  • 11. Data: 2020-02-24 18:55:37
    Temat: Re: AB=47
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Warszawa duza, ma prawo nie wiedziec jak linia jezdzi, i gdzie
    > sa biedronki ...

    Nie, nie ma prawa. To zaczy prywatnie może sobie nie wiedzieć,
    ale służbowo ma obowiązek się dowiedzieć. Mnie to teraz zajęło
    kilkanaście sekund. A mam tylko gugla. Takie centrum alarmowe
    powinno być lepiej wyposażone.

    > A kierowcy nie mozna sie bylo zapytac ? On chyba wie, gdzie stoi.

    Warszawa duża, kierowca ma prawo nie wiedzieć jak linia jeździ.
    Kierowcami bywają przyjezdni, nierzadko z innych krajów.
    Linii jest wiele, czasem jadą trasą pierwszy raz. Mają do tego
    elektroniczne podpowiedzi.

    > Google maps tez pokaze, gdzie stoisz ...

    Co pokaże? Że biedronka jest obok. Tyle to ja sam widzę.

    > Teraz mozna zobaczyc w TV takie akcje ...

    Nie oglądam TV, ale wierzę na słowo. Że można zobaczyć. Ale wielu
    pewnie również wierzy w to, że tak wciąż jest w rzeczywistości.

    Jarek

    --
    Za oknami świta,
    Widać, że rozkwita,

  • 12. Data: 2020-02-24 22:25:15
    Od: PiotRek <b...@g...pl>

    W dniu 2020-02-23 o 20:03, w...@g...com pisze:
    > Ps. Już dawno, w innym numeracyjnym wątku pojawiła się kwestia tego, dlaczego te
    resortowe wskaźniki wciśnięto w PNK "pomiędzy" wskaźniki stref stacjonarnych, podczas
    gdy np. wolny nadal jest 96 i 97 intuicyjnie wskazujący nomen omen na wskaźnik
    sieci/numeracji jakoś wyjątkowej.

    Czekaj czekaj, a czy zapis w PNK o tych wskaźnikach (26, 28 i 47) nie
    powstał jeszcze w czasie, gdy AUS miały numery 4D (9xxx a nie 19xxx, jak
    obecnie)? No bo wtedy by była kolizja...

    --
    P.

  • 13. Data: 2020-02-24 22:53:52
    Od: Grzexs <g...@w...pl>

    > Postać numeru resortowego w sieci publicznej jako tzw. numer KNA (Krajowy Numer
    Abonenta):

    > KNA = AB SP xxx xx
    >
    > 47 SP xxx xx
    >

    > Postać numeru resortowego w sieci międzynarodowej (Coutry Code dla Polski +48):
    >
    > CC AB SP xxx xx
    >
    > +48 47 SP xxx xx
    >

    > (...) tu lista obszarów SP

    Widzieliście tę listę? Myślałem, np. że Mazowsze to będzie SP=22, Dolny
    Śląsk SP=71, a tu nie! Żeby było łatwiej!

    --
    Grzexs

  • 14. Data: 2020-02-24 23:27:48
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Grzexs napisał:

    > Widzieliście tę listę? Myślałem, np. że Mazowsze to będzie
    > SP=22, Dolny Śląsk SP=71, a tu nie! Żeby było łatwiej!

    To dla zmylenia przeciwnika. Pod resort podlegają również
    Tajne Służby.

    Jarek

    --
    Zrobiła się chryja, Dreptaka wezwali:
    -- Przeczytajcie głośno, coście napisali!

  • 15. Data: 2020-02-25 01:23:55
    Od: PiotRek <b...@g...pl>

    W dniu 2020-02-24 o 22:53, Grzexs pisze:

    > Widzieliście tę listę? Myślałem, np. że Mazowsze to będzie SP=22, Dolny
    > Śląsk SP=71, a tu nie! Żeby było łatwiej!

    Tak, też o tym pomyślałem - że to bez sensu. Ale to pewnie by kolidowało
    z innymi numerami (przecież w sieci MSW jest wiele służb). Zresztą na
    Mazowszu są dwie komendy - mazowiecka i stołeczna (no dobra, KSP mogłaby
    dostać np. 21).

    --
    P.

