  • 1. Data: 2020-08-30 22:44:05
    Temat: Agresywne zepchnięcie z drogi @450 zł
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Wczoraj jechałem w Warszawie z całą rodziną własnym samochodem.
    Dwujezdniowa, po dwa pasy w każdym kierunku, obowiązująca prędkość 50
    km/godz. Jechałem lewym pasem na tempomacie miałem ustawione 60 km/godz.
    Na nawigacji pokazuje mi się ok. 56 km/godz. Zmierzałem do skrzyżowania,
    gdzie miałem skręcać w lewo. Na dupie siedział mi bus/miniwan. Niedaleko
    przed skrzyżowaniem nagle zjechał na prawy pas, zaczął mnie wyprzedzać i
    nagle zjechał na lewy pas spychając mnie swoim tyłem. 10 metrów dalej
    było czerwone światło, na którym się zatrzymał. Wezwałem Policję, która
    przyjechała po połowie godzinye. Dwóch kierowców świadków czekało i
    powiedzieli Policjantom, że kierujący miniwanem agresywnie zepchnął mnie
    z drogi. Kierowca miniwana powiedział, że ma nagranie, a ja miałem ze
    sobą laptopa, więc razem z Policjantami obejrzeliśmy nagranie. Na
    nagrani widać, jak podjeżdża mi pod zderzak i słychać gniewne komentarze
    wymieniane między kierującym, a pasażerką (żoną), jakim to patałachem
    jestem (słowa były dosadniejsze) a następnie żona zachęca kierującego,
    żeby mnie ukarał za styl jazdy. I to też on czyni już po chwili.
    Kierujący miniwanem po długiej dyskusji z Policjantami przyjął mandat
    450 zł za spowodowanie kolizji i 6 pkt. i jeszcze 150,- za nie zjechanie
    na bok, tylko tamowanie bez sensu ruchu po zdarzeniu.
    Podaję to jako ilustrację patologicznego systemu, który panuje u nas
    polegającego na pobłażaniu agresywnym kierowcom powodującym zderzenia. 6
    pkt. czyli można rocznie 4 razy spowodować taką kolizję i dalej mieć
    prawo jazdy. 450 zł to jest cena obiadu dla rodziny w przyzwoitej
    restauracji.
    Bardzo proszę o opinie, czy da radę agresywnego patologa mocniej
    zachęcić do refleksji np. w procesie cywilnym o odszkodowanie. Na
    adwokata mnie jeszcze stać, nie chodzi mi o to, żeby wyciągnąć od
    człowieka pieniądze, tylko żeby go jednak odrobinę zabolało i aby było
    to impulsem do refleksji nad sposobem postępowania.

  • 2. Data: 2020-08-31 00:07:06
    Temat: Re: Agresywne zepchnięcie z drogi @450 zł
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:rih32k$4uv$1@gioia.aioe.org>
    user Poldek pisze tak:

    > Wezwałem Policję, która przyjechała po połowie
    > godziny. Dwóch kierowców świadków czekało

    Jak Ci się udało to zrobić że nie uciekł?

> [...]
    > spowodować taką kolizję i dalej mieć prawo jazdy. 450 zł to jest
    > cena obiadu dla rodziny w przyzwoitej restauracji.

    Pokoleniu "załatwiłem sobie" (kolumbowie rocznik 1950+) nie było na
    rękę sprawne i skuteczne wykonywanie prawa. Ciągnie się to do
    dzisiejszych czasów bo a nuż zdarzy się coś zapierdolić, wziąć łapówkę
    czy zabić kogoś po pijaku więc lepiej żeby wyroki były łagodne.

    Koło mojego domu, na torowisku, leży dużo piłek. Nowych, starych,
    małych, dużych ale nikomu nie przyjdzie do głowy po nie pójść bo to
    może kosztować 4918zł więc lepiej kupić nową piłkę.

    Jednym słowem mandaty są śmiesznie niskie.

    --
    Piter

    #ZawszeGratem

  • 3. Data: 2020-08-31 00:15:11
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jadam taniej.
    Mandaty powinny być procentem od zarobków, jak np. w Skandynawii.

    -----

  • 4. Data: 2020-08-31 01:22:16
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-08-31 o 00:07, PiteR pisze:
    > in <news:rih32k$4uv$1@gioia.aioe.org>

    > Jak Ci się udało to zrobić że nie uciekł?

