  • 1. Data: 2016-09-30 17:35:34
    Temat: AMOLED czy IPS TFT, co lepsze?
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    Chcę kupić telefon, jaki lepszy wyświetlacz:
    - IPS TFT obecny w przeważającej części smartfonów na obecnym
    rynku, czy
    - Super AMOLED (chyba tylko w Samsung'ach?)?

    Już wiem, że AMOLED ma takie przewagi:
    wyraziste kolory,
    jeżeli czarny kolor przeważa na ekranie wówczas oszczędza energię
    (zapalają się tylko te piksele co trzeba)

    Ale facet mi powiedział że ponoć AMOLED widać słabiej w jasnym
    słońcu, niż IPS, prawda to?

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/

  • 2. Data: 2016-09-30 18:18:04
    Temat: Re: AMOLED czy IPS TFT, co lepsze?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Yerine Ictimai" napisał w wiadomości grup
    >Już wiem, że AMOLED ma takie przewagi:
    >wyraziste kolory,

    No, mozna by z tym polemizowac ... po ochlonieciu z pierwszego
    wrazenia.

    >jeżeli czarny kolor przeważa na ekranie wówczas oszczędza energię
    > (zapalają się tylko te piksele co trzeba)

    Za to jak nie jest czarno ... gorace te Samsungi, gorace.
    Ale nie wiem - driver do ekranu, czy procesor graficzny ...

    Co ciekawe, bo przeciez swiatlo w LCD tez z LED pochodzi ... ale nie
    AMO :-)

    >Ale facet mi powiedział że ponoć AMOLED widać słabiej w jasnym
    > słońcu, niż IPS, prawda to?

    Raczej nie.
    Owszem, byly kiedys wyswietlacze LCD transflectiv, ale od dawna nikt
    ich do telefonow nie wsadza.

    J.

  • 3. Data: 2016-10-01 01:00:34
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> Wrote in message:
    > Co ciekawe, bo przeciez swiatlo w LCD tez z LED pochodzi ... ale nie
    > AMO :-)

    A, jeszcze podobno AMOLEDowe wyświetlacze szybko się zużywają,
    znaczy ich jakość szybko maleje, pewnie od tego wygrzewania
    pikseli, ale czy to prawda w dalszym ciągu?

    > Owszem, byly kiedys wyswietlacze LCD transflectiv, ale od dawna nikt
    > ich do telefonow nie wsadza.

    Ale to takie że powiedzmy światło z jasnego słońca odbija się od
    lustra za matrycą zastępując tak sztuczne podświetkeanie

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/

  • 4. Data: 2016-10-01 10:59:24
    Od: atm <...@v...pl>

    On 01.10.2016 01:00, Yerine Ictimai wrote:

    > A, jeszcze podobno AMOLEDowe wyświetlacze szybko się zużywają,
    > znaczy ich jakość szybko maleje, pewnie od tego wygrzewania
    > pikseli, ale czy to prawda w dalszym ciągu?

    Jak dla mnie problem nie istnieje. W rodzinie wciaz dziala SGS2 i nie
    widac zadnych oznak zuzycia ekranu. Teraz mam SGS5 i tez jest ok.
    Moze jesli ktos sobie zrobi z telefonu foto ramke....

    > Ale to takie że powiedzmy światło z jasnego słońca odbija się od
    > lustra za matrycą zastępując tak sztuczne podświetkeanie

    Jasnosc ekranu wyrazana jest chyba w nitach. Poszukaj zestawien.
    Poza tym przejdz sie do MM i bezposrednio porownaj ekrany.
    Na YT powienienes znalezc porownaie w sloncu roznych matryc ale poszukaj
    czegos wspolczesnego.

    Osobiscie bardzo sobie cenie obraz z SAMOLEDow. Wreszcie mozna zapomniec
    o lepszej lub gorszej polaryzacji, zwiazanymi z tym kątami widzenia.
    Czarna czern rowniez jest ogromnym atutem.

  • 5. Data: 2016-10-01 11:56:24
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    atm <...@v...pl> Wrote in message:
    > Osobiscie bardzo sobie cenie obraz z SAMOLEDow.

