  • 1. Data: 2014-01-04 10:12:00
    Temat: Akumlator w samochodzie
    Od: s...@g...com

    W wakacje po pięciu latach kupiłem kolejny NOWY akumulator.
    Nie najtańszy nie najdroższy - parametry zgodne z poprzednim.
    Akurat się złożyło że przez ostatni kilka miesiący jak zrobię 50 km na tydzień do
    tego po mieście to jest dużo.
    I auto nie zapaliło dzisiaj.
    Kontrolki się zaświeciły i zgasły jak chciałem zapalić.
    Silnik 1.4 benzyna.
    A zimy jeszcze nie ma.
    A ponieważ w najbliższym czasie zapowiada się że będę pokonywał takie dystanse.
    Co robić?
    Kupić nowy akumulator (na co wzrócić uwagę)?
    Kupić ładowarkę do akumulatora?
    Inne propozycje? (zawsze zostają mi nogi tylko że muszę jeździć do przedszkola- zima)
    btw
    tryb jazdy odbił sie też na spalaniu
    Jak zrobiło się zimno to na baku zrobiłem 400 km. Podczas gdy najlepszy wynik jaki
    miałem to pond 600 km

  • 2. Data: 2014-01-04 10:31:01
    Temat: Re: Akumlator w samochodzie
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik <s...@g...com> napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]
    > Silnik 1.4 benzyna.
    > A zimy jeszcze nie ma.
    > A ponieważ w najbliższym czasie zapowiada się że będę pokonywał takie

    Sprawdzić auto na początek, bo może ładowanie kiepskie i/lub zużycie na
    postoju zbyt duże.
    Jeśli będzie ok, to kupić miernik naładowania i w razie potrzeby doładowywać
    aku w razie potrzeby.
    Jeśli jeździsz nawet te 50 km/tydzień, to aku nowy powinien wytrzymać więcej
    niż kilka miesięcy, więc IMO coś jest nie tak z autem.

  • 3. Data: 2014-01-04 10:56:04
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** s...@g...com pisze tak:

    > Co robić?

    Zmierz napięcia rano 12.6v i kiedy silnik pracuje 14v,
    zmierz też pobór prądu na postoju kiedy wszystko jest wyłaczone, drzwi
    zamknięte, odczekane 15 minut.

    --
    Piter

  • 4. Data: 2014-01-04 11:17:11
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    Przyczyn może być więcej.
    Podjedź do autoelektryka, niech sprawdzi ładowanie. To jest "moment",
    odpowiedni przyrząd często mają też sklepikarze sprzedający akumulatory.
    Zaciski akumulatora - czy są czyste i natłuszczone. Jeśli masz
    woltomierz (byle-miernik uniwersalny), to możesz zmierzyć, czy przy
    pracującym silniku jest jakieś napięcie (choćby ułamki wolta) między
    samym wyprowadzeniem akumulatora (ten gruby "sztyft"), a zaciśniętą na
    nim klemą. Powinno być zero.
    Plus to, co pisali inni.
    Ew. zareklamować akumulator. Powinni go naładować i sprawdzić, czy po
    naładowaniu daje pełny prąd i czy jako-tako trzyma pojemność.
    Jeśli wszystko jest OK, a auto stoi w garażu, to możesz (wskazane jest)
    doładowywać. Jeśli stale, to byle-jakim zasilaczem 14V, choćby
    najsłabszym do ładowania czegoś-tam, o ile nie obawiasz się pożaru.
    Wystarczy kilkaset mA. Wskazane jest wyprowadzić sobie w aucie
    odpowiednie gniazdko, bo "zapalniczka" jest zazwyczaj odłączana przy
    wyjętym kluczyku. Nieźle też spisuje się zasilacz do laptopa na 14V.
    Daje 2.5 a i czasem 3A i na lekko-zdechłym aku wystarczy poładować
    kwadrans, żeby odpalić.