    Od razu po kolizji przed nim zapaliło się czerwone światło i się
    zatrzymał, a ja za nim. Podszedłem i powiedziałem, że mam to nagrane.
    Zrobiłem zdjęcie jak są ustawione samochody i zjechałem na bok, a on
    wystawił trójkąt i tak stał na lewym pasie, aż do przyjazdu Policji.
    Ktoś postronny mu próbował wytłumaczyć, że lepiej zjechać, bo zarobi
    mandat za tamowanie ruchu, ale on nie skorzystał z porady i faktycznie
    dostał dodatkowe 150,- za tamowanie.

  • 5. Data: 2020-08-31 05:43:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 30 Aug 2020 22:44:05 +0200, Poldek napisał(a):
> [...]
    > 450 zł za spowodowanie kolizji i 6 pkt. i jeszcze 150,- za nie zjechanie
    > na bok, tylko tamowanie bez sensu ruchu po zdarzeniu.

    No coz - tak policji najwygodniej. Podpisze mandat, i po sprawie.
    A udowodnic, ze celowo wjechal w twoj pojazd ... ciezko.
    Zona mowi "walnij go" ?

> [...]
    > pkt. czyli można rocznie 4 razy spowodować taką kolizję i dalej mieć
    > prawo jazdy. 450 zł to jest cena obiadu dla rodziny w przyzwoitej

    Spoko spoko, walnie dwa razy to spokornieje. Punkty, zwyzka w OC,
    naprawa wlasnego pojazdu ...

> [...]
    > człowieka pieniądze, tylko żeby go jednak odrobinę zabolało i aby było
    > to impulsem do refleksji nad sposobem postępowania.

    No coz, jedz do ASO i popros o kosztorys naprawy. To potem bedziesz
    sie mogl procesowac. Ale czy wygrasz ... nie obiecuje :-)

    Tylko czy oni tak chetnie kosztorys zrobia ... pewnie nie, dopiero jak
    im zlecisz naprawe :-)

    Mozesz jeszcze kupic kamere i zaczaic mu sie gdzies pod domem, i znow
    50 pojechac przed nim.

    Albo po prostu nastepnym razem dodaj troche gazu :-)

    J.

  • 6. Data: 2020-08-31 08:03:25
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 31.08.2020 o 00:15, ąćęłńóśźż pisze:
    > Jadam taniej.
    > Mandaty powinny być procentem od zarobków, jak np. w Skandynawii.
    >

    > -----

    akurat w tej sytuacji widzę inne rozwiązanie. może przypadkiem nasz
    kolega zachował nagranie dla siebie? W każdym razie powinien zgłosić
    ubezpieczycielowi sprawcy, że to było działanie celowe, zaplanowane, a
    nie "błąd ludzki" podczas prowadzenia samochodu. w takim przypadku
    ubezpieczyciel powinien poprosić sprawce o zwrot 100%. naganie może pomóc.
    ToMasz

  • 7. Data: 2020-08-31 08:07:15
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 31-08-2020 o 05:43, J.F. pisze:
> [...]

    A jak długo jechałeś tym pasem?

  • 8. Data: 2020-08-31 09:20:51
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-08-31 o 00:15 +0200, ąćęłńóśźż napisał:
    > Mandaty powinny być procentem od zarobków, jak np. w Skandynawii.

    Pomysł bardzo ograniczony: jak iść w socjalizm, to na całość: cena
    chleba też niech zależy od zarobków. Albo niech wszyscy zarabiają
    identyczną stawkę (pracując lub nie) - będzie prościej.

    Mateusz

  • 9. Data: 2020-08-31 09:32:57
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

[...]

    znaczy sam sie podlozyl wlasnym nagraniem ? w tej sytuacji policja powinna zatrzymac
    uprawnienia i skierowac kierowce na badania psychiatryczne :-)

    PS oczywiscie zrobiles kopie ? zamaz tablice i dawaj online :-)

  • 10. Data: 2020-08-31 11:37:31
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-08-31 o 08:07, Cavallino pisze:

    > A jak długo jechałeś tym pasem?

    Tak właśnie kierujący miniwanem starał się przekonać policjantów, że to
    ja powinienem zostać ukarany - bo za wolno i za długo jechałem lewym
    pasem. Policjanci nie przyznali mu racji.