  • 1. Data: 2014-08-28 22:27:38
    Temat: Akumulator o niskiej masie
    Od: m...@g...com

    Witam,
    Czy spotkał sie ktoś z możliwością zakupu akumulatora o obniżonej masie ?
    Kiedyś czytałem ze topowe wersje mercedesow (sls, najnowsza s63 amg) maja taki
    właśnie akumulator. Dzięki temu są lżejsze o kilkanaście kilo. W artykule opisywano
    ile masy na czym zaoszczedzono. No i aku był jednym z elementów.
    Efekt mniejszej masy uzyskano stosując inna technologie budowy, mająca lepszy
    współczynnik pojemności energetycznej do masy niż w klasycznym akumulatorze. Nie
    jestem pewien czy nie był to akumulator litowo jonowy.

    I teraz pytanie:
    Czy ktoś spotkał ofertę sprzedarzy akumulatora wykonanego właśnie w takiej
    technologii, mającego niska masę ?
    Czy też tylko mercedes wpadł na ten prosty sposób polepszenia ekonomiki i dynamiki
    samochodu ?

    Pozdrawiam,
    M.

  • 2. Data: 2014-08-28 22:40:08
    Temat: Re: Akumulator o niskiej masie
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 28 sierpnia 2014 22:27:38 UTC+2 użytkownik m...@g...com
    napisał:
> [...]
    technologii, mającego niska masę ?

    > Czy też tylko mercedes wpadł na ten prosty sposób polepszenia ekonomiki i dynamiki

    kilka kilogramów w przypadku samochodu to szczegół bez znaczenia. Ciekawe czy robią
    zbiorniki na paliwo o pojemności 15 litrów żeby zaoszczędzić na masie i poprawić
    dynamikę, albo zbiorniczki do spryskiwania szyb o pojemności szklanki. Temat uważam
    za bezsensowny bo jednym samochodem o nie obniżonej masie będzie jeździł singiel
    chudzielec a drugim o obniżonej masie rodzina grubasów. A i tak obydwa samochody będą
    miały podobnie do setki.

  • 3. Data: 2014-08-28 22:59:05
    Od: m...@g...com

    Szanuję Twoją opinię, ale sie z nią nie zgadzam.
    Na akumulatorze zaoszczedzono prawie 20 kilo.
    Na klapie z jakiegoś tam materiału zamiast blachy kolejne kilogramy. Itd. Sumarycznie
    dało to masę mniejsza o około 100 kg.
    Jeśli uważasz ze jest to bez znaczenia dla osiągów i spalania, to cóż.. Nie będę Cię
    przekonywał.

    A co do przykładów które podałeś, to tez sie nie zgadzam. Nie ma mowy o redukcji masy
    kosztem czegoś (np zasięgu ze względu na mniejszy bak). Robi sie to tylko wtedy kiedy
    coś zyskujemy nic nie tracąc. Tak jak w przypadku tego akumulatora czy klapy maski.

    A=F/m ,a z fizyką nie można dyskutować ;)

    Pozdrawiam,
    M.

  • 4. Data: 2014-08-28 23:33:12
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 28 sierpnia 2014 22:59:05 UTC+2 użytkownik m...@g...com
    napisał:
> [...]
    maski.

    > A=F/m ,a z fizyką nie można dyskutować ;)

    Z fizyką nie można dyskutować ale samochód to nie koń wyścigowy żeby specjalnie
    dobierać do niego chudego kurdupla. jak by samochody o których piszesz ważyły 300
    kilo i obniżono by ich wagę o sto to było by coś. Ale przy półtorej tony 10 kilo na
    akumulatorze nic nie znaczy.

  • 5. Data: 2014-08-29 02:00:07
    Od: gizmacz <g...@c...pl>

    W dniu 2014-08-28 23:33, k...@g...com pisze:

> [...]
    kilo i obniżono by ich wagę o sto to było by coś. Ale przy półtorej tony 10 kilo na

    Dla Ciebie nie znaczy. Ale są tacy, dla których znaczy i to dla nich
    producenci te masy obniżają.

    g.

  • 6. Data: 2014-08-29 05:04:08
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Thu, 28 Aug 2014 13:27:38 -0700 (PDT), m...@g...com
    wrote:

> [...]
    technologii, mającego niska masę ?
    >Czy też tylko mercedes wpadł na ten prosty sposób polepszenia ekonomiki i dynamiki

    http://www.jegs.com/p/Lithium-Pros/Lithium-Pros-12-V
    olt-Lithium-Batteries/1770167/10002/-1

    Tanie nie sa

    A.L.

  • 7. Data: 2014-08-29 08:22:02
    Od: "semi" <s...@b...com.pl>

    Użytkownik <m...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    Witam,
    Czy spotkał sie ktoś z możliwością zakupu akumulatora o obniżonej masie ?

    Podaj parametry akumulatora.
    Ile Ah, jaki prąd max

    Ile waży Twój obecny akumulator ?

  • 8. Data: 2014-08-29 09:14:49
    Od: AL <a...@s...net.pl>

    m...@g...com Wrote in message:
    .

    > A co do przykładów które podałeś, to tez sie nie zgadzam. Nie ma mowy o redukcji
    masy kosztem czegoś (np zasięgu ze względu na mniejszy bak).

    Mylisz sie - patrz nowa klasa E mercedesa - aby zaoszczedzic 80 kg
    na masie zmniejszyli bak o polowe :)

    --
    AL

  • 9. Data: 2014-08-29 10:07:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości
> [...]
    >maja taki właśnie akumulator. Dzięki temu są lżejsze o kilkanaście
    >kilo. W artykule opisywano ile masy na czym zaoszczedzono. No i aku

    Boeing tez zaoszczedzil :-)

> [...]
    >mająca lepszy współczynnik pojemności energetycznej do masy niż w
    >klasycznym akumulatorze. Nie jestem pewien czy nie był to akumulator

    Li-ion ma najlepsze wspolczynniki masowe.

> [...]
    >takiej technologii, mającego niska masę ?
    >Czy też tylko mercedes wpadł na ten prosty sposób polepszenia

    Jesli to jest Li-ion, to wcale nie jest takie proste, trzeba troche
    przerobic uklad elektryczny.
    Chyba nawet wiecej niz troche ...

    Jesli NiMH to tez trzeba troche pozmieniac, a zysk chyba mniejszy.

    A najbardziej sie wlasciciel ucieszy jak przyjdzie zaplacic za nowy
    :-)

    J.

  • 10. Data: 2014-08-29 10:35:58
    Od: Michał Król <m...@g...com>

    W dniu piątek, 29 sierpnia 2014 10:07:49 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Jesli to jest Li-ion, to wcale nie jest takie proste, trzeba troche
    >
    > przerobic uklad elektryczny.
    >
    > Chyba nawet wiecej niz troche ...

    Albo zrobić coś takiego:

    https://www.youtube.com/watch?v=z3x_kYq3mHM