  • 1. Data: 2018-03-18 14:21:33
    Temat: ASB 722.6 stuki ze skrzyni przy puszczaniu gazu
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    Witam,
    Samochód MB Vito, 120CDI, automat 722.6
    Podczas puszczania gazu z okolic 1800obr/min pojawiają się stuki jakby
    ze skrzyni biegów (jak mocniej docisnę gaz i puszczę to nie ma żadnego
    stuknięcia). W zasadzie wczoraj odkryłem że przy 1800obr jest pojedyncze
    stuknięcie (jakby np. plastikowa klapka uderzyła o obudowę), a przy
    nieznanych mi obrotach (ale zawsze przy odpuszczeniu do końca gazu) jest
    kilka stuknięć pod rząd.
    Niebawem mam zamiar wymienić olej w skrzyni, może warto na coś zwrócić
    uwagę?
    Auto oglądane od spodu i nie widać żadnych luźnych elementów które
    mogłyby powodować stukanie, w aucie słyszę ten stuk dokładnie na środku
    pod centralnym panelem - czyli w miejscu gdzie jest skrzynia

    Łukasz

  • 2. Data: 2018-03-18 14:58:05
    Temat: Re: ASB 722.6 stuki ze skrzyni przy puszczaniu gazu
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 18.03.2018 o 13:21, ddddddddddddd pisze:
> [...]
    > mogłyby powodować stukanie, w aucie słyszę ten stuk dokładnie na środku
    > pod centralnym panelem - czyli w miejscu gdzie jest skrzynia

    tutaj: http://www.jeepnieci.pl/dokumenty/wg_olej_crd.pdf wyczytałem:

    "(...)Objawy zbyt niskiego poziomu oleju:
    Przy zbyt niskim poziomie oleju pompa zasysa powietrze, co bardzo
    wyraźnie słychać. (...)

    nie napisali w jaki sposób słychać - czy właśnie to zasysanie powietrza
    odbywa się przez jakąś membranę i ją słyszę?
    Olej w tej skrzyni bedę wymieniał pierwszy raz i nie sprawdzałem
    wcześniej jego poziomu

    Łukasz

  • 3. Data: 2018-03-18 17:40:35
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-03-18 o 14:21, ddddddddddddd pisze:

> [...]
    > kilka stuknięć pod rząd.
    > Niebawem mam zamiar wymienić olej w skrzyni, może warto na coś zwrócić

    Zgaduję - rozpada się koło dwumasowe?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 4. Data: 2018-03-18 18:00:53
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 18.03.2018 o 16:40, Marek S pisze:

    > Zgaduję - rozpada się koło dwumasowe?

    każda podpowiedź cenna - jak to zidentyfikować na 100%? Nawet nie wiem
    czy mam dwumasę...

    p.s. na postoju (skrzynia na P lub N) dźwięków żadnych nie ma

    Łukasz

  • 5. Data: 2018-03-18 20:04:37
    Od: "Jarek" <jarek@pl>

    > Zgaduję - rozpada się koło dwumasowe?

    Przy ASB?

  • 6. Data: 2018-03-19 13:57:41
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 18.03.2018 o 19:04, Jarek pisze:

    > Przy ASB?

    jeszcze jakieś pomysły?
    Coś wewnątrz samej skrzyni może wydawać takie dźwięki (lub gdzieś na
    połączeniu skrzyni i silnika?) oglądałem wał napędowy (RWD), ma
    delikatny luz, ale gdzieś w połowie auta, a dźwięk dobiega ewidentnie z
    przodu "gdzieś spod radia"...

    Łukasz