    Te 50km/tydz może być za mało, jeśli oznacza codziennie 2x 4km z
    wystudzeniem auta w międzyczasie, a auto lubi sobie podjarać prądu.

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 5. Data: 2014-01-04 12:15:18
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik <s...@g...com>

[...]
    A jeździłeś przez ostatnie dni ? Samochód pobiera prąd i jak nie jeździ to
    nie ma co podładować akumulatora.

  • 6. Data: 2014-01-04 12:38:02
    Od: Trybun <Y...@y...com>

> [...]
    > tryb jazdy odbił sie też na spalaniu
    > Jak zrobiło się zimno to na baku zrobiłem 400 km. Podczas gdy najlepszy wynik jaki

    Wygląda że wina akumulatora. Jest prawie nowy, a więc mimo tego że
    mógłby być niedoładowany to choć trochę powinien zakręcić rozrusznikiem.
    Możliwe jest też jakieś zwarcie w instalacji elektrycznej która
    rozładowało całkowicie baterię. Czyli - najlepszym wyjściem jest wizyta
    u dobrego autoelektryka.

  • 7. Data: 2014-01-04 13:37:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 4 Jan 2014 01:12:00 -0800 (PST), s...@g...com
> [...]
    > Nie najtańszy nie najdroższy - parametry zgodne z poprzednim.
    > Akurat się złożyło że przez ostatni kilka miesiący jak zrobię 50 km na tydzień do

    50 km po miescie powinno wystarczyc. To w koncu ze 2h ladowania.
    No chyba ze w odcinkach po 1 km i przerwa na stygniecie silnika.

    > I auto nie zapaliło dzisiaj.
    > Kontrolki się zaświeciły i zgasły jak chciałem zapalić.
    > Kupić nowy akumulator (na co wzrócić uwagę)?

    Najpierw sprawdzic ladowanie.
    No i prad na postoju - moze alarm, moze radio ...

    > Kupić ładowarkę do akumulatora?

    Masz garaz czy mozliwosc ladowania ?
    Bo moze sloneczna?
    Slonca w zimie malo, ale w sprawnym samochodzie niewiele brakuje.

    J.

  • 8. Data: 2014-01-08 16:19:46
    Od: Grzegorz Tomczyk <s...@N...mail.ats.pl>

    W dniu 04.01.2014 10:12, s...@g...com pisze:

    > Kontrolki się zaświeciły i zgasły jak chciałem zapalić.

    Ostatnio tata przerabiał - zużyte szczotki rozrusznika.

    --
    Pozdrawiam,
    Grzegorz Tomczyk

  • 9. Data: 2014-01-08 17:29:35
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 8 stycznia 2014 16:19:46 UTC+1 użytkownik Grzegorz Tomczyk napisał:

    > Ostatnio tata przerabia� - zu�yte szczotki rozrusznika.
    >

    > --
    >
    > Pozdrawiam,
    >
    > Grzegorz Tomczyk

    Coś w pobliżu. Szczotki zrobione są ze spieku miedziano grafitowego. W czasie pracy
    szczotka się zużywa. Pył z zużytej szczotki odkłada się w okolicach szczotek bo tam
    ma najbliżej. Pył przewodzi prąd i potrafi zrobić zwarcie do masy. Wyciągałem z
    rozruszników czasami taki pył w formie zbliżonej do małych kuleczek. Zużyte szczotki
    to brak reakcji rozrusznika a nie gaśnięcie kontrolek przy próbie odpalenia silnika.

  • 10. Data: 2014-01-11 13:22:10
    Od: "Lolko" <b...@m...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Tomczyk" <s...@N...mail.ats.pl> napisał w
    wiadomości news:lajqal$879$1@news.vectranet.pl...

    > Ostatnio tata przerabiał - zużyte szczotki rozrusznika.
    >
    > Grzegorz Tomczyk

    A na co przerobił te szczotki ?