  • 1. Data: 2014-04-20 11:40:10
    Temat: Akceptacja subskrypcji przez odebranie sms... ?
    Od: Marek <f...@f...com>

    Odkryłem w bilingu, że na jednym z moich nr abonentowych mam aktywna
    subskrypcje sms. Był to iplus włożony na stałe do modemu, nie czyta i
    nie wysyła sie z niego sms. Zadzwoniłem na infolinie z prośbą o
    wytłumaczenie jak to możliwe, skoro nie ma możliwosci wysłania sms to
    jak nastąpiło "zapisanie" się do subskrypcji. Trafiłem na jakiegoś
    mądrale, który powiedział, że nie trzeba nic wysyłać, samo odebranie
    (!!) jakiegoś sms powoduje już zapisanie i potwierdzenie subskrypcji.
    Jak to możliwe aby jedynie odebranie skutkowało akceptacją? Wydawało
    mi się, że zapisanie musi odbyć się poprzez mniej lub bardziej
    świadomy akt woli poprzez PODANIE swojego nr w jakimś serwisie lub
    WYSŁANIE sms potwierdzającego. Czyli akcja ze strony ofiary (sam
    podaję swój nr lub wysyłam sms akceptujący) lub ofiarodawcy (ktoś się
    bawi nie swoim telefonem lub numerem). Natomiast, żeby akceptacja
    była przez odebranie? Z pół godziny rozmawiałem z konsultantem, żeby
    mi to wytłumaczył niestety jedynie przetwarzał, że informatykiem nie
    jest a sam by chciał widzieć jak oni (te firmy) to robią. Po rozmowie
    mam kilka refleksji offtopicznych:

    - skrypty konsultantów ciągle traktują dzwoniącego jak idiotę lub
    osobę nie znającą się na niczym, osobie której można wciskać głupotę,
    podejrzewam, że konsultant dokonywał jakiegoś skrótu myślowego, stąd
    nie mogliśmy się dogadać. Momentami potwierdzał kontekstem swojej
    wypowiedzi, że musiało nastąpić jakieś wysyłanie sms, żeby
    potwierdzić subskrypcję. Jak mu to wytknąłem to się szybko z tego
    wycowywał...

    - konsultant jednak może sam oddzwonić gdy nastąpi nieoczekiwane
    rozłączenie. Wcześniej się z tym nie spotkałem. W przypadku gdy
    przeprowadza się jakąś skomplikowaną procedurę i w trakcie rozmowy (a
    przed zakończeniem sprawy) nastąpi rozłączenie, ponowny kontakt z
    infolinią skutkuje z połączeniem z innym konsultantem i sprawę trzeba
    od nowa... nie wspominając o tym, że czasami połączenie z innym
    konsultantem może spowodować "niemożność" załatwienia sprawy bo suma
    wiedzy całej infolinii jest rozdzielona pomiędzy wszystkimi
    konsultantami (mBank). Ciekawe kiedy zarządzający callcenter odkryją
    funkcję "sticky" w konfiguracji systemu, powodującą, że ponownie
    dzwoniący nr w krótkim czasie jest automatycznie kierowany do kolejki
    tego samego konsultanta co poprzednio, ew. jest zapowiedź w stylu
    "wybierz 9 aby połączyć ponownie z poprzednim, 0 aby do innego".

    --
    Marek

  • 2. Data: 2014-04-20 12:11:19
    Temat: Re: Akceptacja subskrypcji przez odebranie sms... ?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 20 Apr 2014 11:40:10 +0200, Marek napisał(a):
> [...]
    > mi się, że zapisanie musi odbyć się poprzez mniej lub bardziej
    > świadomy akt woli poprzez PODANIE swojego nr w jakimś serwisie lub

    Nie lub, ale i - bo podac to moze ktokolwiek jakikolwiek numer.
    Czesta jest tez wersja ze podajesz nr tel na stronie, przychodzi sms z
    haslem, wpisujesz haslo na stronie.
    Tak czy inaczej:
    a) mimo wielkich checi ciagle jest to swiadome dzialanie,
    b) operator stracil kontrole nad tymi uslugami i obciaza tak jak mu
    partnerzy przekazuja,
    c) jak partnerzy nieuczciwi ... a nieuczciwi to oni przeciez wszyscy
    czy prawie wszyscy z zalozenia :-)
    d) trzeba reklamowac, zadac wyjasnien i straszyc prokuratorem.

    J.

  • 3. Data: 2014-04-20 14:43:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > d) trzeba reklamowac, zadac wyjasnien i straszyc prokuratorem.

    Nie straszyć, tylko woebc braku technicznych możliwości akceptacji ze
    strony ofiary złożyć zawiadomienie o przestępstwie szustwa.

  • 4. Data: 2014-04-20 14:44:52
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marek" <f...@f...com> wrote in message
    ..
> [...]
    > bardziej świadomy akt woli poprzez PODANIE swojego nr
    > w jakimś serwisie lub WYSŁANIE sms potwierdzającego.

