  • 1. Data: 2013-02-22 00:35:17
    Temat: ASROCK Z77 Exterme4 i5 3570K i brak VGA
    Od: KRR <k...@g...com>

    Witam

    Mam problem z którym nie mogę sobie poradzić.

    Od trzech tygodni jestem posiadaczem płyty ASROCK Z77 Exterme4 i
    procesora i5 3570K

    i nie mogę uruchomić zintegrowanej kary graficznej. (na zewnętrznej
    działa bezproblemowo)

    Co ciekawe na początku system zainstalowałem na tej zintegrowanej karcie
    i działało. W sumie nie mi ta integra potrzebna używam zewnętrznej
    (Radeon 7770), chciałem sobie protestować wszystkie bajery związane ze
    wspomaganiem zewnętrznej grafiki (Virtual Vsync), a niestety Intel HD
    nie da się włączyć.

    Problem ze zintegrowaną grafiką zaczął się gdy kupiłem dysk SSD i
    zainstalowałem na nim świeży Win7 64Bit (ale raczej SSD nie ma nic do
    zintegrowanej VGA), przy okazji zaktualizowałem UEFI do najowszej wersji
    (2,8)

    Na starej instalacji z HDD też zintegrowana grafika przestała być
    widoczna (z menadżera urządzeń)

    Uruchamiając na zintegrowanej efekt jest taki, że
    na wyświetlaczu pokazuje D6 error "No Console Output Devices are Found"
    i 5x beep z głośniczka

    Najprostsze rozwiązanie to włączyć zintegrowaną grafikę w UEFI, ale tu
    ciekawostka, nie ma żadnych opcji dotyczących włączenia i ustawień
    zintegrowanej grafiki (przedtem były i zniknęły ?)

    Pomyślałem,że ten nowy bios jest jakiś walnięty, i spróbowałem na
    starszych wersjach, powtórzyłem to kilka razy nawet na jakiś zupełnie
    starych wersjach no i cały czas to samo.

    Oczywiście próbowałem próbowałem z wymontowaną jak i zamontowaną
    zewnętrzną grafiką. Z jednym i dwoma monitorami podłączonymi pod
    wszystkie możliwe wyjścia.
    Bios na wszystkich wersjach był resetowany dziesiątki razy

    Nie wiem co mam jeszcze zrobić, nie chce mi się wierzyć aby płyta była
    uszkodzona, przypadku uszkodzenia CPU raczej nie ruszyło by to wcale.
    Poza tym defektem zestaw działa rewelacyjnie.

    Spotkał się ktoś z czymś takim ?
    Jakieś pomysły ?

    Z góry dzięki

  • 2. Data: 2013-02-22 16:13:32
    Temat: Re: ASROCK Z77 Exterme4 i5 3570K i brak VGA
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "KRR" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    > Jakieś pomysły ?

    Sprawdź 8-pinowe złącze zasilające na płycie głównej.

  • 3. Data: 2013-02-22 20:01:12
    Od: KRR <k...@g...com>

    W dniu 2013-02-22 16:13, nom pisze:

    > Użytkownik "KRR" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    >>

    > Sprawdź 8-pinowe złącze zasilające na płycie głównej.

    Sprawdzone, nawet zasilacz zmieniłem na mocniejszy
    Nic to nie dało

  • 4. Data: 2013-02-23 00:56:39
    Od: Filip <f...@f...pl>

    On 22-02-2013 20:01, KRR wrote:

    >Sprawdzone, nawet zasilacz zmieniłem na mocniejszy
    >Nic to nie dało

    Na zagranicznych forach piszą też o tym i nie ma fixa - nikt nie znalazł.

    -----------------------------------
    Twoje źródło informacji na temat serii Grand Theft Auto! http://swiatgta.pl

    Filip454 = Filip dla nieuświadomionych

  • 5. Data: 2013-02-23 03:37:19
    Od: Jaskiniowiec <jaskinia@jurajska>

    W dniu 22.02.2013 o 00:35 KRR <k...@g...com> pisze:

> [...]
    > procesora i5 3570K
    >
    > i nie mogę uruchomić zintegrowanej kary graficznej. (na zewnętrznej

    Warto zdjac procek i sprawdzic, czy pin sie gdzies nie zagial. Ja u siebie
    mialem tak, ze nie byl widoczny trzeci bank pamieci. Zaklinalem
    rzeczywistosc i juz mialem oddac plyte + procek do serwisu, po czy gdy
    zdjalem procek, okazalo sie, ze dwa piny byly lekko odgiete (zadarly sie
    podczas zakladania). Po wyprostowaniu wszystko zaczelo dzialac jak nalezy.
    --
    Władza wie co mówi. Jak mówi że zabierze, to zabierze. A jak mówi że da,
    to mówi.

  • 6. Data: 2013-02-23 16:03:11
    Od: KRR <k...@g...com>

    W dniu 2013-02-23 03:37, Jaskiniowiec pisze:

> [...]
    > podczas zakladania). Po wyprostowaniu wszystko zaczelo dzialac jak nalezy.

    Trochę nieręcznie mi to sprawdzić, ale na pewno nie jest to przyczyna.
    Jak pisałem na początku tematu zintegrowana grafika działała przez
    pierwsze dwa tygodnie. Od czasu zmontowania procesor nie był wyjmowany z
    płyty.

  • 7. Data: 2013-02-23 18:37:10
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Jaskiniowiec pisze tak:

    > Warto zdjac procek i sprawdzic, czy pin sie gdzies nie zagial.

    Mnie to też przyszło do głowy ale odrzuciłem jako mało prawdopodobne.
    No i ściąganie radiatora ble.

    Ciekawe czy pomogłoby update ustawień przez włożenie np procka bez
    grafiki lub procka z innym typem grafiki. Albo tylko sam fakt
    odłączenia procka od płyty na chwile.

    Wygląda jakby coś się dowiedziało aha jest zewnetrzna grafika,
    wyłączamy wewn i zatrzasnęło w tym stanie.

    Może wyjęcie baterii jest tu kluczem do sukcesu?

    --
    Piter

  • 8. Data: 2013-02-23 20:45:20
    Od: KRR <k...@g...com>

    W dniu 2013-02-23 18:37, PiteR pisze:

> [...]
    > wyłączamy wewn i zatrzasnęło w tym stanie.
    >
    > Może wyjęcie baterii jest tu kluczem do sukcesu?

    Wyjęcie baterii nic nie dało.

    Po weekendzie wymontuję procesor choć nie wierzę, że to coś da.

    Nie mam dostępu do innych procesorów na to złącze więc nie sprawdzę