  • 41. Data: 2020-02-28 11:44:30
    Temat: Re: AB=47
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    > Nie muszą. Przypadki, w których to może pomóc, są marginesem.

    Pytanie co jeśli akurat taki przypadek się zdarzy. Np. dzwonisz, że jest
    napad, ale nie dajesz rady podać lokalizacji, bo zanim podasz, dostajesz
    w twarz. Dzwonisz, że jesteś przetrzymywany w bagażniku i nie wiesz, gdzie
    jesteś ani gdzie jedziesz. Masz 1% baterii, dzwonisz, ale nie dajesz rady
    podać lokalizacji, bo telefon się wyłącza.

    Tu chodzi o życie, myślę że można to podciągnąć pod stan wyższej
    konieczności (gdzie zwiększenie możliwości uratowania życia jest
    ważniejsze od przepisów o prywatności, lokalizowaniu itd.).

    > Kiedyś nie było takich możliwości technicznych, a służby działały.

    Ale teraz są, mogą działać sprawniej. Nie żebym twierdził, że działają, bo
    nie działają... ale to nie geolokalizacja jest problemem.

  • 42. Data: 2020-02-28 11:55:52
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-02-28 o 11:44, Queequeg pisze:

> [...]
    >
    > Ale teraz są, mogą działać sprawniej. Nie żebym twierdził, że działają, bo
    > nie działają... ale to nie geolokalizacja jest problemem.

    Kiedyś na centralach telefonicznych był specjalny przycisk,
    "zamrażający" ścieżkę połączenia. Widziałem na krzyżowych i na
    Strowgerach. Sam takie coś miałem nawet na centrali wojskowej.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 43. Data: 2020-02-28 12:03:50
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    > Nie są dokładniejsze. Poza tym często wcale nie są użyteczne -- można
    > dzwonić oddalając się od miejsca, którego rzecz dotyczy. Ważne jest to,
    > co człowiek mówi. Bez zaufania do ludzi, takie numery alarmowe w ogóle
    > nie maja sensu.

    Myślę że to kwestia indywidualna. Jak człowiek podaje lokalizację, to
    operator powinien mu zaufać, ale jak nie jest w stanie podać, to powinien
    użyć geolokalizacji.

    A że działa to tak, jak działa, to inna sprawa.

  • 44. Data: 2020-02-28 12:14:44
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Queequeg napisał:

> [...]
    > konieczności (gdzie zwiększenie możliwości uratowania życia jest
    > ważniejsze od przepisów o prywatności, lokalizowaniu itd.).

    Jest to zupełnie niezależne od numerów alarmowych i ich centrum.
    Takie rzeczy może robić operator ściśle współpracując przy tym z
    policją. Centrum alarmowe 112 to teraz jest takie coś jak infolinia
    Netii czy Orange, podobni ludzie tam pracują.

    --
    Jarek

  • 45. Data: 2020-02-28 12:33:11
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Queequeg napisał:

    > Myślę że to kwestia indywidualna. Jak człowiek podaje lokalizację,
    > to operator powinien mu zaufać, ale jak nie jest w stanie podać,
    > to powinien użyć geolokalizacji.

    To są właśnie te mało istotne ze statystycznego punktu widzenia sytuacje.
    Człowiek dzwoni i podaje te informacje, które są w danym przypadku ważne.
    Współrzędne geograficzne rzadko są. PESEL ofiary wypadku też.

    > A że działa to tak, jak działa, to inna sprawa.

    Wiele żeczy inaczej miało działać w założeniach, a inaczej wygląda to
    w praktyce. Możliwość zestawienia połączenia bez karty SIM też miała
    służyć podniesieniu bezpieczeństwa, bo ktoś mógł przechodzić z tragarzami
    obok wypadku, ale z telefonu wypadła mu karta. Dzisiaj 99% takich połączeń
    to mogą być różni "spryciarze", którym się wydaje, że są nieuchwytni.
    A w logach od razu widćń, jaka karta była związana z tym IMEI chwilę
    przed i zaraz po tym połączeniu.

    --
    Jarek

  • 46. Data: 2020-02-29 11:34:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 28 Feb 2020 08:44:26 +0100, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Dokładnie tak -- to najszybszy sposób znalezienia celu. Tam zresztą
    > nie można się inaczej, trzeba jechać wkazaną ulicą, nie da się z boku.

    A ulice podales ? Dluga, krotka ?

    > Podobnie jest w większości wezwań do wypadków poza terenem zabudowanym.

    > Co znaczy "przypadki takie jak mój"? Że ktoś przez kwadrans wzywa
    > pomoc lekarską do nieprzytomnej osoby leżącej w miejscu publicznym,
    > a operator numeru 112 robi wszystko, by nie przekazać informacji
    > pogotowiu i nie wysłać karetki? Myślę, że tak -- dzisiaj to może
    > być dominujący sposób działania.

