  • 1. Data: 2019-08-20 16:28:13
    Temat: AD7616 - SE czy DIFF wejscie
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapeel_@xx>

    Witam,

    Czy z dokumentacji do AD7616 analoga jest ktoś w stanie stwierdzić czy
    wejścia tego ADC są single ended czy może jednak differential ?

    W tekście w jednym miejscu jest że single ended, a wszystkie schematy
    mają wzmacniacz różnicowy na wejściu.

    Pewnie czegoś nie rozumiem. Byłby ktoś mądrzejszy łaskaw wyjaśnić ?

    Interesuje mnie dopuszczalne napięcie wspólne na wejściu ADC.

    Pozdrawiam

    Adam Górski

  • 2. Data: 2019-08-21 10:21:43
    Temat: Re: AD7616 - SE czy DIFF wejscie
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2019-08-20 o 16:28, Adam Górski pisze:

    > Interesuje mnie dopuszczalne napięcie wspólne na wejściu ADC.

    Wstępna informacja z pierwszej strony:
    The input clamp protection circuitry tolerates voltages up to
    ?21 V.

    Dalej nie czytałem.

    Z tego by wynikało, że dopuszczalne wspólne będzie zależało od wybranego
    zakresu pomiaru (zapewne jakoś się wybiera).
    Dla ?10V wspólne byłoby ?16V.
    P.G.

  • 3. Data: 2019-08-21 12:11:30
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapeel_@xx>

> [...]
    >
    > Z tego by wynikało, że dopuszczalne wspólne będzie zależało od wybranego
    > zakresu pomiaru (zapewne jakoś się wybiera).

    Każde wejście ma swoją masę wyglądającą jak wejście różnicowe.
    Każde wejście analogowe ADC oznaczone AI akceptuje sygnały do poziomu
    clampa czyli te +/-21V.
    Tylko że masa jest oznaczona jako AI GND i z tekstu wynika że wejście
    jeset single ended.

    Słowa nie ma na temat CMRR.

    Akurat mam na każdym wejściu inny potencjał masy i nigdzie nie mogę
    znaleźć czy może tak być dla tego układu.
    Wolałbym nie zgadywać.

    Pozdrawiam

    Adam Górski

  • 4. Data: 2019-08-22 10:53:26
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2019-08-21 o 12:11, Adam Górski pisze:
> [...]
    > clampa czyli te +/-21V.
    > Tylko że masa jest oznaczona jako AI GND i z tekstu wynika że wejście

    Wydaje mi się, że intencją projektantów scalaka było aby te AI GND były
    generalnie na poziomie GND (plus/minus jakieś spadki na GND, aby poziom
    odniesienia był z okolic sygnału pomiarowego).

    Może to jest typowy problem pomiarowy i do tego jest ten scalak.
    Może do pomiarów bardziej różnicowych mają jakieś inne w ofercie.

    Nie mam praktycznej wiedzy o ADC.
    P.G.

  • 5. Data: 2019-08-22 13:53:19
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapeel_@xx>

> [...]
    >
    > Może to jest typowy problem pomiarowy i do tego jest ten scalak.
    > Może do pomiarów bardziej różnicowych mają jakieś inne w ofercie.

    Napisałem do supportu. Zobaczę co oni na to powiedzą.

    Pozdrawiam

    Adam Górski