  • 1. Data: 2015-10-09 12:57:04
    Temat: A jednak piesi nie będą mogli bezkarnie włazić pod koła
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    Właśnie stosowna kretyńska ustawa upadła w parlamencie.
    Widać bliskie wybory poprawiają ludzkie i sensowne odruch w parlamecnie
    - wcześniej każdy kretynizm bijący w kierowców przyklepywali nawet bez
    czytania.

  • 2. Data: 2015-10-09 13:26:45
    Od: Czesław Wiśniak <p...@w...pl>

> [...]
    > Widać bliskie wybory poprawiają ludzkie i sensowne odruch w parlamecnie -
    > wcześniej każdy kretynizm bijący w kierowców przyklepywali nawet bez

    W tym wypadku nie sądzę, żeby to była kwestia wyborów bo zdania od dawna
    były podzielone.
    Osobiście byłem za wprowadzeniem tych przepisów tak jak jest w całym
    cywilizowanym świecie.
    Wypadków, gdzie z winy pieszego samochód rozjeżdża go na pasach to jest
    jakis promil, 99% to wina kierowcow.
    Pieszy nawet dzieki tym zapisom ustawowym i tak by sie nie pchal pod auto bo
    swoj rozum ma. Kierowcy dzieki tej ustawie mieli nauczyć się zauwazac
    pieszych i nauczyc sie kultury. Na szczescie dzieki wczesniejszemu
    naglosnieniu przez media, ze parlament pracuje nad zmiana przepisow sporo
    kierowcow pod tym wzgledem sie dokształciło i jest zdecydowana poprawa, oby
    teraz nie poszlo w odwrotnym kierunku.
    Ja w kazdym badz razie pieszych stojacych przy przejsciu puszczam nie tylko
    dlatego, ze jakis zrobi krok i bedzie szybciej na pasach niz ja ;)
    Teraz zamiast tej ustawy beda progi przed pasami i ograniczenia do 30 :)

  • 3. Data: 2015-10-09 13:47:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Czesław Wiśniak" napisał w wiadomości grup
    >Osobiście byłem za wprowadzeniem tych przepisów tak jak jest w całym
    >cywilizowanym świecie.

    No wlasnie nie calkiem.

    W UK one sa i obowiazuja. Moze nie calkiem, bo rodzajow ich przejsc
    mozna zwariowac, no ale kierowcy sie zatrzymuja.

    W Niemczech one sa ... ale jakby nie obowiazuja. Kierowcy jakos
    nerwowo nie hamuja, a piesi pod auta nie wchodza, tylko grzecznie
    czekaja na krawezniku.
    Ale skutek uboczny niedawno pokazywalem na youtubie. W Berlinie
    wyglada, jakby wszystkie przejscia swiatla mialy.
    A w jakims malym miasteczku ... zlikwidowali przejscia.

    Moze i dobrze, bo pieszy i tak przejdzie gdzie chce, a teraz
    przynajmniej uwaza.
    Ale w tym momencie nie jest wcale chroniony przez przepisy dla
    przejsc - nie trzeba mu ustepowac pierwszenstwa jak juz przechodzi
    (ale mozna - byc moze kultura wystarcza, a moze przepis maja ?),
    samochody moga sie wyprzedzac, omijac ...

    >Wypadków, gdzie z winy pieszego samochód rozjeżdża go na pasach to
    >jest jakis promil, 99% to wina kierowcow.

    W tamtych krajach ? No bo przeciez nie w Polsce ...

    >Teraz zamiast tej ustawy beda progi przed pasami i ograniczenia do 30
    >:)

    Albo niemieckim wzorem - postawimy swiatla lub zlikwidujemy je :-)

    J.

  • 4. Data: 2015-10-09 13:48:11
    Od: masti <g...@t...hell>

    Cavallino wrote:

> [...]
    > Widać bliskie wybory poprawiają ludzkie i sensowne odruch w parlamecnie
    > - wcześniej każdy kretynizm bijący w kierowców przyklepywali nawet bez

    jak zwykle wykazujesz swój kretynizm. Zamontowałeś już spychacz i
    karabin maszynowy na masce?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 5. Data: 2015-10-09 13:53:10
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Na razie zauwazylem ze na przejsciach wpierdalaja sie pod kola rowno. A jakie
    popaprance miny maja jak zatrabic. Jakie ZSRR bylo takie bylo ale jrdno mieli dobrze
    rozwiazane. W ZSRR pieszy wchodzil na jezdnie na wlasna odpowiedzialnosc. Co by sie
    na jezdni z pieszym nie stalo zawsze byla wina pieszego. I takiego rozwiazania chce w
    Polsce.