    Ale co z tymi kolorami że niby wyrazistrzymi? Rzeczywiście ekran w
    Samsungach wygląda imponująco, ale to na pierwszy rzut oka,

    ponieważ czy po paru tygodniach używania, czy ta wyrazistość
    po prostu nie MĘCZY,
    jak nieraz już wielu z nas zapewne miało takie doświadczenia z
    PODBIJANIEM jakości ekranu/kolorów/kontrastu itp?

    > Wreszcie mozna zapomniec
    > o lepszej lub gorszej polaryzacji

    Hę? Mógłbyś rozwinąć?

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/

  • 6. Data: 2016-10-01 12:24:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 1 Oct 2016 01:00:34 +0200 (CEST), Yerine Ictimai napisał(a):

    > A, jeszcze podobno AMOLEDowe wyświetlacze szybko się zużywają,
    > znaczy ich jakość szybko maleje, pewnie od tego wygrzewania
    > pikseli, ale czy to prawda w dalszym ciągu?

    Juz w przypadku S4 nie ... ale tez telefon nie telewizor, ekran nie
    swieci 12h dziennie.

    > Ale to takie że powiedzmy światło z jasnego słońca odbija się od
    > lustra za matrycą zastępując tak sztuczne podświetkeanie

    Przeciez telefonow z LCD pelno - spojrz na wlasny, albo przypomnij
    sobie jak wygladaja w sloncu.
    Ciemnosc widze, ciemnosc.
    Tzn mowimy o wyswietlaczu kolorowym i nie starej nokii.

    J.

  • 7. Data: 2016-10-01 12:31:40
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    > Przeciez telefonow z LCD pelno - spojrz na wlasny, albo przypomnij
    > sobie jak wygladaja w sloncu.
    > Ciemnosc widze, ciemnosc.
    > Tzn mowimy o wyswietlaczu kolorowym i nie starej nokii.

    Właśnie mam laptopa x20, też Samsung ;) sprzed dekady ale trzymam
    go właśnie z tego powodu że matryca którą posiada na tę
    "magiczną" własność że w jasnym świetle otoczenia widać... JASNO
    i wyraźnie.
    Jakoś się w lustrze pod matrycą podbija światło z zewnątrz.

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/

  • 8. Data: 2016-10-01 12:45:18
    Od: atm <...@v...pl>

> [...]
    > i wyraźnie.
    > Jakoś się w lustrze pod matrycą podbija światło z zewnątrz.

    Pewnie cos na zasadzie transflective, bylo kiedys w Nokiach teraz jest w
    Garminach ale cena za to jest chyba przecietna jakosc obrazu bo
    widocznosc w sloncu to nie wszystko.

  • 9. Data: 2016-10-01 12:49:16
    Od: atm <...@v...pl>

    On 01.10.2016 11:56, Yerine Ictimai wrote:

> [...]
    > jak nieraz już wielu z nas zapewne miało takie doświadczenia z
    > PODBIJANIEM jakości ekranu/kolorów/kontrastu itp?

    Daj spokoj - ksiazki czyta sie bez problemu w calkowitej ciemnosci bo
    ekran moocno obniza jasnosc. Tapete wymieniasz na mniej zarowiasta niz
    ta ktora oferuje Samsung na dziendobry i jest ok.
    Po prostu osobiscie przetestuj czy Ci to odpowiada.

    > Hę? Mógłbyś rozwinąć?

    Penie temat kątów widzenia jest Ci znany z osobistego doswiadczenia?
    Swego czasu seria Z Sony cierpiala na male kąty. Wiele tanszych
    telefonow ma z tym problem, w drozszych nieco blakna kolory pod wiekszym
    katem. SAMOLEDy nie maja tego problemu.

  • 10. Data: 2016-10-01 13:04:45
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    atm <...@v...pl> Wrote in message:
> [...]
    > Swego czasu seria Z Sony cierpiala na male kąty. Wiele tanszych
    > telefonow ma z tym problem, w drozszych nieco blakna kolory pod wiekszym

    Jasne tylko czy kąty widzenia to rzeczywiście priorytet w takim
    czymś jak telefon, rzeczywiście chcesz aby ludzie Ci patrzyli z
    boku o czym piszesz na Facebooku?

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/