  • 1. Data: 2007-08-23 20:23:32
    Temat: Administracja Netia by Ericsson = black hole
    Od: "Sied@r" <s...@d...lub.pl>

    Czy ja mam jakies dziwne wrazenie ze maile wysylane np. b...@i...pl
    wpadaja do czarnej dziury bez odpowiedzi ?

    Mam dziwne i nieodparte wrazenie ze ichnie community nie dzialaja, lub
    nie dzialaja zgodnie z opisem ale jakos nie widac checi do odpowiedzi z
    ich strony. Pomijajac fakt ze bardzo skromne community jak na taka duza
    firme.

    Darek

  • 2. Data: 2007-08-23 20:41:06
    Temat: Re: Administracja Netia by Ericsson = black hole
    Od: "Tomek" <news_@_swoboda._lublin_.pl>

    Użytkownik "Sied@r" <s...@d...lub.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nie dzialaja zgodnie z opisem ale jakos nie widac checi do odpowiedzi z
    > ich strony. Pomijajac fakt ze bardzo skromne community jak na taka duza

    Wrażenie masz pewnie dobre, ale one nie wpadają do czarnej dziury tylko
    czekają na 7-my stopień eskalacji ;-)
    Ew. nikt tam nie wie o co ci chodzi i tak sobie mail wędruje czekając na
    cud...

    Tomek

  • 3. Data: 2007-08-24 10:01:01
    Od: Kajetan Staszkiewicz <v...@t...net>

    Dnia czwartek 23 sierpnia 2007 22:23, Sied@r napisał(a):

> [...]
    > nie dzialaja zgodnie z opisem ale jakos nie widac checi do odpowiedzi z
    > ich strony. Pomijajac fakt ze bardzo skromne community jak na taka duza

    Prośby o niezerowanie ToS w ruchu z Niemiec również wpadają do /dev/null.
    Ale przynajmniej się przyznali, że to robią...

    --
    | pozdrawiam / greetings | powered by Centos, Gentoo and FreeBSD |
    | Kajetan Staszkiewicz | jabber,email,www: vegeta()tuxpowered net |

  • 4. Data: 2007-08-24 21:46:49
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    Kajetan Staszkiewicz <v...@t...net> wrote:

    > Prośby o niezerowanie ToS w ruchu z Niemiec również wpadają do /dev/null.
    > Ale przynajmniej się przyznali, że to robią...

    Ciekawe, w jakim niby celu? Przecież to sporo roboty dla routera...

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --
    Krzysztof Olędzki
    e-mail address: ole(a-t)ans(d-o-t)pl

  • 5. Data: 2007-08-24 22:18:20
    Od: Kajetan Staszkiewicz <v...@t...net>

    Dnia piątek, 24 sierpnia 2007 23:46, Krzysztof Oledzki napisał(a):

    > Ciekawe, w jakim niby celu? Przecież to sporo roboty dla routera...

    Przepraszam, że tak ni z gruszki ni z pietruszki wypadłem z dziwną
    odpowiedzią, temat nawiązuje jednak po części do mojego postu z 27 czerwca
    2007 "Netia i Niemcy", ale do rzeczy....

    Nie mam pojęcia w jakim celu, nie czuję się władny cytowania tutaj mojej
    korespondencji z nimi (zresztą i tak się nie tłumaczyli, tylko stwierdzili
    fakt). Dość, że styki z zagranicą śmierdzą traffic shapingiem rodem z
    najgorszego urynanetu (a miałem przyjemność administrować nieco większą
    osiedlówką i tak "kreatywnie" usług to nie świadczyliśmy nawet domowym
    odbiorcom), np. w zależności od różnych portów źródłowych i docelowych
    transfer na łączu 2Mbit po scp wynosił przy niektórych kombinacjach
    maksimum 10-20kB/s, przy innych zaś łączę się dało bez problemu wysycić.
    Ten problem po kilku moich e-mailach rozwiązali, nie potwierdzając ani jego
    zgłoszenia ani naprawienia (samo się pewnego dnia naprawiło, ale ładnie
    napisałem e-maila i podziękowałem za naprawienie tego), ale o zerowy ToS
    rzucam jak grochem o ścianę od kilku miesięcy, a że chcemy między polskim,
    a niemieckim oddziałem firmy przegrywać nieco danych po scp równocześnie
    pracując zdalnie (kilkanaście-dziesiąt sesji ssh naszych pracowników) to
    mnie już cholera bierze (od Netii mamy symetryczne 2Mbit, gdzie
    rozróżnienie scp od ssh bardzo by się przydało).

  • 6. Data: 2007-08-25 16:16:41
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    Użyszkodnik Kajetan Staszkiewicz napisał:

    > Przepraszam, że tak ni z gruszki ni z pietruszki wypadłem z dziwną
    > odpowiedzią, temat nawiązuje jednak po części do mojego postu z 27 czerwca
    > 2007 "Netia i Niemcy", ale do rzeczy....

