  • 1. Data: 2011-11-15 11:25:08
    Temat: AVR, pierwsze kroki, EvB 4.3v4
    Od: Krzysiek <a...@a...pl>

    Czy gotowy zestaw startowy do programowania AVRów EvB 4.3v4 będzie ok na
    początek?

  • 2. Data: 2011-11-15 15:18:15
    Temat: Re: AVR, pierwsze kroki, EvB 4.3v4
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Czy gotowy zestaw startowy do programowania AVRów EvB 4.3v4 będzie ok na
    > początek?

    Tak będzie, tylko zalecam zakup z prockiem MEGA644 i zapasem przewodów
    połączeniowych. Te ostatnie można zakupić w rozsądnej cenie na allegro.

  • 3. Data: 2011-11-16 07:10:59
    Od: Krzysiek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-11-15 16:18, Marcin Wasilewski pisze:
    > Użytkownik "Krzysiek" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Tak będzie, tylko zalecam zakup z prockiem MEGA644 i zapasem przewodów
    > połączeniowych. Te ostatnie można zakupić w rozsądnej cenie na allegro.

    Możesz trochę rozwinąć? Myślałem że w zupełności wystarczy mi atmega32.
    Porównanie można zobaczyć tu:
    http://www.zestawyuruchomieniowe.pl/product.php?id_p
    roduct=20.

    Ale czego w praktyce nie będę mógł zrobić wybierając tą słabszą?

  • 4. Data: 2011-11-16 11:55:55
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

> [...]

    roduct=20.
    > Ale czego w praktyce nie będę mógł zrobić wybierając tą słabszą?

    W zasadzie różnice są następujące:

    2x więcej sramu i flasha zawsze się przydaje. Poza tym główna różnica polega
    na tym, że procki 164, 324, 644, 1284, czy 1280, 2560 to nowszy wypust
    atmela i ma kilka rzeczy, których starsze procki nie mają. Np. rozbudowaną
    funkcjonalność liczników (a co za tym idzie trochę inna ich obsługa - jeden
    rejestr został podzielony na dwa oddzielne), możliwość wykorzystywania PCINT
    (możliwość wygenerowania przerwania po zmianie poziomu na dowolnym pinie
    I/O) co się szalenie często przydaje, dodatkowy USART i pewnie jeszcze kilka
    rzeczy o których akurat zapomniałem.

    W praktyce warto się zastanowić, czy nie zainwestować w nową linię procków,
    a nie używać czegoś co powoli będzie znikać z rynku. Różnice te nie są duże,
    ale nie jest też tak, że źródło napisane dla ATMEGA 16/32 ruszy Ci bez
    żadnych poprawek na ATMEGA644.

    Decyzja należy do ciebie w ostateczności procek fortuny nie kosztuje, więc
    możesz kupić ATMEGA16, czy ATMEGA32 i jak cię przypili np. konieczność
    skorzystania z PCInt to sam sobie go zmnienisz na 644 (wystarczy wgrać
    bootloader, który jest dostępny na stronie producenta płytki (gdzieś na
    forum). Wszystko zależy od tego, czy to chwilowy kaprys (bo np. musisz
    zaliczyć mikrokontrolery na uczelni), czy też chcesz się tym pobawić na
    poważnie. W tym drugim przypadku polecam jednak nabyć 644.

  • 5. Data: 2011-11-16 12:33:55
    Od: Krzysiek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-11-16 12:55, Marcin Wasilewski pisze:

> [...]
    > kaprys (bo np. musisz zaliczyć mikrokontrolery na uczelni), czy też
    > chcesz się tym pobawić na poważnie. W tym drugim przypadku polecam

    Dzięki za informacje! Jest to chwilowy kaprys, ale nie na żadne
    zaliczenie. Raczej jako hobby które chciałbym rozwijać i wykonać do domu
    kilka użytecznych sterowników.

  • 6. Data: 2011-11-16 17:02:53
    Od: "Andrzej" <d...@o...pl>

    > Dzięki za informacje! Jest to chwilowy kaprys, ale nie na żadne
    > zaliczenie. Raczej jako hobby które chciałbym rozwijać i wykonać do domu
    > kilka użytecznych sterowników.

    Jak ma być kilka różnych sterowników to może lepiej płytka, która
    umożliwiałaby pracę z róznymi procesorami (kilka podstawek, lub
    przejściówki)

  • 7. Data: 2011-11-16 17:26:20
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Andrzej" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > Jak ma być kilka różnych sterowników to może lepiej płytka, która
    > umożliwiałaby pracę z róznymi procesorami (kilka podstawek, lub

    Niby po co? Nabierze trochę doświadczenia, zacznie się bawić w projektowanie
    PCB to sam sobie zrobi taką przejściówkę. A poza tym płytka EvB jest bardzo
    fajnie wyposażona.sam od niej zaczynałem i sobie chwalę.

  • 8. Data: 2011-11-17 07:21:26
    Od: "Andrzej" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > PCB to sam sobie zrobi taką przejściówkę. A poza tym płytka EvB jest bardzo
    > fajnie wyposażona.sam od niej zaczynałem i sobie chwalę.

    DGCC