  • 1. Data: 2018-10-18 06:53:39
    Temat: Akumulator sam się rozładowuje ..
    Od: karol <k...@g...com>

    Witam

    Mam problem z akumulatorem lub... no własnie.

    Akumulator ma 8 miesięcy centra futura 64 (audi b7 1.8t) i juz 3 czy 4
    razy musiałem go ładowac.

    Pare dni temu naładowałem do końca było 12,77, dziś sprawdzając jest
    12,17. Samochód praktycznie nie był jezdzony, moze przejechał 10 km.

    Co to może być ? Chyba to nie jest normalne

  • 2. Data: 2018-10-18 09:28:44
    Temat: Re: Akumulator sam się rozładowuje ..
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 18 Oct 2018 06:53:39 +0200, karol napisał(a):
> [...]
    >
    > Pare dni temu naładowałem do końca było 12,77, dziś sprawdzając jest
    > 12,17. Samochód praktycznie nie był jezdzony, moze przejechał 10 km.

    No, to akurat wada, ze nie jezdzony.
    Nie ładuje.

    > Co to może być ? Chyba to nie jest normalne

    Oprocz mozliwej usterki akumulatora, to jeszcze to co zawsze - moze
    samochod za duzo ciagnie na postoju, moze alternator nie/slabo laduje.

    Albo ustalisz sam albo trzeba do elektryka podjechac.

    J.

  • 3. Data: 2018-10-18 10:53:45
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    z ciekawych możliwości - zawieszone radio samochodowe. Przy zimowych
    rozruchach jak napięcie mocno spada to moje radio się wiesza i żre
    prądwściekle.

    Generalnie zmierz co ci zabiera prąd. Ponieważ mozesz wykluczyć wstępnie
    standardowe instalacje samochodu to zacznij od radia, alarmu, lampki w
    bagażniku (czy gaśnie). Odłączaj ich obwody patrząc na miernik ile żre z
    akumulatora

  • 4. Data: 2018-10-18 15:29:19
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 18 października 2018 00:05:03 UTC-5 użytkownik karol napisał:
> [...]
    > 12,17. Samochód praktycznie nie był jezdzony, moze przejechał 10 km.
    >
    > Co to może być ? Chyba to nie jest normalne

    Jedz do lokalnego punktu sprzedazy akumulatorow. Tam ci zmierza co ten akumulator
    jest wart.
    To ze nowy nie znaczy ze dobry.
    Gwarancje na niego masz?
    Jak tak to z nia do gwaranta idz.

    W takich punktach maja nie tylko miernik napiecia ale i miernik napiecia przy
    obciazeniu. On bez problemu pokaze czy aku jest nienaladowany czy juz nie daje
    napiecia przy obciazeniu.

    12.17 nie jest tak zle. Mierzyles przez obd czy miernikiem?

  • 5. Data: 2018-10-18 19:20:35
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 18.10.2018 o 06:53, karol pisze:
    > Co to może być ? Chyba to nie jest normalne

    Albo pobór prądu na postoju (zmierz) albo akumulator stracił pojemność
    (też możesz zmierzyć w drugą stronę - ile wejdzie prądu).

    Do kompletu zmierz napięcie na uruchomionym silniku.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 6. Data: 2018-10-18 22:02:49
    Od: Jacek <k...@a...com>

> [...]
    > 12,17. Samochód praktycznie nie był jezdzony, moze przejechał 10 km.
    >
    > Co to może być ? Chyba to nie jest normalne
    Czym i jak mierzysz? Czy miernik jest wiarygodny? Jakie jest napięcie
    przy pracującym alternatorze? Czy mierzyłeś pobór prądu na postoju po
    wyłączeniu odbiorników?
    No i jeżeli te 10 km przejechałem w ciągu 8 miesięcy, to nie masz czego
    szukać w akumulatorze, bo i tak długo wytrzymuje bez ładowania.
    Jacek

  • 7. Data: 2018-10-18 22:32:51
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Co to znaczy "naladowalem do konca bylo 12,77"?

  • 8. Data: 2018-10-18 23:14:37
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Zwykle w takich historiach okazuje sie byc winne oswietlenie schowka,
    bagaznika lub radio:)
    Pozdrawiam
    Piotr

  • 9. Data: 2018-10-18 23:28:50
    Od: m...@g...com

    W dniu czwartek, 18 października 2018 07:05:03 UTC+2 użytkownik karol napisał:
> [...]
    > 12,17. Samochód praktycznie nie był jezdzony, moze przejechał 10 km.
    >
    > Co to może być ? Chyba to nie jest normalne

    sorry- ale moze najtrudniejsze rozwiazanie ? -

    Z bezpłatnej pomocy w ramach pakietu Exide Assistance można korzystać już od
    pierwszych chwil używania nowego akumulatora Exide Premium lub Centra Futura. W
    przypadku awarii akumulatora, niezależnie od miejsca i czasu, wystarczy jeden
    telefon, by pomoc przyjechała w każdy zakątek Polski. Jeżeli serwisant stwierdzi, że
    akumulator jest uszkodzony lub rozładowany, kierowca otrzyma odpowiednią pomoc. W
    przypadku Exide Assistance pomoc ta świadczona jest przez jedną z najlepszych firm
    serwisu pomocy drogowej - Starter. W razie awarii wystarczy mieć przy sobie kartę
    gwarancyjną akumulatora i zadzwonić pod numer 61 831 98 87 (dla telefonów komórkowych
    i stacjonarnych) lub 801 101 250 (tylko dla tel. stacjonarnych) i czekać na przyjazd
    serwisanta, który bezpłatnie udzieli stosowanej pomocy".

    czytanie , ze zrozumieniem -trudna sztuka............................

  • 10. Data: 2018-10-19 05:59:12
    Od: mara <m...@f...pl>

    W dniu 2018-10-18 o 22:02, Jacek pisze:

> [...]
    > No i jeżeli te 10 km przejechałem w ciągu 8 miesięcy, to nie masz czego
    > szukać w akumulatorze, bo i tak długo wytrzymuje bez ładowania.

    ok 10 km przejechał przez te pare dni
    na wlaczonym silniku ma ok 14, jak wlacze swiatla klime itd to spada do
    ok 13,8