  • 11. Data: 2018-05-14 00:03:39
    Temat: Re: A teraz z innej beczki... bazy danych
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Sugestia: nie pisz programów. Zleć zrobienie tego przez www lub sam się
    > za to zabierz. A jeszcze lepiej zerknij na gotowce:
    > Wiele programów do obsługi sprzedazy ma wtyczki magazynowe.

    Ale ja nie chcę magazynu prowadzić. Właśnie gotowe programy są budowane
    dla firm, które działają w/g utartego schematu. Moje potrzeby są trochę
    inne, dlatego albo musiał bym się dostosować, albo zlecić autorski.

    Czekaj... właśnie do mnie coś dotarło. Piszesz abym nie pisał programów,
    a później mam sam się za to zabrać. Chyba nie ogarnąłem...

    Miłego.
    Irek.N.

  • 12. Data: 2018-05-14 00:10:56
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 5/14/2018 12:03 AM, Irek.N. wrote:
    > Czekaj... właśnie do mnie coś dotarło. Piszesz abym nie pisał programów,
    > a później mam sam się za to zabrać. Chyba nie ogarnąłem...

    a) nie pisz programów tylko zrob coś w PHP bądź okolicach. Wciskanie
    klawiszy z godnie z gramatyką PHP jest tylko przypadkiem nazywane
    programowaniem ;)

    b) nic nie pisz tylko kup gotowe

    Jesli do emerytury masz jeszcze z 10 lat to wybierasz a). Jak nie masz
    to b) i zmieniasz przyzwyczajenia.

  • 13. Data: 2018-05-14 09:03:21
    Od: kwaczy <m...@b...o2.pl>

    > On 5/13/2018 5:59 PM, Irek.N. wrote:

    (...)
    > 99% zagadnień bazodanowych małej skali da sie obrobić komputerem za
    > 100zł. Wyssalem to z palca, ale mysle że to niewiele dalej od prawdy.
    (...)
    Popieram. Kup raspberry Pi, wystarczy w zupełności. Jak się boisz o
    sypnięcie systemu/dysków to kup dwa dyski i zrób RAIDa. Albo prościej -
    co godzinę/minutę/dobę/inny_czas rób dumpa bazy i kopiuj na
    pendrive/dysk. Dodatkowo ustawienia Apacza czy ngix czy co weźmiesz wraz
    ze skryptami php, które robisz (lub modyfikujesz później).
    RPi do tego wystarczy, jest tani, mało je watów, wszystko zrobisz
    zdalnie (nie musisz instalować Xów - Gnome itp). I możesz sobie go
    wykorzystać jako własny serwer wewnętrzny.

  • 14. Data: 2018-05-14 09:06:22
    Od: kwaczy <m...@b...o2.pl>

    W dniu 2018-05-13 o 18:04, s...@g...com pisze:
    > W dniu niedziela, 13 maja 2018 10:00:05 UTC-5 użytkownik Irek.N. napisał:
    (...)
    > Alternatywnie np. Jira.
    >
    > Tyle ze tu bedziesz mial raczej "problem" jak poukrywac niektore elementy bo ich
    nie potrzebujesz a nie chcesz aby user je widzial.
    (...)
    Ojej. JIRA? Przesadził z serwerem to z systemem też :D Jirę można,
    bardzo lubię, ale patrząc na opis tego co potrzeba, co może Jira, to
    mniej więcej jak zrywanie stokrotki kombajnem :)

  • 15. Data: 2018-05-14 14:12:02
    Od: Piotr Dmochowski <i...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-05-13 o 17:00, Irek.N. pisze:
    > Wiem że nie w temacie, sorki więc za to, może akurat ktoś przechodził
    > podobny dylemat.
    >
    > Potrzebuję napisać coś bazodanowego. Kiedyś używałem Interbase i BC
    > Builder-a, ale to było z 15 lat temu.
    > Co obecnie jest godne uwagi przy małych systemach bazodanowych?
    > Zastosowanie komercyjne, więc licencje nie będą bolały, chyba że kwoty
    > wyjątkowo duże wyjdą. Podpowiecie coś?
    >
    > Irek.N.
    To ja dorzucę MS SQL Server. W wersji Express jest za darmo, główne
    ograniczenie to rozmiar bazy poniżej 2GB, jest też chyba wersja na
    Linuksa (ale nie testowałem).
    Do zarządzania jest bardzo wygodne środowisko graficzne (wymagany jest
    Windows). Jak będzie potrzeba to można kupić licencję i wgrać więcej
    danych, zrobić redundancję itp.
    Biblioteki programistyczne są dostępne do prawie każdego języka
    programowania.
    W porównaniu do Open Source to jakość pracy i możliwości są jednak o
    klasę lepsze. Z drugiej strony jak się człowiek przyzwyczai do np.
    Postgresa to można zrobić całkiem profesjonalną instalację za free (np.
    z redundantnym serwerem).
    W Borlanda to bym nie szedł, bo ciężko zrobić coś bazodanowego w
    sansownych pieniądzach: trzeba kupić licencję na IDE plus dodatkowo
    bibliotekę do baz danych, razem spokojnie ponad 10 tysięcy (i to za
    wersję bez wodotrysków).

