  • 11. Data: 2020-05-22 18:59:50
    Temat: Re: A tymczasem radzieccy naukowcy
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Po co liczyć ile się zużywa opon jak mniej więcej to policzone.
    > Rocznie zużywa się tyle opon co jest samochodów. Gdześ jest 5000
    > samochodów to rocznie trzeba 5000 opon. I z takich pięciu tysięcy
    > opon jest ok 15 ton pyłu. W Warszawie to z 10 tysięcy ton pyłu z
    > opon rocznie może być.

    Kpisz? Ja nawet w busie nie wymieniam opon co rok.
    A w osobówkach to pewnie raz na 5 lat srednio maks.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Życie nie jest ani lepsze, ani gorsze od naszych marzeń.

  • 12. Data: 2020-05-22 19:21:06
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Kurierskie IQ daje się we znaki. Tyle opon co jest samochodów. Nie kompletów opon a
    jedna opona na rok na samochód. Zmieniasz komplet co pięć lat czyli jedna opona
    rocznie przechodzi do środowiska. Jak byś miał jeszcze jakieś problemy to nie wstydź
    się i pytaj.

  • 13. Data: 2020-05-23 08:02:42
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2020-05-22 o 18:46, cef pisze:
    > Ale dlaczego  w takim razie liczyć paliwo w kilogramach?
    > Powinno się ustalić masę spalin raczej.

    A co to są spaliny?
    Co się dzieje z paliwem, które wlejesz do baku? CAŁE to paliwo wychodzi
    rurą wydechową. Łączy się po drodze z tlenem, ale masę tego trenu
    wspaniałomyślnie pominąłem.

    --
    MN

  • 14. Data: 2020-05-23 08:04:45
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

> [...]
    I z takich pięciu tysięcy opon jest ok 15 ton pyłu. W Warszawie to z 10 tysięcy ton

    Zenek, to, że UTYLIZUJE się średnio jedną oponę rocznie na każdy
    samochód, to nie znaczy, że cała ta opona osiada na miejskich ulicach w
    postaci pyłu - a o tym była dyskusja. Ile waży opona? Ile waży 5mm jej
    warstwa ścieralnej?

    --
    MN

  • 15. Data: 2020-05-23 08:23:02
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-05-23 o 08:02, Marcin N pisze:

    > A co to są spaliny?
    > Co się dzieje z paliwem, które wlejesz do baku? CAŁE to paliwo wychodzi
    > rurą wydechową. Łączy się po drodze z tlenem, ale masę tego trenu
    > wspaniałomyślnie pominąłem.

    Zaznaczyłem, że pomijam sens tej teorii.
    Chodzi mi o sam mechanizm liczenia.
    Zauważ, ze nawet jeśli z tym tlenem możemy otrzymać wynik
    masowo większy na wyjściu, to jednak większość tych produktów
    jest w postaci gazowej (nawet jeśli są to produkty trujące czy szkodliwe).
    Podaj procentowo jaki udział w produktach spalania
    stanowią produkty, które mogą być pyłem.

  • 16. Data: 2020-05-23 11:11:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 23 May 2020 08:04:45 +0200, Marcin N napisał(a):
> [...]
    > samochód, to nie znaczy, że cała ta opona osiada na miejskich ulicach w
    > postaci pyłu - a o tym była dyskusja. Ile waży opona? Ile waży 5mm jej

    2m obwodu, 18cm szerokosci, 5mm grubosci - ~1.8kg.
    Ale ze sa rowki na biezniku, to powiedzmy 1kg.

    Wiec tak wiele nie przesadzil. Szczegolnie jak jezdzi masterem, albo
    popatrzec na ciezarowki.

    J.

  • 17. Data: 2020-05-23 13:58:31
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu sobota, 23 maja 2020 08:23:04 UTC+2 użytkownik cef napisał:

    > Podaj procentowo jaki udział w produktach spalania
    > stanowią produkty, które mogą być pyłem.

    Dokladnie, wiekszosc spalin to nieszkodliwe CO2 i H20

    wg Euro 5 (i 6) ilosc czastek stalych to 0,005 g/km, czyli raczej sporo mniej niz
    pyl z opon ;)

    ( 5mg wg https://www.katalizatory-warszawa.pl/normy-emisji-sp
    alin-czyli-euro-5-i-6/
    https://autokult.pl/26344,normy-emisji-spalin-euro-o
    raz-badanie-nedc-o-co-w-tym-wszystkim-chodzi )

  • 18. Data: 2020-05-23 15:31:40
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 22 May 2020 07:23:37 -0700 (PDT), w
    <4...@g...c
    om>, Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> napisał(-a):

    > Generalnie wychodzi że jak by w miastach sprzątali ulice to ilość pyłów by sporo
    spadła

    Wow, odkryłeś Amerykę, że większość pyłu to pył wtórny, czyli podniesiony z
    ulic przez jadące samochody.
    No szacun, lepiej po 20 latach niż wcale. Tyle jesteś opóźniony.

  • 19. Data: 2020-05-23 16:15:34
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2020-05-23 o 13:58, WS pisze:

> [...]
    alin-czyli-euro-5-i-6/
    > https://autokult.pl/26344,normy-emisji-spalin-euro-o
    raz-badanie-nedc-o-co-w-tym-wszystkim-chodzi )

    Przekonaliście mnie. Serio.

    0.5g pyłu w paliwie na 100 km, to około 50g na 10 tys km, czyli mniej
    więcej tyle, ile jeździ się rocznie. 50g to znacznie mniej niż 1 kg opon
    (inny post tego wątku).

    --
    MN

  • 20. Data: 2020-05-24 13:09:30
    Od: Jacek <k...@a...com>

    > Angielscy naukowcy jak się okazało na niemieckim polskojęzycznym onanecie. Więc ci
    angielscy naukowcy zbadali skąd się bierze syf w miastach. I wyszło im że elektryki
    robią więcej syfu niż spalinowe. Ogólnie od spalin jakiś syf jest. Ale największy
    jest z opon. Elektryki cięższe i na dodatek dysponują lepszymi przyspieszeniami niż
    spalinowe to i opony w nich szybciej się ścierają.

    O szlag, a ja w piątek wytrzepałem 2 dywany. Kurzyło się. Czy za to
    zapylenie grozi mi jakaś kara? Grzywna, łagier, konfiskata dywanów?
    Jacek