  • 1. Data: 2018-11-05 16:10:11
    Temat: Akumulatorki AA\AAA
    Od: Grzegorz <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl>

    ile cykli ładowań są one w stanie wytrzymać zanim pójdą do kosza ?

  • 2. Data: 2018-11-05 18:04:27
    Temat: Re: Akumulatorki AA\AAA
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 5 listopada 2018 16:10:12 UTC+1 użytkownik Grzegorz napisał:
    > ile cykli ładowań są one w stanie wytrzymać zanim pójdą do kosza ?

    Od groma. Moje najstarsze paluszki używane do zasilania latarek czy myszki
    mają już chyba z 10 lat. Trudno powiedzieć ile było cykli ale sporo.
    Nie mają oczywiście jakiejś potężnej pojemności, ale działają.

    L.

  • 3. Data: 2018-11-05 19:28:49
    Od: Jawi <g...@b...pl>

    W dniu 2018-11-05 o 18:04, Lisciasty pisze:
> [...]
    Moje eneloopy 10 letnie, a może i więcej, mają 92-94% pojemności. Tyle
    wymierzyłem. Inne firmowe już nie tak dobrze, ale tez nieźle. Wynalazki
    z allegro leżą jeszcze gdzieś, ale mimo połowy wieku tamtych, padły już
    dano temu. Obecnie musiałbym dokupić komplet, to wybór mam oczywisty.
    Zgadując - sadze, ze ilość cykli to 100 - 200.

  • 4. Data: 2018-11-05 19:32:04
    Od: EdiM <e...@p...onet.pl>

    W dniu 05.11.2018 o 19:28, Jawi pisze:

> [...]

    Dobre to 1000 cykli swobodnie. Tutaj napisane, że nawet do 3000.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Eneloop
    EdiM

  • 5. Data: 2018-11-05 19:50:21
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 05.11.2018 o 19:32, EdiM pisze:

    > Dobre to 1000 cykli swobodnie. Tutaj napisane, że nawet do 3000.
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Eneloop
    tylko że w praktyce to tak nie działa. już tłumaczę. o ile jak ktoś
    wspominał w myszce są wieczne, to już w latarce nie. bo prąd jest
    zdecydowanie większy, a pozostawienie przez kilka tygodni w stanie
    głębokiego rozładowania niekorzystne. potem ( u mnie) jedne mają
    pojemność 2.100 inna 3.700 inna 470mAh. i co z nimi zrobić? jak długo
    pociągną pracując 3 w szeregu?
    reasumujac: wszystko zależy od zastosowania. im miejszy prąd i szybsze
    zauważenie rozładowania tym bardziej zbliżamy się do wspomnianych 1000
    cykli. im większy prąd -aparat, lampa błyskowa mocna lararka i
    sporadycznego sposobu użytkowania - tym akumulatory stają sie bardziej
    zawodne

    ToMasz

  • 6. Data: 2018-11-05 19:57:14
    Od: EdiM <e...@p...onet.pl>

    W dniu 05.11.2018 o 19:50, ToMasz pisze:

> [...]
    > cykli. im większy prąd -aparat, lampa błyskowa mocna lararka i
    > sporadycznego sposobu użytkowania - tym akumulatory stają sie bardziej

    Działa, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby zabić akumulator po jednym
    naładowaniu. Podstawa, to akumulatory powinny być naładowane. Oczywiście
    jak pracują w szeregu to cały czas ten sam zestaw. Większość starszych
    akumulatorków NiMH nie lubiła braku naładowania dłużej niż miesiąc.
    Eneloopy stanowiły nową jakość w tej materii.

    Pozdrawiam
    EdiM

  • 7. Data: 2018-11-06 06:53:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 5 Nov 2018 19:57:14 +0100, EdiM napisał(a):
> [...]
    [...]
    > Działa, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby zabić akumulator po jednym
    > naładowaniu. Podstawa, to akumulatory powinny być naładowane.

    NiMH tez ?
    Bo patrzac na efekt pamieciowy, to im naładowanie szkodzi.

    No tak, ale to bylo w NiCd, MH ponoc juz nie ...

    J.

  • 8. Data: 2018-11-06 08:51:53
    Od: EM <e...@p...onet.pl>

    W dniu 06.11.2018 o 06:53, J.F. pisze:
    > [...]
    > NiMH tez ?
    > Bo patrzac na efekt pamieciowy, to im naładowanie szkodzi.
    >
    > No tak, ale to bylo w NiCd, MH ponoc juz nie ...

    Akumulator NiMH rozładowany, według specyfikacji ma 1V/celę (przy małym
    prądzie rozładowania). Jeśli ma znacząco mniej to już z dużym
    prawdopodobieństwem został trwale uszkodzony. Taki stan miałem na myśli.
    EM

  • 9. Data: 2018-11-06 09:04:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "EM" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >małym prądzie rozładowania). Jeśli ma znacząco mniej to już z dużym
    >prawdopodobieństwem został trwale uszkodzony. Taki stan miałem na

    Ale to wiedza z praktyki, z jakiejs rzetelnej publikacji, czy z plotek
    ?

    Bo jak pisalem - NASA kiedys zalecala przechowywac NiCd zwarte.

    J.

  • 10. Data: 2018-11-06 12:03:16
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 6 Nov 2018 08:51:53 +0100, EM <e...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > prądzie rozładowania). Jeśli ma znacząco mniej to już z dużym
    > prawdopodobieństwem został trwale uszkodzony. Taki stan miałem na

    Jakiś czas temu J.F. twierdził (cytując instrukcje NASA), że NIMHy
    należy przechowywać zwarte.

    --
    Marek