nic mu nie można wysłać. Akumulator
    > rozładowany i nie może się naładować. Czy te STMy nie mają watchdoga?

    A to jest jakaś wersja STM do zastosowań kosmicznych? Albo choćby
    rad-hard? Bo jeśli nie, to co się dziwią?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 4. Data: 2019-08-21 09:47:53
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Pawel "O'Pajak" <o...@g...pl> napisał(a):
> [...]
    > STM w kółko się resetuje, nic mu nie można wysłać. Akumulator rozładowany
    > i nie może się naładować. Czy te STMy nie mają watchdoga?

    Nie wiem którego dokładnie STM-a wzięli, ale oczywiście w STM-ach jest
    watchdog i to nawet dwa (independent oraz windowed). Tylko co to ma do
    problemów z zasilaniem i dlaczego ATmega miałaby być lepsza?

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 5. Data: 2019-08-21 10:50:42
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    On 21.08.2019 09:47, Grzegorz Niemirowski wrote:
> [...]
    > watchdog i to nawet dwa (independent oraz windowed). Tylko co to ma do
    > problemów z zasilaniem i dlaczego ATmega miałaby być lepsza?

    Starszy uC miałby dwie przewagi: wyższe napięcie zasilające i starszy
    (większy) proces technologiczny.

  • 6. Data: 2019-08-21 10:56:21
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Zbych <a...@o...pl> napisał(a):
    > Starszy uC miałby dwie przewagi: wyższe napięcie zasilające i starszy
    > (większy) proces technologiczny.

    Oczywiście na promieniowanie mogłoby to pomóc, na zbyt słabe zasilanie już
    nie. Przy czym ARM-y jak najbardziej latają w kosmos i to nie tylko w
    Cubesatach.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 7. Data: 2019-08-21 17:02:50
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2019-08-21 o 09:47, Grzegorz Niemirowski pisze:
    > Nie wiem którego dokładnie STM-a wzięli, ale oczywiście w STM-ach jest
    > watchdog i to nawet dwa (independent oraz windowed). Tylko co to ma do
    > problemów z zasilaniem i dlaczego ATmega miałaby być lepsza?
    STM32:
    https://www.kraksat.pl/space/plytka-pcb/
    Nie wiem, po co taka kobyła do mało skomplikowanych zadań.
    Jeśli nie dali ciała z watchdogiem, to by znaczyło, że same fotoogniwa
    są do d'
    PW-SAT2 bangla na ATMedze 128 i bangla w najlepsze.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 8. Data: 2019-08-21 19:41:20
    Od: Cezar <c...@t...pl.nospam>

    On 21/08/2019 16:02, Pawel "O'Pajak" wrote:

    > PW-SAT2 bangla na ATMedze 128 i bangla  w najlepsze.

    piszą że ARM

    https://pw-sat.pl/projekt/komputer-pokladowy/

  • 9. Data: 2019-08-21 20:11:38
    Od: MiSter <U...@w...pl>

    W dniu 2019-08-21 o 19:41, Cezar pisze:

    > piszą że ARM
    >
    > https://pw-sat.pl/projekt/komputer-pokladowy/

    "...Znajdują się tam trzy pamięci Flash o wielkości 16MB każda, jednak
    połączone są one w taki sposób, aby uzyskać potrójną redundancję...."

    Jedna pamięć redundantna, inna pamięć redundantna, ciekawe czy również
    mają redundancje zasilania? :)

    MiSter

  • 10. Data: 2019-08-21 20:40:37
    Od: mk <lp.pw@myzskm>

    W dniu 21.08.2019 o 17:02, Pawel "O'Pajak" pisze:
> [...]
    > Nie wiem, po co taka kobyła do mało skomplikowanych zadań.
    > Jeśli nie dali ciała z watchdogiem, to by znaczyło, że same fotoogniwa

    Ale tu:
    https://satrevolution.com/projects/kraksat/
    napisano, że "on-board computer": MSP430FR.
    Czyli procesor z pamięcią FRAM (nie wiem... być może bardziej odporna na
    promieniowanie) z ECC... na szybko nie znajduje informacji czy RAM także
    zabezpieczony ECC. Na stronie TI można odnaleźć:
    MSP430FR5969-SP Radiation Hardened Mixed-Signal Microcontroller
    ale czy właśnie jego użyto?

    pzdr
    mk