  • 6. Data: 2015-10-09 13:59:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >Widać bliskie wybory poprawiają ludzkie i sensowne odruch w
    >parlamecnie - wcześniej każdy kretynizm bijący w kierowców

    Politycznie sprawa jest podejrzana.

    Rzad/komisja chce. Projekt byl pewnie dawno.
    Sejm wprowadza zmiane. To juz calkiem niedawno. z widmem przegranych
    wyborow silnie widocznym.

    Senat, gdzie wiekszosc ma PO - odrzuca zmiane. To juz bardzo niedawno.
    Sejm sie na odrzuceniem zgadza.

    Faktycznie nie wiedzieli za czym glosuja ? Czy Kopacz oglosila
    dyscypline partyjna ?

    J.

  • 7. Data: 2015-10-09 14:08:24
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 9 Oct 2015 11:48:11 +0000 (UTC), masti

    > jak zwykle wykazujesz swój kretynizm. Zamontowałeś
    > już spychacz i karabin maszynowy na masce?

    Tak mi się skojarzyło: https://a-a.d-cd.net/8954b32s-960.jpg

    Ale dobrze, że ta ustawa upadła. Przy obecnej mentalności ludzi
    (pieszych i kierowców) to nie był najlepszy pomysł.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 8. Data: 2015-10-09 14:21:48
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 09.10.2015 o 13:59, J.F. pisze:

> [...]
    > Sejm sie na odrzuceniem zgadza.
    >
    > Faktycznie nie wiedzieli za czym glosuja ?

    A masz wątpliwości?
    Przecież nikt rozsądny takich kretynizmów nie może uchwalić.

    Pewnie sprawdzili tylko czy autorem kretynizmu jest ktoś z PO, (a
    Bublewiczowa i inni debile też do nich należą) i podnieśli łapę jak
    tresowane małpy, nie czytając i nie rozumiejąc.

    Czasem myślę czy w Sejmach PRL nie było głębszego zastanowienia nad
    sensem tego co uchwalają, przynajmniej w latach 80-tych.
    Tak ustawa Wilczka to jest dla obecnego Sejmu marzenie ściętej głowy -
    oprócz szajsu nic porządnego nie uchwalą.
    Chyba że im Unia każe - tak jak z ustawą przeciw smrodzeniu piecami
    opalanymi starymi oponami i plastikowymi butelkami.

  • 9. Data: 2015-10-09 14:27:53
    Temat: Re: A jednak piesi nie beda mogli bezkarnie wlazic pod kola
    Od: Czeslaw Wisniak <p...@w...pl>

> [...]
    >odpowiedzialnosc. Co by sie na jezdni z >pieszym nie stalo zawsze byla wina
    >pieszego. I takiego rozwiazania chce w Polsce.

    Wpierdalaja tzn, ze wymuszaja na tobie zatrzymanie? Bardzo dobry pomysl,
    zeby nauczyc cie kultury a jak ci nie pasuje to sie przenies do ZSRR! No
    jeszcze jakis afryka ci zaostaje:)

  • 10. Data: 2015-10-09 14:29:58
    Od: masti <g...@t...hell>

    Myjk wrote:

> [...]
    >
    > Ale dobrze, że ta ustawa upadła. Przy obecnej mentalności ludzi
    > (pieszych i kierowców) to nie był najlepszy pomysł.

    a kiedy będzie? Jak zamierzasz zmienić mentalność?
    I dlaczego uważasz, że polacy są głupsi od innych narodów gdzie takie
    rozwiązanie działa bez problemu a wypadków jest mniej?
    <http://i.wp.pl/a/f/jpeg/33165/infografika_przejscia
    _dla_pieszych_pierwszenstwo.jpeg>

    bo jak nałożysz na obrazek ilość ofiar to okaże się, że im mniej
    pierwszeństwa tym więcej ofiar. Przypadek?