    [...]

> [...]
    > najgorszego urynanetu (a miałem przyjemność administrować nieco większą
    > osiedlówką i tak "kreatywnie" usług to nie świadczyliśmy nawet domowym

    Oczywiście, że w Netii majstrują przy stykach zagranicznych i to ostro.
    Pewnie kreatywni fachowcy rodem z Futuro się do tego dorwali. W każdym razie
    dla mnie jest to absolutny skandal, żeby przy dwuletniej umowie z
    "kluczowym" klientem, przez cały drugi rok umowy łącze do zagranicy w
    zasadzie nie istniało. Tak jak piszesz - zgłoszenia problemu otwierano i bez
    konsultacji zamykano i tak w kółko. Żadnej reakcji i centralne rżnięcie
    głupa. Przy zawieraniu umowy z Netią kazałem zapisać sobie, że nie będą
    limitować ruchu do AS5617 w żaden sposób, no to w zamian zaczęli mi
    limitować zagranicę - jak nie kijem go to pałką. To wszystko mimo tego, że
    od prawie roku nie puszczam Netią ruchu do AS5617 w ogóle. Poprostu słów
    brak, a najlepsze jest to, że po wysłaniu wypowiedzenia umowy, nagle
    wszystko cudownie się naprawiło, a i handlowcy zaczęli się mną interesować.

    --
    TOM

  • 7. Data: 2007-08-25 20:29:01
    Od: "Sied@r" <s...@d...lub.pl>

    Tomasz Śląski pisze:

> [...]
    > Poprostu słów brak, a najlepsze jest to, że po wysłaniu wypowiedzenia
    > umowy, nagle wszystko cudownie się naprawiło, a i handlowcy zaczęli się

    Mam testowa umowe z Netia, nie wiem jak dlugo bedziemy wspolpracowac,
    ale poki co to troche jak mlotem w kowadlo.
    Wszystko przez handlowca. Maile gdzies laduja w kosmosie.
    Owszem podciagneli swiatelko - akurat mieli wezel w budynku, zakonczyli
    ladnym switchem, lacze sie da wysycic.
    Ale na dluzsza mete to uciazliwe troche, takie zalatwianie. Zobaczymy co
    z tego bedzie.

    Najgorsze ze nie mozna sterowac preferenjami na laczu zagranicznym oraz
    to ma sie sredni wplyw na to z czego sie korzysta,
    Ciekawe ze jest np. community na blokade rozglaszania do TPSA a nie ma
    np. blokady na rozglasznie do Telii.

    D.

  • 8. Data: 2007-08-26 16:37:41
    Od: Bartek Duda <b...@t...zsel.lublin.pl>

    Sied@r <s...@d...lub.pl> wrote:

> [...]
    > to ma sie sredni wplyw na to z czego sie korzysta,
    > Ciekawe ze jest np. community na blokade rozglaszania do TPSA a nie ma

    Ogolnie handlowcy w Lublinie nie za bardzo czasami wiedza co zamierza
    centrala. Wiele z tego powodu wynika niepotrzebnego zalatwiania i patrac z
    boku mozna doznac uczucia chaotycznego dzialania w/w oddzialu.

    Tyle ile sie czlowiek nameczyl by zalatwic z pozoru prosta rzecz to jego.

    Pozdrawiam,
    --
    : Stowarzyszenie "LSM.net" - Sie? Komputerowa : http://www,elesem,net :

  • 9. Data: 2007-08-26 20:59:52
    Od: "Sied@r" <s...@d...lub.pl>

    Bartek Duda pisze:

    > Tyle ile sie czlowiek nameczyl by zalatwic z pozoru prosta rzecz to jego.

    w sumie to esencja wyciagnieta z tematu :)

    D.

  • 10. Data: 2007-08-27 21:26:19
    Od: Łukasz Bromirski <f...@t...arms>

    Krzysztof Oledzki wrote:

    > Ciekawe, w jakim niby celu? Przecież to sporo roboty dla routera...

    Cóż, kwestia tego co robi się z pakietem jeśli chodzi o pola ToS/DSCP
    to kwestia konfiguracji - w zależności od typu routera zachowanie
    pierwotnych ustawień może wbrew pozorom wymagać dokonfigurowania.

    Jeśli chodzi o realizację tego na przekazywanym ruchu - robi to
    zwykle sprzęt, którego to zadanie nie męczy :)

    I nie przywiązywałbym się, że tylko oni tak robią - część operatorów
    również, choć czasami wynika to z np. niekoniecznie standardowej
    konfiguracji routerów brzegowych.

    --
    "Confidence is what you have before you | Łukasz Bromirski
    understand the problem." -- Woody Allen | lukasz:bromirski,net