  • 16. Data: 2020-02-25 08:56:22
    Od: w...@g...com

    W dniu wtorek, 25 lutego 2020 01:25:02 UTC+1 użytkownik PiotRek napisał:

> [...]
    > z innymi numerami (przecież w sieci MSW jest wiele służb). Zresztą na
    > Mazowszu są dwie komendy - mazowiecka i stołeczna (no dobra, KSP mogłaby

    Po pierwsze- w sieci MSW te "kierunkowe nowowojewódzkie" 6X, 7X i 8X już od dawna
    istnieją i są używane. Wprowadzanie innych cyfr SP do nowej postaci numeru bardzo by
    im namieszało.

    Po drugie- poza komendami wojewódzkimi mamy przecież powiatowe, szpitale resortowe,
    szkoły policyjne itd.

  • 17. Data: 2020-02-25 09:06:36
    Od: w...@g...com

    W dniu poniedziałek, 24 lutego 2020 22:25:14 UTC+1 użytkownik PiotRek napisał:
> [...]
    > powstał jeszcze w czasie, gdy AUS miały numery 4D (9xxx a nie 19xxx, jak
    > obecnie)? No bo wtedy by była kolizja...

    Tak, to racja ALE zauważ, że wprowadzenie techniczne:
    - wskaźnika MON-owskiego 26 nastąpiło 15 lat po tym, gdy go przewidziano w PNK (PNK
    00)
    - wskaźnika MSW-owskiego 47 następuje 16 lat po tym, gdy go przewidzino w PNK (PNK
    04)

    PNK zawsze poza opisem stanu obecnego numeracji wskazuje też przyszłe zmiany,
    rezerwacje numeracji itd.

    Więc jak najbardziej mógł przewidywać dla ww. resortów w roku 2000 i 2004 wskaźniki
    AB kolidujące ówcześnie ze strefowymi AUS.

    Pomijam już kwestię marnotrawstwa numeracji- oba resorty mogły się podzielić w ramach
    jednego wskaźnika AB.

  • 18. Data: 2020-02-25 15:22:05
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    > Co pokaże? Że biedronka jest obok. Tyle to ja sam widzę.

    Pokaże lokalizację, nazwę ulicy, czy ten krótki Googlowy kod adresu. Inna
    sprawa, że geolokalizacja po telefonie na 112 powinna być automatyczna.

  • 19. Data: 2020-02-25 16:42:24
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Queequeg pisze:

    > Pokaże lokalizację, nazwę ulicy, czy ten krótki Googlowy kod adresu. Inna
    > sprawa, że geolokalizacja po telefonie na 112 powinna być automatyczna.

    Ja nawet nie wiem, że istnieje "krótki Googlowy kod adresu". Dość często
    patrzę na mapę w smartfonie, ale patrzę właśnie jak na mapę, na to, co
    w okolicy, a nie na kody. Przypuszczam też, że gdybym to odczytał (dość
    trudne, gdy się ma telefon przy uchu), to też by byli niezadowoleni.
    Ma być nazwa ulicy i numer domu! A jak nie, to sobie umierajcie -- nie
    pomożemy wam, żadnej karetki nie będzie.

    --
    Jarek

  • 20. Data: 2020-02-27 11:59:45
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    > Ja nawet nie wiem, że istnieje "krótki Googlowy kod adresu".

    Kliknąłem długim przyciśnięciem miejsce, gdzie jestem, pojawiło się na
    dole "Dropped pin" i opcje (Directions, Start, Save, Share). Kliknąłem na
    ten napis "Dropped pin" i pojawiły się dodatkowe opcje, jak "Measure
    distance", a niżej zdjęcie (chyba ze Street View). Zjechałem niżej i widzę
    lokalizację GPS oraz kod adresu (litery + cyfry i miasto). Widzę teraz, że
    to się nazywa "plus code".

    https://plus.codes/

    > Przypuszczam też, że gdybym to odczytał (dość trudne, gdy się ma telefon
    > przy uchu), to też by byli niezadowoleni. Ma być nazwa ulicy i numer
    > domu!

    Tak, pewnie tak... wątpię, żeby umieli zlokalizować cię po Plus Code, albo
    nawet po długości i szerokości geograficznej. A szkoda, bo powinni.