  • 1. Data: 2018-09-27 11:36:52
    Temat: Abonament na wyposażenie samochodu
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    https://spidersweb.pl/autoblog/mercedes-oplaty-za-wy
    posazenie-abonament/

    Pokrótce: producentom samochodów żal tyłek ściska,
    że za samochód płaci się raz, a np. w przypadku softu
    bardzo popularny jest model abonamentowy.

    Więc sondują grunt, czy klienci łyknęliby abonament
    za wyposażenie dodatkowe. Nie chodzi tylko o usługi
    typu assistance czy mapy, lecz o możliwość korzystania
    z takich rzeczy jak podgrzewane siedzenia:

    'Asked whether pay-as-you-go subscriptions for in-car
    features would be limited to software-based services
    such as Spotify music streaming or whether it might
    include physical elements of the car such as heated seats,
    Ehmann told reporters "I would say that it could be both".'

    https://www.drive.com.au/motor-news/mercedes-benz-to
    -charge-for-in-car-services-119592

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 2. Data: 2018-09-27 11:52:22
    Temat: Re: Abonament na wyposażenie samochodu
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2018-09-27 11:36, Dominik Ałaszewski wrote:

> [...]
    > include physical elements of the car such as heated seats,
    > Ehmann told reporters "I would say that it could be both".'

    Prosze pana, ja tutaj nic nie poradze - powiedzial mechanik wycierajac
    rece w szmate - po prostu nie zaplacil pan abonamentu za odpalanie.

    --

    memento lorem ipsum

  • 3. Data: 2018-09-27 12:21:22
    Od: p...@g...com

    --Nie chodzi tylko o usługi typu assistance czy mapy, lecz o możliwość korzystania z
    takich rzeczy jak podgrzewane siedzenia

    spotify czy inne uslugi online jak najbardziej ale wyobrazmy sobie podgrzewane
    siedzenia ktore ten facio wspomnial:
    zakladane musza byc w fabryce czyli producent pakuje to do kazdego auta i potem co
    ktorys klient byc moze z tego skorzysta ... no benc i Nobel sie panu nalezy :-)

    chlopaczkowie usilnie promuja in-car services ale kiepsko im to idzie, raczej
    pierwsze co trzeba zrobic po wyjezdzie z salonu to odciac smycz :-)

    a to juz smierdzi rasizmem na kilometr ide o zaklad ze w czarnych dzielnicach w USA
    mietek nie pozwoli zaparkowac a tym bardziej wysiasc :-)

    https://uk.news.yahoo.com/future-mercedes-cars-crime
    -data-110002594.html

  • 4. Data: 2018-09-27 14:51:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "DominikAłaszewski" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >Pokrótce: producentom samochodów żal tyłek ściska,
    >że za samochód płaci się raz, a np. w przypadku softu
    >bardzo popularny jest model abonamentowy.

    O ile sie orientuje, to np na hardware IBM bywalo podobnie.
    Mowimy o duzych komputerach, nie pecetach.

    Poza tym wszystko kwestia ceny - beda za to chcieli rocznie 10% ceny
    zakupu czy 20%.
    Bo raczej watpie czy 5% :-)

> [...]

    >include physical elements of the car such as heated seats,
    >Ehmann told reporters "I would say that it could be both".'

    Moze to byc urok produkcji seryjnej - np grzalka kosztuje tak malo, ze
    nie oplaca sie robic foteli w dwoch rodzajach.
    Ale z klienta trzeba sciagnac.

    I moze to jest dobry kierunek - potrzebujesz, to w 5 minut mozesz miec
    :-)

    Ciekawe jaki ma byc ten abonament ... roczny, miesieczny :-)

    Dodaj do tego, ze takie gadzety sie czaem psuja, a tu klient placi i
    wymaga - ma dzialac.
    A nie - naprawa 5 tys zl ..

    J.

  • 5. Data: 2018-09-27 18:56:45
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 27.09.2018 J.F. <j...@p...onet.pl> napisał/a:

    > O ile sie orientuje, to np na hardware IBM bywalo podobnie.
    > Mowimy o duzych komputerach, nie pecetach.

    W sensie serwerach? (swoją drogą, IBM jeszcze jakieś robi
    poza Powerami?). I jak to było- zapłać abonament, to ci
    włączymy normalnie wyłączone rdzenie, czy jak?

    > Dodaj do tego, ze takie gadzety sie czaem psuja, a tu klient placi i
    > wymaga - ma dzialac.
    > A nie - naprawa 5 tys zl ..

