  • 1. Data: 2020-03-24 21:30:55
    Temat: Afera w Playu
    Od: "Piotr C." <k...@g...com>

    W skrócie sprawa wygląda chyba tak:
    - Play, jeśli dodasz przed zwykłym numerem krajowym "+", jeśli taki kierunek
    międzynarodowy istnieje, tam jest kierowane połączenie
    - w niektórych sytuacjach jednak (nie mam jak sprawdzić), jeśli jest NMTN albo
    kierunek nie istnieje, usuwa "+" i kieruje na numer krajowy
    - system billingowy jednak nie działa w ten sposób i połączenie na taki numer
    taryfikuje jako międzynarodowe
    - jakaś kobieta gadała 128 minut z +660PQMCDU i zapłaciła 500zł, reklamacja
    odrzucona.

    Źródło: https://www.facebook.com/groups/sysopspolskapogodzin
    ach/permalink/1120113481696442/?_fb_noscript=1

    P.

  • 2. Data: 2020-03-25 14:31:36
    Temat: Re: Afera w Playu
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr C." napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    W skrócie sprawa wygląda chyba tak:
    > - Play, jeśli dodasz przed zwykłym numerem krajowym "+", jeśli taki
    > kierunek międzynarodowy istnieje, tam jest kierowane połączenie

    Jak wszedzie.

    > - w niektórych sytuacjach jednak (nie mam jak sprawdzić), jeśli jest
    > NMTN albo kierunek nie istnieje, usuwa "+" i kieruje na numer
    > krajowy

    A to juz moze nie jak wszedzie.

> [...]
    >Źródło:
    >https://www.facebook.com/groups/sysopspolskapogodzi
    nach/permalink/1120113481696442/?_fb_noscript=1

    A skad jej sie + wzial ?

    66 to Tajlandia. 60 Malezja, 50x - kilka panstw Ameryki Srodkowej.
    Czyli raczej musialoby po NTMN przerzucac, ewentualnie 660* jakies
    specyficzne - bo pewnie nie maja kierunkowego na 0 ..

    J.

  • 3. Data: 2020-03-26 02:35:19
    Od: "Piotr C." <k...@g...com>

    On Wednesday, March 25, 2020 at 6:31:39 AM UTC-7, J.F. wrote:
    > A skad jej sie + wzial ?
    Podejrzewam że się "wcisło" po prostu

    > 66 to Tajlandia. 60 Malezja, 50x - kilka panstw Ameryki Srodkowej.
    > Czyli raczej musialoby po NTMN przerzucac, ewentualnie 660* jakies
    > specyficzne - bo pewnie nie maja kierunkowego na 0 ..

    Otóż to, +660 zapewne nie ma, routowanie numerów jest być może bardziej
    uszczegółowione niż billing, który wszystko co nie jest wyodrębnione na dalszych
    cyfrach (komórki, premium, cokolwiek) wrzuca jako Tajlandia/podstawowe. Szkoda tylko
    że niezbyt potrafią myśleć w dziale reklamacji.

    P.

  • 4. Data: 2020-03-26 09:46:14
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 26.03.2020 o 02:35, Piotr C. pisze:
> [...]
    cyfrach (komórki, premium, cokolwiek) wrzuca jako Tajlandia/podstawowe. Szkoda tylko
    że niezbyt potrafią myśleć w dziale reklamacji.

    A sprawdzał ktoś, że taki numer faktycznie łączy w kraju?

    Bo może jednak komuś "się wcisło", połączenie faktycznie poszło za
    granicę, w słuchawce była cisza, więc dzwoniący nie zauważył potrzeby
    rozłączenia?

    Zdarzało mi się zapomnieć rozłączyć, nawet na kilka godzin - na
    szczęście w kraju.

    MJ

  • 5. Data: 2020-03-26 11:25:59
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Michal Jankowski napisał:

    > Zdarzało mi się zapomnieć rozłączyć, nawet na kilka godzin - na
    > szczęście w kraju.

    Nikt po drugiej stronie nie rozłączył? Mnie się zdarzyło przypadkiem
    wybrać z kieszeni numer do Australii. Znajomy stwierdził, ze jak już
    go budzę w środku nocy i nic nie mówię, to on mnie troche przetrzyma.
    Ale tylko kwadrans.

    --
    Jarek

  • 6. Data: 2020-03-26 12:12:16
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > Nikt po drugiej stronie nie rozłączył?

    Jak widać nie.

    > Mnie się zdarzyło przypadkiem
    > wybrać z kieszeni numer do Australii. Znajomy stwierdził, ze jak już
    > go budzę w środku nocy i nic nie mówię, to on mnie troche przetrzyma.
    > Ale tylko kwadrans.

    Żona miała kiedyś telefon, w którym przytrzymanie klawisza 1 wysyłało
    puste smsy do pierwszej osoby z książki. Wysłała tak do brata około stu
    sztuk...

    MJ

  • 7. Data: 2020-03-26 12:26:47
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Michal Jankowski napisał:

    > Żona miała kiedyś telefon, w którym przytrzymanie klawisza 1 wysyłało
    > puste smsy do pierwszej osoby z książki. Wysłała tak do brata około
    > stu sztuk...

    Nokia 6310i też miała tak, że łatwa kombinacja klawiszy dzwoniła do
    pierwszego kontaktu z książki. Więc w recepcji jednej z firm na "A"
    dobrze znali moją małomówność. Potem dodałem sobie kontakt o nazwie
    " " (spacja) z takimż numerem. Ten był na pierwszej pozycji, problem
    się skończył.

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2020-03-26 17:08:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michal Jankowski" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >A sprawdzał ktoś, że taki numer faktycznie łączy w kraju?

    Dziala. +608xxx
    I nie wiem - NMTN po tamtej stronie, czy cyfr za malo.

    W orange/nju "wybrany numer jest za krotki" ...

    J.

  • 9. Data: 2020-03-26 17:12:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr C." napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >Podejrzewam że się "wcisło" po prostu

    I dobrego znajomego wybrala z klawiatury a nie z ksiazki ?

> [...]
    >jako Tajlandia/podstawowe.
    >Szkoda tylko że niezbyt potrafią myśleć w dziale reklamacji.

    Nie maja podstaw do innego myslenia.
    No chyba, zeby tak wklepac ten numer i zadzwonic ... ale pewnie nie
    wolno :-)

    J.

  • 10. Data: 2020-03-26 17:35:53
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 26.03.2020 o 17:12, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Piotr C."  napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > I dobrego znajomego wybrala z klawiatury a nie z ksiazki ?

    Na przykład moja matka bardzo często wybiera numery - właśnie te
    najczęściej używane i znane na pamięć - z klawiatury
    "żeby nie zapomnieć".

    MJ