    Przeciez to prawo ustalone na podstawie amerykanskich i unijnych
    doswiadczen, a nie polskich.

    Moze po prostu coraz wiecej zgloszen jest takich, ze
    "gdzie jestem - pod Tesco. No jak gdzie - w Londynie".

    Albo "wypadek na drodze ... Wroclaw-Warszawa"
    Teraz ekspresowka, to nawet trudno powiedziec jakie miasto ostatnio
    mijalem. A slupek km pechowo o 500m .. tylko znow trzeba gdzies miec
    spisane gdzie te slupki stoja ...

    J.

  • 47. Data: 2020-02-29 12:12:45
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > A ulice podales ? Dluga, krotka ?

    Podałem. Jak już koleś się zapierał, że bez tego karetki nie będzie,
    to odczytałem z tablicy autobusu. Ale on dalej awanturował się o numer.

    > Przeciez to prawo ustalone na podstawie amerykanskich i unijnych
    > doswiadczen, a nie polskich.

    To jest bardzo fajna sprawa, taki jednolity numer alarmowy jak 112.
    Jak dajmy na to pęknie rura na ulicy, woda zacznie podmywać jezdnę,
    to można tam zadzwonić i zgłosić. Ja bym na przykład nie wiedział,
    jaki jest telefon do służby od rur. Ale ten numer nie jest *zamiast*,
    tylko obok innych numerów. Niemcy mają unijny 112, ale też 110 na
    policję -- i nie wyobrażaja sobie inaczej. Ci co u nas wprowadzają
    zmiany pochodzące z innych krajów, po prostu niczego nie rozumieją,
    nie wiedzą o co chodzi i po co to jest.

    > Moze po prostu coraz wiecej zgloszen jest takich, ze
    > "gdzie jestem - pod Tesco. No jak gdzie - w Londynie".

    Jaki z tego wniosek? Ze trzeba przez kwadrans dopytywać w kółko o
    adres sklepu? Błędny. Tu jest pole do działania dla inteligentnych
    ludzi potrafiących stworzyć system podpowiedzi dla słuchawkowego
    na infolinii. Po kilku pytaniach typu "linia autobusowa", "przystanek
    metra", charakterystyczne elementy panoramy, da się ustalić adres.
    W takim Londynie żyje mnóstwo ludzi kompletnie nie znających miasta.

    > Albo "wypadek na drodze ... Wroclaw-Warszawa"
    > Teraz ekspresowka, to nawet trudno powiedziec jakie miasto ostatnio
    > mijalem. A slupek km pechowo o 500m .. tylko znow trzeba gdzies miec
    > spisane gdzie te slupki stoja ...

    To moja wina, że nie wiem przy jakim słupku jestem? W razie potrzeby
    powiem co wiem -- ile czasu jadę, co ciekawiego widziałem z okna itp.
    Ale tu jest łatwiej -- w samochodzie zawsze jeżdżę z nawigacją, więc
    dużo moge opowiedzieć na temat okolicy.

    --
    Jarek

  • 48. Data: 2020-03-01 20:50:12
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Fri, 28 Feb 2020 00:04:47 -0800 (PST), w...@g...com
    wrote:

    >Straż Graniczna przede wszystkim. Poza tym ABW na ten przykład.
    Straż Ogniowa także.

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 49. Data: 2020-03-01 22:58:16
    Od: PiotRek <b...@g...pl>

    W dniu 2020-02-28 o 09:04, w...@g...com pisze:

    > Straż Graniczna przede wszystkim. Poza tym ABW na ten przykład.

    Nie jestem tego pewien. WST=47 to wskaźnik MSW (czy tam MSWiA) a nie
    zakres numeracyjny _Policji_. Nie samą Policją MSW(iA) żyje.

    Jak widzę, Policja ma przydzielone SP od 70 do 87 (z wyjątkiem 76 -
    ciekawe, dlaczego), czyli raptem 17% numeracji MSW.

    Ciekawe też, co to są owe "sieci wydzielone" 6x...

    --
    P.

  • 50. Data: 2020-03-02 09:43:19
    Od: w...@g...com

    W dniu niedziela, 1 marca 2020 23:00:02 UTC+1 użytkownik PiotRek napisał:

> [...]
    > ciekawe, dlaczego), czyli raptem 17% numeracji MSW.
    >
    > Ciekawe też, co to są owe "sieci wydzielone" 6x...

    Na skutek porządkowania numeracji, skoro "wymyślili" sobie plan numeracji zgodny z
    podziałem administracyjnym. Jakiś czas temu numeracja policyjna 76XXXXXX istniała,
    ale jednostkom ją posiadającym zmieniono ją na zgodną z województwem, w którym się
    znajdują.

    Np. Komenda w wielkopolskim Gostyniu swego czasu miała 7625XXX, obecnie na pewno ma
    jaiś "wielokopolski" 47 77XXXXXXX.

    Na jej stronie www nie ma jeszcze nowych numerów.