    Tak jak koledzy pisali - jak ma być dobrze i szybko to poszukać jakiegoś
    programu do obsługi magazynu z możliwością dostępu programowego do bazy,
    a następnie dorobić moduł do liczenia kosztorysu w oparciu o dane z bazy
    (jeżeli nie ma gotowca). Jakąś przystawkę do robienia kosztorysu można
    od biedy zrobić samemu (jeżeli program magazynowy ma jakieś API albo
    inny oficjalnie wspierany dostęp do danych), będzie taniej, lepiej i
    szybciej niż dłubanie wszystkiego od zera, zwłaszcza po takiej przerwie
    i uczeniu się wszystkiego praktycznie od nowa.

    No i uwaga na koniec - ja bym dorzucił parę złotych i zadbał jednak o
    jakąś redundancję i zabezpieczenie danych, żeby nie było plucia w brodę
    że kilka miesięcy pracy poszło w piach.
    Piotrek

  • 16. Data: 2018-05-14 20:16:22
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 14 maja 2018 02:06:21 UTC-5 użytkownik kwaczy napisał:
> [...]
    > bardzo lubię, ale patrząc na opis tego co potrzeba, co może Jira, to
    > mniej więcej jak zrywanie stokrotki kombajnem :)

    Oj tam :)
    Proponowalem zanim bylo wiadomo co trzeba zrobic :)
    A jira jak papier, przyjmie wszystko ;)

  • 17. Data: 2018-05-14 20:35:36
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 5/14/2018 2:12 PM, Piotr Dmochowski wrote:
    > To ja dorzucę MS SQL Server. W wersji Express jest za darmo, główne
    > ograniczenie to rozmiar bazy poniżej 2GB
    [...]
    > W porównaniu do Open Source to jakość pracy i możliwości są jednak o
    > klasę lepsze.

    Faktycznie, 2GB to klase lepiej niż byle OpenSource bez ograniczenia :D

    2GB szybko się skończy jak trzeba bedzie gdzies trzymac zdjęcia.

> [...]
    > sansownych pieniądzach: trzeba kupić licencję na IDE plus dodatkowo
    > bibliotekę do baz danych, razem spokojnie ponad 10 tysięcy (i to za

    Dla wersji która tutaj jest potrzebna całośc zarzadzania baza mozna
    zrobić z phpMyAdmin który co istotne jest bardzo wygodny, a jak się
    dorzuci do niego relacje to już w ogóle wypas. Nie ma co strzelać z
    papierowej (MS) armaty do komara.

  • 18. Data: 2018-05-14 22:06:09
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 13.05.2018 o 17:00, Irek.N. pisze:
> [...]
    > Co obecnie jest godne uwagi przy małych systemach bazodanowych?
    > Zastosowanie komercyjne, więc licencje nie będą bolały, chyba że kwoty

    https://firebirdsql.org/
    Nie to że sam stosuję ale widziałem w komercyjnych zastosowaniach na
    produkcji.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 19. Data: 2018-05-15 10:49:08
    Od: "adamschodowy" <a...@g...pl>

    > Zakładając że wybierzesz najłatwiej czyli MySQL to możesz użyć phpMyAdmin.
    > To bardzo wygodne zarządzanie. Ściągnij gotowca tutaj:

    owszem, dla masochisty bajka
    ale istnieją klienty desktopowe, np HeidiSQL, nie ma porównania w ergonomii

  • 20. Data: 2018-05-15 11:05:58
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > [...]
    >
    > Faktycznie, 2GB to klase lepiej niż byle OpenSource bez ograniczenia :D
    >
    > 2GB szybko się skończy jak trzeba bedzie gdzies trzymac zdjęcia.

    2GB to było w starych wersjach.
    v 2008 miała już 4GB, wersje wyższe 10GB.

> [...]
    > zrobić z phpMyAdmin który co istotne jest bardzo wygodny, a jak się
    > dorzuci do niego relacje to już w ogóle wypas. Nie ma co strzelać z

    Ja bym autorowi wątku zaproponował komercyjne rozwiązanie - CDN Optima -
    gdzie za pomocą atrybutów, własnych widoków, dodatkowych raportów czy
    analiz BI można zrobić "prawie wszystko".
    A jak tego będzie za mało, to są API, można dodać własne formatki czy
    nawet zewnętrzne programy.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam