  • 1. Data: 2010-10-27 07:06:36
    Temat: [A4] Wroclaw-Katowice platna od 1 lipca 2011...
    Od: Gabriel 'wilk' <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl>

    ...szykujcie kase jadac na wakacje :-( Skoro odcinek Myslowice(Brzeczkowice)-Krakow
    kosztuje 16pln
    (2x8pln) to ciekawe ile bedzie kosztowal przejazd z Katowic do Wrocka? Ponadto skoro
    maja byc tylko
    2 pkt. poboru oplat na odcinku 200km to czy sie pojedzie 20km czy 200km bedzie trzeba
    placic myto za
    calosc, troche to dziwne.
    "Od 1 lipca przyszłego roku przejazd autostradą A4 z Wrocławia do Katowic będzie
    płatny. Punkty
    poboru opłat zostaną wybudowane w Karwianach - 3 kilometry za Wrocławiem w stronę
    Opola - oraz w
    Sośnicy pod Gliwicami.
    Natomiast przejazd A4 od Wrocławia w stronę Krzyżowej jeszcze przez co najmniej pięć
    lat będzie
    bezpłatny. Trasę na tym odcinku trzeba przebudować. Brakuje między innymi pasów
    awaryjnych, a także
    systemów łączności alarmowej."
    http://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-w-przyszlym-ro
    ku-a4-wroclaw-katowice-bedzie-platna,nId,304393
    http://www.autoinfo.pl/wiadomosci/autostrada-a4-odci
    nek-katowice-%E2%80%93-wroclaw-platny-od-konca-2011-
    roku
    pozdrawiam
    Oskar Wilde

  • 2. Data: 2010-10-27 07:13:46
    Temat: Re: [A4] Wroclaw-Katowice platna od 1 lipca 2011...
    Od: btn <w...@b...pl>

    W dniu 2010-10-27 07:06, Gabriel 'wilk' pisze:

> [...]
    > Katowic będzie płatny. Punkty poboru opłat zostaną wybudowane w
    > Karwianach - 3 kilometry za Wrocławiem w stronę Opola - oraz w Sośnicy

    No cóż, zawsze można skorzystać z busa pociągu czy połączeń lotniczych,
    które to powoli stają się coraz tańsze w porównaniu do samochodu czy
    pociągu IC :)

  • 3. Data: 2010-10-27 07:44:47
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Wed, 27 Oct 2010 07:06:36 +0200, Gabriel 'wilk' napisał(a):

> [...]
    skoro maja byc tylko
    > 2 pkt. poboru oplat na odcinku 200km to czy sie pojedzie 20km czy 200km bedzie

    Nie do końca piszą tam prawdę, u nas wspomnieli o tym rozwiązaniu tak:
    http://wroclaw.naszemiasto.pl/artykul/629752,zaplaci
    my-za-a4-do-katowic,id,t.html?kategoria=647

    "Główne punkty poboru opłat na autostradzie z Wrocławia do Katowic będą
    w dwóch miejscach. Na bramce, w której otrzymamy bilet na przejazd,
    zatrzymamy się w Karwianach (3 km za Bielanami Wrocławskimi w stronę
    Opola). Całą opłatę uiścić trzeba będzie dopiero w Sośnicy pod
    Gliwicami.
    Chyba że na zjazd z autostrady zdecydujemy się wcześniej. Wtedy
    zapłacimy za przejechany dystans na stacjach poboru opłat (ich
    lokalizację prezentujemy na infografice)."

    Co do opłat - kiedyś czytałem wyliczenia i wychodziło że trasa z WRC do
    Katowic kosztować nas będzie między 38 a 42 PLN. Czyli tanio nie
    jest/nie będzie :( A winiet całorocznych dla aut osobowych nie
    przewiduje się.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.

  • 4. Data: 2010-10-27 08:35:26
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    W dniu 27.10.2010 07:06, Gabriel 'wilk' pisze:
> [...]
    > Katowic będzie płatny. Punkty poboru opłat zostaną wybudowane w
    > Karwianach - 3 kilometry za Wrocławiem w stronę Opola - oraz w Sośnicy

    poczytaj czym się różni system opłat zamknięty od otwartego.
    Otwarty jest na odcinku Katowice-Kraków
    Na odcinku Gliwice-Wrocław ma być system zamknięty. Owszem, będą bramki
    na autostradzie na wjeździe na dany odcinek, ale wjeżdżając dostaniemy
    tylko jakiś świstek papieru, dopiero zjeżdżając z płatnego odcinka po
    okazaniu tego świstka będzie trzeba zapłacić. A bramki będą na każdym
    zjeździe. Zresztą dobrze widać że każdy rozjazd jest budowany tak aby
    stała na nim jedna linia bramek(przez to musieli więcej mostów postawić)
    Ta linia bramek jest widoczna jako poszerzona wybetonowana jezdnia,
    często ogrodzona betonowymi barierkami i w pobliżu znaczne zagęszczenie
    latarni.

  • 5. Data: 2010-10-27 09:04:33
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-10-27 07:06, *Gabriel 'wilk'* napisał, a mnie coś podkusiło,
    żeby odpisać:
> [...]
    > tylko 2 pkt. poboru oplat na odcinku 200km to czy sie pojedzie 20km czy
    > 200km bedzie trzeba placic myto za calosc, troche to dziwne.

    Coś mi się wydaje, że nie na darmo robili te dziwne zjazdy z podwójnymi
    wiaduktami - pewnie będą kasować na zjazdach.

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 6. Data: 2010-10-27 09:09:55
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Gabriel 'wilk'" <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl> napisał
    w wiadomości news:ia8bte$gg5$1@news.onet.pl...
> [...]
    > tylko 2 pkt. poboru oplat na odcinku 200km to czy sie pojedzie 20km czy
    > 200km bedzie trzeba placic myto za calosc,

    Budowali drugie wiadukty, więc opłaty będą na zjazdach.
    Co za tym idzie, zapłacisz tylko za przejechany odcinek.

  • 7. Data: 2010-10-27 09:22:19
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Wed, 27 Oct 2010 07:44:47 +0200, Seba napisał(a):

    > Co do opłat - kiedyś czytałem wyliczenia i wychodziło że trasa z WRC do
    > Katowic kosztować nas będzie między 38 a 42 PLN. Czyli tanio nie
    > jest/nie będzie

    Zobaczymy. Więcej niż 20gr/km z reguły nie warto płacić.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 8. Data: 2010-10-27 09:27:31
    Od: Gabriel 'wilk' <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl>

    Użytkownik Rafał napisał:

> [...]
    > Ta linia bramek jest widoczna jako poszerzona wybetonowana jezdnia,
    > często ogrodzona betonowymi barierkami i w pobliżu znaczne zagęszczenie
    OK, masz racje, moje przeoczenie :-)
    pozdrawiam

    Oskar Wilde

  • 9. Data: 2010-10-27 09:31:53
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Wed, 27 Oct 2010 07:13:46 +0200, btn napisał(a):

    > No cóż, zawsze można skorzystać z busa pociągu czy połączeń lotniczych,
    > które to powoli stają się coraz tańsze w porównaniu do samochodu czy
    > pociągu IC :)

    Ale jeśli jedziesz sam. W 2 osoby jest różnie, w 3 prawie zawsze taniej
    samochodem.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 10. Data: 2010-10-27 09:59:45
    Od: Gabriel 'wilk' <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl>

    Użytkownik btn napisał:

    > No cóż, zawsze można skorzystać z busa pociągu czy połączeń lotniczych,
    > które to powoli stają się coraz tańsze w porównaniu do samochodu czy
    > pociągu IC :)
    Policz bilet za 2 dorosle osoby i polowke za male dziecko za dojazd z bagazami na
    wczasy. Nastepnie
    dolicz dojazd na dworzec PKP a pozniej do wioski/miasteczka/pensjonatu nad morzem
    jakims busem/pksem
    - zycze powodzenia i nie chodzi tu tylko o kase ale o wygode, czas, dyspozycyjnosc
    (chce to jade,
    nie to staje i spie, jem, ide na spacer, zwiedzac, itp) o aspektach sanitarnych i
    bezpieczenstwie
    nie wspomne) :-)
    pozdrawiam

    Oskar Wilde