  • 1. Data: 2016-08-15 19:41:31
    Temat: Akumulator ciśnienia
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    Czołem. Temat sprężarki w piwnicy domu wielorodzinnego upadł z uwagi na
    hałas. W warsztacie rowerowym pasowało by mi mieć źródło ciśnienia 8-12
    barów o niewielkiej wydajności, chodzi o sprawny montaż twardych opon
    szosowych. W warsztatach samochodowych do tego celu używają inflatorów,
    ale tam ciśnienie jest nieco niższe. Mam do dyspozycji źródło ciśnienia
    12-15 barów i mógłbym raz na jakiś czas naładować zbiornik, np. 5 kg
    butlę po gazie. Obawiam się jednak o nieszczelności i tu jest pytanie -
    jak rozwiązać całość ( zawór, manometr ), by utrzymać ciśnienie w
    nieużywanym zbiorniku przynajmniej przez miesiąc. Druga sprawa to
    redukcja ciśnienia w przypadku pompowania typowych kół rowerowych o
    ciśnieniu rzędu 3 barów - wystarczy typowy pistolet do pompowania kół
    samochodowych ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 2. Data: 2016-08-15 20:21:25
    Temat: Re: Akumulator ciśnienia
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 15 Aug 2016 19:41:31 +0200, PeJot napisał(a):
    > Czołem. Temat sprężarki w piwnicy domu wielorodzinnego upadł z uwagi na
    > hałas.

    Halas nie jest taki duzy, szczegolnie jesli uzywana sporadycznie.
    Mniej niz od wiertarki udarowej :-)

> [...]
    > ale tam ciśnienie jest nieco niższe. Mam do dyspozycji źródło ciśnienia
    > 12-15 barów i mógłbym raz na jakiś czas naładować zbiornik, np. 5 kg

    A sprawdzales oferte gazow technicznych ?
    Azot jest tani, ale dzierzawa butli chyba dosc droga ... ale za to te
    zielone wentylki i "pompowane azotem" :-)

    > Obawiam się jednak o nieszczelności i tu jest pytanie -

    Normalna butla przechowuje lpg latami ...

    J.

  • 3. Data: 2016-08-15 20:29:45
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2016-08-15 o 20:21, J.F. pisze:

    > Normalna butla przechowuje lpg latami ...

    Ale ma jakiś lepsiejszy elektrozawór, który z pewnością nie będzie
    pasował do 5 kg butli. 5kg butla wydaje się być optymalna pod względem
    przenoszenia.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 4. Data: 2016-08-15 20:30:34
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-08-15 o 19:41, PeJot pisze:
    > 12-15 barów
    > 5 kg butlę po gazie

    Chyba ryzykowne.
    A musisz mieć zbiornik?
    Pompować od razu dętkę słynna sprężarką lodówkową.

    Robert

  • 5. Data: 2016-08-15 22:22:54
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    > Chyba ryzykowne.

    Ciśnienie próbne takiej butli 25-30 barów, w zależności od źródła. Ale
    to mi daje do myślenia że trzeba pilnować maksymalnego ciśnienia ładowania.

    > A musisz mieć zbiornik?
    > Pompować od razu dętkę słynna sprężarką lodówkową.

    Próbowałem. To nie ta wydajność do tego zadania. Musi być zbiornik
    buforowy uprzednio naładowany. Ponadto sprężarka wyszabrowana z lodówki
    z racji zużycia może nie dawać pożądanego ciśnienia.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 6. Data: 2016-08-16 00:11:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 15 Aug 2016 22:22:54 +0200, PeJot napisał(a):
> [...]
    > to mi daje do myślenia że trzeba pilnować maksymalnego ciśnienia ładowania.

    > Próbowałem. To nie ta wydajność do tego zadania. Musi być zbiornik

    w/w butla ?

    > Ponadto sprężarka wyszabrowana z lodówki
    > z racji zużycia może nie dawać pożądanego ciśnienia.

    Na allegro mozna kupic niezbyt stare lodowki za grosze,
    albo sprawdzic licytacje komornicze.

    Tylko pozniej to niespoleczne zachowanie z freonem ... a moze by tak
    do butli ? :-)

    J.

  • 7. Data: 2016-08-16 00:12:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 15 Aug 2016 20:29:45 +0200, PeJot napisał(a):
    > Ale ma jakiś lepsiejszy elektrozawór, który z pewnością nie będzie
    > pasował do 5 kg butli. 5kg butla wydaje się być optymalna pod względem
    > przenoszenia.

    Mowie o takiej 2-5 kg turystycznej.

    J.

  • 8. Data: 2016-08-16 06:13:26
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2016-08-16 o 00:12, J.F. pisze:

    > Mowie o takiej 2-5 kg turystycznej.

    No tak, czytasz LPG, myślisz zbiornik do samochodu :)

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 9. Data: 2016-08-16 07:33:11
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 16 sierpnia 2016 05:22:55 UTC+9 użytkownik PeJot napisał:

    > Ciśnienie próbne takiej butli 25-30 barów, w zależności od źródła. Ale
    > to mi daje do myślenia że trzeba pilnować maksymalnego ciśnienia ładowania.

    A to Ty nie chcesz kompresora zostawić spokojnie żeby się sam włączał i wyłączał
    sygnałem z czujnika ciśnienia?

  • 10. Data: 2016-08-16 09:51:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 16 Aug 2016 06:13:26 +0200, PeJot napisał(a):

    > No tak, czytasz LPG, myślisz zbiornik do samochodu :)

    Nawiasem mowiac - kartusze LPG wytrzymuja to samo cisnienie, a
    zrobione z blaszki 0.5mm czy mniej.

    Tylko ze im korozja nie grozi.

    J.