  • 1. Data: 2017-03-28 05:16:28
    Temat: ASUS P9X79 [cross]
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    Stareńka płyta, ale dobrze chodziła i reszta gratów na niej tez się
    dobrze sprawowała. Padła chyba śmiertelnie dziś. Zanim zadam moje główne
    pytanie może spytam o co innego.

    Komp stał nietykany, ale włączony przez tydzień. Dzisiaj przyszedłem i
    oba monitory były czarne, "saving energy mode". Po restarcie pokazał się
    błąd, że należy płycie wrzucić P9X79.ROM co tez zrobiłem, za pomocą
    asusowego biosflashback. Z zachowania płyty i usb driveu wyglądało, że
    nadpisał firmware, ale przy kolejnej probie bootu znowu czarne ekrany.
    Rozmowa z pomocą techniczną asusa została skonkludowana tym, że płyta
    jest trafiona. a może nie? może ktoś ma doświadczenie, albo jakąś
    wskazówkę, jak można zreanimować tak zbrickowaną płytę?

    Moje główne pytanie.
    jeśli nie da się tej płyty zmartwychwstać, to jaka płytę z gniazdem
    warto 2011 kupić? Nie chcę wymieniać procesora ani pamięci. Asus
    oferował wtedy w tej linii płyty PRO, LE, WS, DELUXE. Czy system W10x64
    wstanie na innej płycie?

    Z góry dzięki za odpowiedź. <rs>

  • 2. Data: 2017-03-29 18:36:08
    Temat: Re: ASUS P9X79 [cross]
    Od: Doxent <d...@g...pl>

> [...]
    > warto 2011 kupić? Nie chcę wymieniać procesora ani pamięci. Asus
    > oferował wtedy w tej linii płyty PRO, LE, WS, DELUXE. Czy system W10x64

    Mi to wygląda na zwalony RAM w pierwszej kolejności. Niektóre płyty
    wtedy wywalają, że im się bios nie podoba. Nadpisując tylko pogarszamy
    sytuację.
    Spróbuj odpalić na innej kości ewentualnie wyjm wszystkie i odpalaj po
    kolei na każdej z osobna gdyż najczęściej pada tylko jedna z zestawu.
    Jeżeli płyta wstanie powinna pozwolić na awaryjne wgranie biosu z pen-a
    lub cd.

  • 3. Data: 2017-03-30 17:49:26
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 3/29/2017 12:36 PM, Doxent wrote:

> [...]
    > kolei na każdej z osobna gdyż najczęściej pada tylko jedna z zestawu.
    > Jeżeli płyta wstanie powinna pozwolić na awaryjne wgranie biosu z pen-a

    dzieki za odpowiedz. BIOS byl flashowany bez pamieci, procesora i kart
    rozszerzen. plyta nie wstawala rowniez w zadnej konfiguracji obecnosci
    powyzszych klockow. <rs>

  • 4. Data: 2017-04-05 05:18:46
    Temat: ASUS P9X79 PRO ale ogolnie o plytach / bylo ASUS P9X79 [cross]
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 3/27/2017 11:16 PM, rs wrote:

    Płyty jak w temacie (ale czytałem o takich samych przypadłościach
    dotyczących innych płyn, więc to problem raczej uniwersalny). Po
    włączeniu płyty się uruchamiają. Sprawdzają co tam sobie maja sprawdzić.
    LEDami mrugają. Potem obracają wiatrakami przez dwie/trzy sekundy.
    Zatrzymują je. Znowu kręcą i tak w kółko. Rozmawiałem z pomocą od ASUSA,
    ale koleżka tego dnia był jakiś lebiega i od razu mi próbował wcisnąć
    serwisowanie płyty za odplata, bo twierdził, że jest spaprana.
    Do płyt były podłączone jedynie CPU i zasilacz. Kilkakrotne flashowanie
    biosu przebiegało bez żadnych problemów. Oczywiście można winić CPU albo
    zasilacz, ale niby dlaczego? Zasilacz całkiem przyzwoity. Niestety nie
    mam pod ręką innych żeby sprawdzić.

    Ma ktoś jakiś pomysł co zacz? Co można sprawdzić? Jakiś urok odczynić,
    czy jak?

    Z góry dzięki. <rs>