  • 1. Data: 2017-05-22 10:37:06
    Temat: Akumulator do Multipla(Budzik;))
    Od: Kris <k...@g...com>

    Szybkie pytanie bo nie mam jak sprawdzić:
    Czy do multipli wejdzie aku o długości 27,8mm?
    Nie mam w tej chwili możliwości sprawdzić a mierzyłem stary akumulator i miał ok 24cm
    Tylko chyba jakiś słaby do 1,9jtd był bo to było 55Ah/480A
    Większość sklepów do 1,9jtd zaleca akumulatory od 72Ah a te mają długość 27,8cm
    najczęściej.
    Nie zerkałem jaka tam w multipli oryginalna podstawa jest i nie mam pewności czy
    27,8cm wejdzie a zamówić chciałem Wolfa z Allegro

  • 2. Data: 2017-05-22 16:51:02
    Temat: Re: Akumulator do Multipla(Budzik;))
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 22-05-2017 o 10:37, Kris pisze:
    > Szybkie pytanie bo nie mam jak sprawdzić:
    > Czy do multipli wejdzie aku o długości 27,8mm?

    3 centymetrowy akumulator na pewno wejdzie do każdego auta. ;-)

  • 3. Data: 2017-05-22 17:40:11
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 22 maja 2017 16:51:03 UTC+2 użytkownik Cavallino napisał:

    > 3 centymetrowy akumulator na pewno wejdzie do każdego auta. ;-)

    Multipla to nie "każde auto";)
    Ale racje masz.

  • 4. Data: 2017-05-22 21:45:01
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 22.05.2017 o 10:37, Kris pisze:
    > Szybkie pytanie bo nie mam jak sprawdzić:
    > Czy do multipli wejdzie aku o długości 27,8mm?
    27,8 mm i ponad 50 Ah, to jakiś rekord chińskiej miniaturyzacji ;-)
    A nie możesz podjechać do pierwszego z brzegu sklepu, gdzie Ci
    przymierzą akumulator?
    Ja też do niedawna myślałem, że najtaniej jest przez internet, ale jak
    mi padł nagle aku, to podjechałem pod pierwszy sklep motoryzacyjny,
    gdzie doradzili, przymierzyli, zmierzyli prąd ładowania, a za akumulator
    zapłaciłem tyle, co w sklepie internetowym (jeśli doliczyć 20 zł za
    kuriera).
    Jacek

  • 5. Data: 2017-05-23 05:00:33
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > Multipla to nie "każde auto";)
    > Ale racje masz.

    Postaram się zmierzyćwieczorem, tyle ze ja mam benzynę.
    Mozesz tez tu zapytac: multiplaklub.pl
    jak ci sie spieszy.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Z dalszych eksperymentów zrezygnował." Mark Twain

  • 6. Data: 2017-05-23 05:55:23
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Tylko dobrze zmierz. Jeden zmierzyl sobie kutasa i mu 37 wyszlo. Od tamtej pory
    zawsze mierzy termometrem.

  • 7. Data: 2017-05-23 10:15:47
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 22 maja 2017 21:45:02 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:

    > 27,8 mm i ponad 50 Ah, to jakiś rekord chińskiej miniaturyzacji ;-)

    Zamieńmy mm na cm albo z podanych wymiarów przecinek usuńmy i będzie wszystko się
    zgadzać;)

> [...]
    > gdzie doradzili, przymierzyli, zmierzyli prąd ładowania, a >za akumulator
    zapłaciłem tyle, co w sklepie internetowym

    Najtańszy aku w lokalnych sklepach to 310zł
    W necie 208zł w tym wliczony kurier i odbiór starego akumulatora.
    Różnica ok 50% jak widać

  • 8. Data: 2017-05-23 10:24:51
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 23 maja 2017 05:00:35 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:

    > Postaram się zmierzyćwieczorem, tyle ze ja mam benzynę.
    > Mozesz tez tu zapytac: multiplaklub.pl
    > jak ci sie spieszy.

    Dzięki
    Dzisiaj rano miałem już auto dostępne i zbadałem temat
    1,9jtd kupiony w 2013 chyba
    był tam aku 55Ah, 480A- wg wszystkich katalogów trochę mały jak na 1,9jtd ale od 2013
    roku u mnie działał a ile lat wczesniej tam był kto go wie.
    Aku ten ma ok 24cm długości.
    Wyjąłem go i okazało się że oryginalna podstawa akumulatora(ta metalowa) ma własnie
    ok 27,5cm
    Ten mniejszy aku stał na takiej plastykowej nakładce z otworem w dnie i wężykiem do
    odprowadzania wody(?) która miała właśnie ok 24cm długości. Tak niby redukcja
    oryginalnych 27cm do 24cm. Dziwna sprawa, pierwszy raz się z tym spotkałem.
    Wygląda więc że 27cm się zmieści. Fakt faktem ze jakieś kable tam są i dość ciasno
    ale powinien wejść
    Dzisiaj ma być kurier z nowym aku to się obaczy;)

  • 9. Data: 2017-05-23 10:49:44
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-05-23 o 10:15, Kris pisze:

    > Najtańszy aku w lokalnych sklepach to 310zł
    > W necie 208zł w tym wliczony kurier i odbiór starego akumulatora.
    > Różnica ok 50% jak widać

    Żeby tylko nie był i lżejszy o 50%

  • 10. Data: 2017-05-23 11:00:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Tylko dobrze zmierz. Jeden zmierzyl sobie kutasa i mu 37 wyszlo. Od
    > tamtej pory zawsze mierzy termometrem.

    Pan kaze, sługa musi...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nic tak ludzi nie gorszy jak prawda. Czasem nasuwa się myśl,