  • 1. Data: 2017-08-13 11:33:46
    Temat: AMD na topie w rankingu?
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    Nie mogę uwierzyć, procesor AMD jest na topie w passmarku (w
    przetwarzaniu wielowątkowym).

    https://www.cpubenchmark.net/high_end_cpus.html

    Naprawdę jest lepszy (i tańszy) od wszystkich inteli?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2017-08-13 12:08:48
    Temat: Re: AMD na topie w rankingu?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 8/13/2017 11:33 AM, M.M. wrote:
    > Nie mogę uwierzyć, procesor AMD jest na topie w passmarku (w
    > przetwarzaniu wielowątkowym).
    > https://www.cpubenchmark.net/high_end_cpus.html
    > Naprawdę jest lepszy (i tańszy) od wszystkich inteli?

    Na to wygląda. Intel przespał pare lat i nagle dostał po dupie. Król
    jest nagi. Tak się kończy każdy monopol.

    Problem w tym że software nie daje rady wykorzystać tego potencjału.

  • 3. Data: 2017-08-13 12:10:45
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Sunday, August 13, 2017 at 12:08:50 PM UTC+2, Sebastian Biały wrote:

    > Problem w tym że software nie daje rady wykorzystać tego potencjału.
    Rozwiniesz?

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2017-08-13 14:02:25
    Od: w systemie siła 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    aha aha aha aha aha

    właśnie liderzy popis/eu ogłosili, że ten sukces procesorów amd to
    dzięki ich ciężkiej pracy...

    dla tych co mają słabą pamięć przypomnę, że dwa tygodnie temu liderzy
    popis/eu ogłosili, że ten sukces procesorów intel to dzięki ich ciężkiej
    pracy...

    aha aha aha aha aha

  • 5. Data: 2017-08-13 15:07:33
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Sun, 13 Aug 2017 02:33:46 -0700 (PDT), "M.M." <m...@g...com>
    wrote:
    > Naprawdę jest lepszy (i tańszy) od wszystkich inteli?

    Włącznie z I9?

  • 6. Data: 2017-08-13 15:51:47
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Sunday, August 13, 2017 at 3:08:29 PM UTC+2, slawek wrote:

    > Włącznie z I9?

    Z tego co widzę, w passmarku mają tylko jedną próbkę danych dla tego
    procesora amd. Więc procesor może być dużo lepszy, albo dużo gorszy,
    pomiar mógł być obarczony błędem. Jednak jeśli nie jest obarczony, to
    jest mocniejszy od Intel(R) Core(TM) i9-7900X CPU @ 3.30GHz, minimalnie
    droższy i ciut więcej energii elektrycznej pobiera. Natomiast względem
    Intel Xeon E5-2679 v4 @ 2.50GHz jest i masakrycznie tańszy i dużo
    energii mniej pobiera i jest trochę wydajniejszy. Za to AMD
    Ryzen Threadripper 1950X w przetwarzaniu jednowątkowym jest minimalnie
    gorszy od najlepszych procków Intela, rzędu pół procenta.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2017-08-13 18:22:12
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 8/13/2017 12:10 PM, M.M. wrote:
    > Rozwiniesz?

    Mam kilka programów które coś liczą, ale tylko na *arbitralnej* liczbie
    rdzeni, np. 4. Dotyczy to wielu przykładow od gier, przez dekodery wideo
    na piedołowatch aplikacyjkach kończąć. Nie jestesmy gotowi na rośnięcie
    mocy obliczeniowej w poprzek ponieważ wielu dalej uważa że watki to zło.

  • 8. Data: 2017-08-13 19:05:20
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Sunday, August 13, 2017 at 6:22:13 PM UTC+2, Sebastian Biały wrote:

> [...]
    > na piedołowatch aplikacyjkach kończąć. Nie jestesmy gotowi na rośnięcie
    > mocy obliczeniowej w poprzek ponieważ wielu dalej uważa że watki to zło.

    Rozumiem. W tym aspekcie całkowicie się zgadzam. Zresztą w innych aspektach
    też. Np. w nowym procesorze wchodzi nowy zestaw instrukcji, a w innych
    procesorach niekoniecznie. Trzeba optymalizować na każdy procesor
    osobno i rozprowadzać 20 wersji programu? Moja najlepsza wersja szachów
    skompilowana na konkretny procesor, często na innych komputerach
    nie działa z tego powodu. Rozwiązaniem jest dystrybuowanie kodu
    pośredniego i kompilacja/optymalizacja na komputerze docelowym, ale
    takich narzędzi do C++ chyba nie ma, a poza tym udostępnia się bardziej
    czytelny kod.

    Do tego wszystkiego dochodzi problem, że nie wszystko da się łatwo
    zrównoleglać.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2017-08-13 19:46:50
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Sun, 13 Aug 2017 18:22:12 +0200, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Mam kilka programów które coś liczą,
    > ale tylko na *arbitralnej* liczbie rdzeni, np. 4.

    Dlatego niegłupio jest używać Matlaba. Najnowsze wersje potrafią użyć
    CUDA itp. Czyli jakiś tam program, napisany teraz, puszczony za parę
    lat... może użyć rdzeni/architektury/czegoś... o czym dziś nawet nie
    wiesz czy będzie.

    Niegłupio jest też z C#/Javą. Bo np. GC, GUI i coś tam może być
    wypchnięte do innych wątków. W C jest OMP, proste i w miarę fajne.

    No i niedocenia się SIMD. To nawet (w obliczeniach) lepsze niż wątki.

  • 10. Data: 2017-08-13 20:44:00
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Sun, 13 Aug 2017 10:05:20 -0700 (PDT), "M.M." <m...@g...com>
    wrote:
    > też. Np. w nowym procesorze wchodzi nowy zestaw instrukcji, a w
    innych
    > Trzeba optymalizować na każdy procesor osobno
    > i rozprowadzać 20 wersji programu?

    Jeżeli zrobić małą biblioteczkę robiącą zasadnicze rzeczy, to
    wystarczy aby miała ona 20 różnych wariantów dla każdego. Tyle że to
    może być np. 1% w LOC. Czyli program ma 20000 LOC, a biblioteczka ma
    200 LOC razy 20, czyli 4000. Te warianty /powinny/ być dość podobne
    do siebie, więc pewnie da się je copy-paste i potem "tuning" pod
    konkretne CPU. Wstawki w Asemblerze itp.

    Oczywiście że trochę roboty. Ale w granicach ludzkiej możliwości.