    A może było to coś na zasadzie "opt-out"?
    Czyli dostałeś SMSa że "wygrałeś serwis taki a taki, jak Ci
    nie pasuje i chcesz się wypisać to wyślij SMSa na numer...".
    Nie wysłałeś, czyli chciałeś brać udział :-)))

    > podejrzewam, że konsultant dokonywał jakiegoś skrótu myślowego,
    > stąd nie mogliśmy się dogadać.

    A ja myślę, że konsultant rzeczywiście mało wiedział i niczego nie ukrywał.

    > Momentami potwierdzał kontekstem swojej wypowiedzi, że musiało nastąpić
    > jakieś wysyłanie sms, żeby potwierdzić subskrypcję. Jak mu to wytknąłem to
    > się szybko z tego wycowywał...

    Czyli masz dowód, że sam niewiele wiedział i błąkał się opowiadając bajki.

  • 5. Data: 2014-04-20 16:33:18
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    il.me
    *Pszemol* napisał(-a):

    > A może było to coś na zasadzie "opt-out"?
    > Czyli dostałeś SMSa że "wygrałeś serwis taki a taki, jak Ci
    > nie pasuje i chcesz się wypisać to wyślij SMSa na numer...".
    > Nie wysłałeś, czyli chciałeś brać udział :-)))

    To oczywiście żart, bo nie ma czegoś takiego jak akcept milczący w
    sytuacji przez Ciebie podanej. Żeby wyjąć najpierw trzeba włożyć. Per
    analogia, żeby się wypisać, trzeba najpierw się zapisać.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 6. Data: 2014-04-20 16:55:19
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Big Jack" <a...@b...zz> wrote in message
> [...]
    > sytuacji przez Ciebie podanej. Żeby wyjąć najpierw trzeba włożyć.
    > Per analogia, żeby się wypisać, trzeba najpierw się zapisać.

    Nie żart tylko gdybanie... Dlaczego nie może być czegoś takiego?

    Nie ma tak że przy zakupie SIMa prepaid godzisz się domyślnie
    na przysyłanie reklamowych smsów które musisz dopiero
    świadomie wyłaczyć jakimś krótkim kodem? W Orange tak chyba jest...

  • 7. Data: 2014-04-21 07:29:32
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2014-04-20 16:33, Big Jack pisze:
    > To oczywiście żart, bo nie ma czegoś takiego jak akcept milczący w
    > sytuacji przez Ciebie podanej. Żeby wyjąć najpierw trzeba włożyć. Per
    > analogia, żeby się wypisać, trzeba najpierw się zapisać.

    czasami niekonieczne jest nawet wysłanie sms-a. Na stronie która
    reklamuje się wyszukiwaniem lokalizacji jakiegoś numeru podaje się swój
    numer, wysyłają sms-a z kodem i subskrypcja jest poprzez odpowiedź na
    sms-a a nawet tylko wpisanie kodu do komputera.

  • 8. Data: 2014-04-21 08:45:36
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 20.04.2014 11:40, Marek pisze:
    > Odkryłem w bilingu, że na jednym z moich nr abonentowych mam aktywna
    > subskrypcje sms. Był to iplus włożony na stałe do modemu, nie czyta i
    > nie wysyła sie z niego sms.
    Fakt że Ty twierdzisz że sim był w modemie, ma taką samą wartość dla
    sądu jak to, że oni powiedzą że potwierdziłeś subskrypcje. Naszczęście
    Anna Strzeżyńska wymogła na operatorach mechanizm wyłączania usług
    premium - polecam skorzystać.

    ToMasz

  • 9. Data: 2014-04-21 11:18:06
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Borneq wrote:

> [...]
    > swój numer, wysyłają sms-a z kodem i subskrypcja jest poprzez
    > odpowiedź na sms-a a nawet tylko wpisanie kodu do komputera.

    w temobile tak jest że podpisując aneks zgadzasz się np na granie na
    czekanie"za darmo" i nie można od razu wypowiedzieć tej subskrybcji
    przy podpisywaniu

    jeffrey

  • 10. Data: 2014-04-21 12:38:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 21 Apr 2014 11:18:06 +0200, Jeffrey napisał(a):

    > w temobile tak jest że podpisując aneks zgadzasz się np na granie na
    > czekanie"za darmo" i nie można od razu wypowiedzieć tej subskrybcji
    > przy podpisywaniu

    Ale chwile pozniej juz mozna. No powiedzmy dwa dni pozniej, bo zanim
    przestawia i wlacza ...
    Trudno to tez nazwac "nieswiadomie", skoro poparte wlasnorecznym
    podpisem - ot, trzeba czytac warunki promocji, szczegolnie te malym
    drukiem. Choc po prawdzie to druk ten sam.

    A my tu o wlaczeniu komus czy sobie platnej uslugi.
    Na szczescie mozna juz zablokowac.

    J.