    Naprawa będzie 5 kzł, bo nieautoryzowany serwis nie przestawi
    nic w sofcie. Będzie trzeba wgrywać piraty, jak to w przypadku
    pewnych ciągników już jest :-)

    Pojawią się ogłoszenia: Mercedes prosto z Niemiec, odblokowana
    możliwość korzystania z ogrzewanych siedzeń i radia bez abonamentu :-)

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 6. Data: 2018-09-27 21:17:08
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 27.09.2018 o 12:21, p...@g...com pisze:
    > zakladane musza byc w fabryce czyli producent pakuje to do kazdego auta i potem co
    ktorys klient byc moze z tego skorzysta ... no benc i Nobel sie panu nalezy:-)

    Może nie każdy skorzysta. Ale ja odwiedzam różne zakłady produkcyjne i
    jednym z większych kosztów produkcji, jest potrzeba przezbrajania linii
    produkcyjnych ze względu na to że klient nie chciał standardu.

    Wpychanie do każdego auta podgrzewanych foteli wydaje Ci się śmieszne,
    ale w elektronice to powszechnie przyjęty standard aby właśnie
    ograniczać koszty produkcji.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 7. Data: 2018-09-28 07:36:26
    Od: p...@g...com

    -- Wpychanie do każdego auta podgrzewanych foteli wydaje Ci się śmieszne,
    ale w elektronice to powszechnie przyjęty standard aby właśnie
    ograniczać koszty produkcji.

    mylisz pojecia, co innego pociagniecie wiazki np do 12v w bagazniku gdzie ogarniety
    user zdejmie zaslepke i sam zalozy sobie gniazdko kupione na allegro a co innego
    wsadzenie kompletnego modulu tzn mata grzewcza, przewody, sterowanie na desce itp
    przyklad jest z dupy i tyle

  • 8. Data: 2018-09-28 10:35:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "DominikAłaszewski" napisał w wiadomości grup

    >W sensie serwerach? (swoją drogą, IBM jeszcze jakieś robi
    >poza Powerami?).

    raczej stare mainframe.

    > I jak to było- zapłać abonament, to ci
    > włączymy normalnie wyłączone rdzenie, czy jak?

    Klient bierze komputer w leasing, placi miesieczny czynsz, a jak mu za
    wolno ... to sie okazuje, ze szybszy procesor, obecnie pewnie wiecej
    rdzeni, tam jest, ale zamowil wolniejszy, placil za wolniejszy, to
    pracowal jak wolniejszy.
    I wystarczy aneks do umowy i odblokowanie mozliwosci.

    >Naprawa będzie 5 kzł, bo nieautoryzowany serwis nie przestawi
    >nic w sofcie. Będzie trzeba wgrywać piraty, jak to w przypadku
    >pewnych ciągników już jest :-)

    Klient za naprawe (jak sie zepsuje) nie zaplaci, tylko przestanie
    abonament placic.
    I bedzie sie musial producent zastanowic - naprawiamy za darmo, czy
    sie nie oplaca.
    A dla klienta - moze i lepiej, bo przedluzona gwarancja.

    J.

  • 9. Data: 2018-09-28 11:51:32
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Fri, 28 Sep 2018 10:35:11 +0200, J.F. napisał(a):

> [...]

    W IBM nie wiem jak było, ale np. w drukarkach Xeroxa były maszyny o
    identycznym hardware, a różnych prędkościach drukowania: informacja była
    zaszyta w chipie na DC controlerze. Ta sama drukarka, po podmianie DC
    controlera drukowała zamiast 24, to 40 stron na minutę.
    W maszynach wielofunkcyjnych zrobili to jeszcze lepiej: kupowało się sprzęt
    w wersji podstawowej i licencje na funkcje dodatkowe: skanowanie sieciowe,
    skanowanie na email itp. Licencje przychodziły jako coś podobnego do karty
    SIM - wystarczyło ją wetknąć w gniazdo serwisowe i drukarka przepisywała
    sobie klucz licencyjny z chipa do płyty głównej.
    A w temacie grupy: Ford Focus MKIIFL - każdy ma lampki do oświetlenia na
    nogi kierowcy i pasażera - w wersji podstawowej bez żarówek :). Wystarczą
    dwie żarówki W5W i można zrobić upgrade do wyższej wersji wyposażenia :)

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 10. Data: 2018-09-28 12:04:33
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 28.09.2018 J.F. <j...@p...onet.pl> napisał/a:

> [...]
    > pracowal jak wolniejszy.
    > I wystarczy aneks do umowy i odblokowanie mozliwosci.

    A, to ciekawe. Dzięki za info.

> [...]
    > sie nie oplaca.
    > A dla klienta - moze i lepiej, bo przedluzona gwarancja.

    A, w tym sensie. To faktycznie, klientowi może się
    to opłacać. Wszystko zależy, jak będą skalkulowane ceny.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.